Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Dlouhodobě ztrátoví Socialbakers v dalším minusu skoro 100 milionů

13:55, 22. 8. 2016

Dlouhodobě prodělečná společnost Socialbakers, která se zabývá analytikou sociálních sítí jako Facebook, Twitter, YouTube nebo Google+, v loňském roce zpomalila akviziční tempo a navýšila výnosy. Díky tomu se jí podařilo snížit hrůzostrašnou ztrátu z roku 2014 ve výši přes 241 milionů na "pouhých" 94 milionů korun. 

Kumulovaný prodělek firmy za posledních pět let vyskočil na 543 milionů korun (!). Samotní Socialbakers (na fotce jeden ze spolumajitelů Jan Řežáb) v účetnictví na konci roku 2015 vykázali neuhrazenou ztrátu minulých let ve výši 448 milionů korun. Díky získání nových klientů a rozšíření spolupráce se stávajícími (například navyšování počtu sledovaných profilů) se tržby firmy v roce 2015 zvýšily o 44 procent na 562 milionů korun.

Ke klíčovým klientům Socialbakers v uplynulém roce patřily Fonterra, Fox Latin America, Tesco, Sony Mobile, Ogilvy & Mather a France Télévisions. Celkem spolupracuje s cca 3000 klientů. Firma měla loni pobočky ve Spojených státech, Velké Británii, Německu a Singapore plus otevřela organizační složku britské pobočky ve Francii. Od září 2015 má společnost nového ředitele Roberta Langa.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn153

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.