reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Dlouhodobě ztrátoví Socialbakers v dalším minusu skoro 100 milionů

13:55, 22. 8. 2016
Internet Aleš Borovan

Dlouhodobě prodělečná společnost Socialbakers, která se zabývá analytikou sociálních sítí jako Facebook, Twitter, YouTube nebo Google+, v loňském roce zpomalila akviziční tempo a navýšila výnosy. Díky tomu se jí podařilo snížit hrůzostrašnou ztrátu z roku 2014 ve výši přes 241 milionů na "pouhých" 94 milionů korun. 

Kumulovaný prodělek firmy za posledních pět let vyskočil na 543 milionů korun (!). Samotní Socialbakers (na fotce jeden ze spolumajitelů Jan Řežáb) v účetnictví na konci roku 2015 vykázali neuhrazenou ztrátu minulých let ve výši 448 milionů korun. Díky získání nových klientů a rozšíření spolupráce se stávajícími (například navyšování počtu sledovaných profilů) se tržby firmy v roce 2015 zvýšily o 44 procent na 562 milionů korun.

Ke klíčovým klientům Socialbakers v uplynulém roce patřily Fonterra, Fox Latin America, Tesco, Sony Mobile, Ogilvy & Mather a France Télévisions. Celkem spolupracuje s cca 3000 klientů. Firma měla loni pobočky ve Spojených státech, Velké Británii, Německu a Singapore plus otevřela organizační složku britské pobočky ve Francii. Od září 2015 má společnost nového ředitele Roberta Langa.