Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 
     
     
        
    

Výjimečný výkon: Teorie tygra se drží v žebříčku návštěvnosti TOP 20 nepřetržitě 20 týdnů

11:20, 18. 8. 2016
Film Aleš Borovan

Na fotce zleva: režisér a scenárista Radek Bajgar, herečka Eliška Balzerová, herec Jiří Bartoška a producent Petr Erben - tak tomuhle týmu se podařil v kontextu českého filmového byznysu výjimečný výkon. Jejich společné dílo, snímek Teorie tygra (premiéra 31. března), se drží nepřetržitě v žebříčku návštěvnosti českých kin TOP 20 výborných 20 týdnů.

To nedokázaly ani úspěšné filmy z poslední doby Padesátka a Lída Baarová. Naposledy takovou výdrž předvedl v druhé polovině roku 2014 filmový hit Jana Svěráka Tři bratři. Ten z TOP 20 vypadl přesně po 20 týdnech na přelomu roku 2014 a 2015. Jinými slovy, pokud Teorie tygra vydrží v žebříčku ještě jeden týden (a vše tomu nasvědčuje), překoná v tomto ohledu i hypervýdělečné Tři bratry.

Teorie tygra doposud v kinech celé České republiky utržila téměř 42 milionů korun (hrubé číslo). Lístek si koupilo 322 tisíc diváků. Produkt společnosti Logline Production má přitom poněkud odlišný průběh životnosti v kinosálech než většina ostatních filmů. Tedy vysoké výdělky krátce po premiéře a poté (více či méně) rychlý pokles výkonu v krátkém časovém úseku. Teorie tygra naopak začala v kinech zvolna a poté si relativně dlouhý čas udržela stabilní tržební výkon (viz obrázek, ve kterém čísla odpovídají pouze monitorovaným tuzemským kinům UFD). K českým cifrám je třeba rovněž připočíst i výsledky na slovenském trhu, kde snímek vidělo přes 20 tisíc diváků.

zdroj: ufd

Filmu se totiž do značné míry podařilo zasáhnout ne úplně běžnou cílovou skupinu filmových diváků, ženy zhruba mezi 40 až 65 lety. Je velmi pravděpodobné, že řada kolegů producentů se bude v následujících letech snažit své filmové produkty zacílit podobným směrem jako Erbenův mančaft. Kombinace Bartošky a inteligentního, hořkosladkého scénáře je však natolik ojedinělá, že se jim jen stěží podaří dosáhnout obdobné byznysové sklizně.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Objednat předplatné zde

Přihlášení

Rychlovky

  • Foxconn CZ: firma, která v Pardubicích vyrábí datová centra, komunikační a telekomunikační produkty, v roce 2020 dosáhla obratu 107 miliard korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 19 miliard. "Firma těžila z poptávky po infrastruktuře, zaměřené na podporu práce a učení z domova a na cloudové služby." Čistý zisk meziročně klesl z 658 milionů na 340 milionů korun. Společnost loni vyplatila dividendu přes 2,4 miliardy korun (o rok dříve 695 milionů).

  • A 11: vydavatelství rozšiřuje nabídku prémiových titulů o nový magazín E&B, se kterým vstupuje do segmentu estate, designu, developerských projektů a architektury. Magazín vyjde poprvé na začátku října a to ve formátu 330 x 230 mm a s rozsahem minimálně 80+4 strany. Distribuce bude probíhat ve volném prodeji i řízeně na top osobnosti z oboru. Šéfredaktorkou je Jana Chuchvalcová, která v A 11 řídí B2B tituly PROFI Makléř & Reality nebo PROFI Poradenství & Finance.

  • Empresa Media: v dozorčí radě vydavatelství nahradil Filipa Doubka (který odešel ke Karlovi Komárkovi ml.) Jitka Věková, jinak provozní ředitelka Médea Group.

  • Rada ČT: poslanecká sněmovna odvolala členku rady Hanu Lipovskou. Pro hlasovali poslanci z ODS, ČSSD, ANO, Pirátů, TOP09 a STAN. Důvodem má být údajné porušení zákona a kandidatura za Volný blok. Dá se očekávat, že se Lipovská odvolá a že má slušnou šanci na výhru. Mimochodem, před lety člen Rady ČT a ČSSD Erazim Kohák kandidoval do Senátu a nikomu to nevadilo.

  • FTV Prima: epizodu seriálu Slunečná ze čtvrtku 16. září vidělo 1,141 milionu diváků (podíl na sledovanosti 29,63 procenta) v cílové skupině 15+, v cílovce 15 až 69 dosáhl seriál podílu na sledovanosti 28,17 procenta.

  • Košík.cz: e-shop z rodiny Mall Group se dohodl na exkluzivní spolupráci se značkou kosmetiky Ryor. Nově tak nabízí více než stovku nejoblíbenějších produktů Ryoru.

  • Hit dne

    Eminem: Lose Yourself

Recenze

Cesta domů

Film Aleš Borovan

Filmová novinka režiséra, scenáristy a (dokonce) i kameramana Tomáše Vorla st. Cesta domů vykazuje stejně jako předchozí související film Cesta do lesa (2012) sestupnou tendenci v rámci celé volné trilogie.

Zatímco "jednička" Cesta z města (2000) byla sympatickým snímkem se silným tématem úniku z městské civilizaci a (především) díky Tomáši Hanákovi v hlavní roli a výtvarné stylizaci zachovávající alespoň částečně podmanivou a hravou sklepáckou poetiku, pro další volná pokračování jakoby Vorel marně hledal podobně silnou a pohromadě držící látku. Cesta do lesa a hlavně aktuální Cesta domů je spíše sledem tu více, tu méně zábavných scének, hala bala poslepovaným jednoduchoučkou kostrou autenticky bukolického žití na tom českém venkově. "Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil," vysvětluje Vorel. Ano, to by odpovídalo.

Za takové situace je pak logické, že divák marně pátrá po motivaci a důvodech konání jednotlivých, nepříliš propracovaných postav. Proč Hanákova figura tak strašně, až sebezničujícím způsobem kalí? Nevíme. Stejně tak nevíme, proč revírník Ludva rovněž nebezpečně holduje alkoholu a proč se jednou zachová nepěkně ke své překrásné partnerce. Co zůstává, je pár vydařených momentů/skečů a autentická bio agitka, zaměřená proti hnojení, tradičním lidovým zvykům (pomlázka) a "špatným" potravinám (buchty, nutella, maso atd.), která je sice přesná, ale nepříliš nápaditá, takže vyznívá spíše jako nezáměrná karikatura. Výsostní autoři Vorlova formátu mívali na víc (Kouř, Kamenný most, Skřítek, Pražská 5).