Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Výjimečný výkon: Teorie tygra se drží v žebříčku návštěvnosti TOP 20 nepřetržitě 20 týdnů

11:20, 18. 8. 2016
Film Aleš Borovan

Na fotce zleva: režisér a scenárista Radek Bajgar, herečka Eliška Balzerová, herec Jiří Bartoška a producent Petr Erben - tak tomuhle týmu se podařil v kontextu českého filmového byznysu výjimečný výkon. Jejich společné dílo, snímek Teorie tygra (premiéra 31. března), se drží nepřetržitě v žebříčku návštěvnosti českých kin TOP 20 výborných 20 týdnů.

To nedokázaly ani úspěšné filmy z poslední doby Padesátka a Lída Baarová. Naposledy takovou výdrž předvedl v druhé polovině roku 2014 filmový hit Jana Svěráka Tři bratři. Ten z TOP 20 vypadl přesně po 20 týdnech na přelomu roku 2014 a 2015. Jinými slovy, pokud Teorie tygra vydrží v žebříčku ještě jeden týden (a vše tomu nasvědčuje), překoná v tomto ohledu i hypervýdělečné Tři bratry.

Teorie tygra doposud v kinech celé České republiky utržila téměř 42 milionů korun (hrubé číslo). Lístek si koupilo 322 tisíc diváků. Produkt společnosti Logline Production má přitom poněkud odlišný průběh životnosti v kinosálech než většina ostatních filmů. Tedy vysoké výdělky krátce po premiéře a poté (více či méně) rychlý pokles výkonu v krátkém časovém úseku. Teorie tygra naopak začala v kinech zvolna a poté si relativně dlouhý čas udržela stabilní tržební výkon (viz obrázek, ve kterém čísla odpovídají pouze monitorovaným tuzemským kinům UFD). K českým cifrám je třeba rovněž připočíst i výsledky na slovenském trhu, kde snímek vidělo přes 20 tisíc diváků.

zdroj: ufd

Filmu se totiž do značné míry podařilo zasáhnout ne úplně běžnou cílovou skupinu filmových diváků, ženy zhruba mezi 40 až 65 lety. Je velmi pravděpodobné, že řada kolegů producentů se bude v následujících letech snažit své filmové produkty zacílit podobným směrem jako Erbenův mančaft. Kombinace Bartošky a inteligentního, hořkosladkého scénáře je však natolik ojedinělá, že se jim jen stěží podaří dosáhnout obdobné byznysové sklizně.

Sdílejte článek: