Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Výjimečný výkon: Teorie tygra se drží v žebříčku návštěvnosti TOP 20 nepřetržitě 20 týdnů

11:20, 18. 8. 2016

Na fotce zleva: režisér a scenárista Radek Bajgar, herečka Eliška Balzerová, herec Jiří Bartoška a producent Petr Erben - tak tomuhle týmu se podařil v kontextu českého filmového byznysu výjimečný výkon. Jejich společné dílo, snímek Teorie tygra (premiéra 31. března), se drží nepřetržitě v žebříčku návštěvnosti českých kin TOP 20 výborných 20 týdnů.

To nedokázaly ani úspěšné filmy z poslední doby Padesátka a Lída Baarová. Naposledy takovou výdrž předvedl v druhé polovině roku 2014 filmový hit Jana Svěráka Tři bratři. Ten z TOP 20 vypadl přesně po 20 týdnech na přelomu roku 2014 a 2015. Jinými slovy, pokud Teorie tygra vydrží v žebříčku ještě jeden týden (a vše tomu nasvědčuje), překoná v tomto ohledu i hypervýdělečné Tři bratry.

Teorie tygra doposud v kinech celé České republiky utržila téměř 42 milionů korun (hrubé číslo). Lístek si koupilo 322 tisíc diváků. Produkt společnosti Logline Production má přitom poněkud odlišný průběh životnosti v kinosálech než většina ostatních filmů. Tedy vysoké výdělky krátce po premiéře a poté (více či méně) rychlý pokles výkonu v krátkém časovém úseku. Teorie tygra naopak začala v kinech zvolna a poté si relativně dlouhý čas udržela stabilní tržební výkon (viz obrázek, ve kterém čísla odpovídají pouze monitorovaným tuzemským kinům UFD). K českým cifrám je třeba rovněž připočíst i výsledky na slovenském trhu, kde snímek vidělo přes 20 tisíc diváků.

zdroj: ufd

Filmu se totiž do značné míry podařilo zasáhnout ne úplně běžnou cílovou skupinu filmových diváků, ženy zhruba mezi 40 až 65 lety. Je velmi pravděpodobné, že řada kolegů producentů se bude v následujících letech snažit své filmové produkty zacílit podobným směrem jako Erbenův mančaft. Kombinace Bartošky a inteligentního, hořkosladkého scénáře je však natolik ojedinělá, že se jim jen stěží podaří dosáhnout obdobné byznysové sklizně.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • O2 Czech Republic: díky spojení několika frekvenčních pásem jako první pokryl celé město, konkrétně Kolín, mobilním internetem s rychlostí očekávanou od sítí 5G.

  • Daniel Křetínský a Patrik Tkáč: EP Global Commerce (EPGC) předložila akcionářům německé společnosti Metro (rozsáhlá síť obchodů Cash&Carry) veřejnou nabídku na převzetí všech kmenových a prioritních akcií. Nabídka EPGC je podmíněna mimo jiné tím, že EPGC dosáhne na dostatečný počet akcií nutných k převzetí kontroly nad Metrem. Nabídková cena za kmenové akcie činí 16 eur a za prioritní akcie 13,80 eura. To firmu nacenilo na téměř 6 miliard eur. EPGC již vlastní 7,3 procenta kmenových akcií Metra.

  • Asociace pro elektronickou komerci: v roce 2018 dosáhl obrat e-commerce ve sledovaných státech EU 547 miliard eur, v roce 2017 to bylo 489 miliard eur. Na celkovém objemu se z 66 procent podílí západní Evropa. V Česku e-retail v roce 2018 dosáhl 135 miliard korun, v meziročním srovnání o 17 procent více.

  • Confidence Digital: digitální agentura změnila složení vlastníků. Pětiprocentní podíl Petra Svobody přešel na Tomáše Studeníka, který nyní vlastní 49 procent. Zbylých 51 procent drží Kateřina Studeníková Cimoradská.

  • Česká televize: dnes spouští v HbbTV novou verzi aplikace iVysílání. Kromě změny designu přibylo množství nových funkcí včetně možnosti sledování obsahu přímo z webu ČT, či tematické členění pořadů dle vybraných žánrů.

  • FTV Prima: úvodní díl nové minisérie Linka v pondělí 17. června vidělo 1,103 milionu diváků (share 32,57 procenta) v cílovce 15+. Podíl sledujících u ekonomicky aktivních obyvatel 15 - 69 let byl téměř shodný, 32,50 procenta (805 tisíc diváků).

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Teaser k chystanému filmu Václava Marhoula Nabarvené ptáče.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.