Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kulaté výročí vrací do hry cimrmanovský byznys

Na blížící se padesáté výročí trvání slavného Divadla Járy Cimrmana (foto; DJC) se připravuje řada showbyznysových hráčů, kteří cítí obchodní příležitost. Stranou nezůstávají ani veřejnoprávní média, která novou vlnu cimrmanovského byznysu fakticky podpoří coby mediální partneři vysíláním řady tematických pořadů.

Lahůdku pro všechny příznivce DJC připravuje především hudební vydavatelství Supraphon. To na trh vyšle exkluzivní Kolekci všech 15 her na 16 LP. Tento soubor vinylů vyjde 7. října 2016 v limitované edici číslovaného nákladu 500 kusů. "Jde o mimořádný počin, a to nejen omezeným počtem vydaných 16 LP boxů, ale i tím, že nahrávky pěti her se dostávají na vinyl vůbec poprvé," uvedla producentka Supraphonu Naďa Dvorská.

Právě Supraphon má s řízením cimrmanovského byznysu dlouholeté zkušenosti. Na konci října předá zástupcům DJC Diamantovou desku Supraphonu za 1,786 milionu (!) doposud prodaných zvukových nosičů. Výrobky s brandem Járy Cimrmana tak jdou evidentně stabilně a dlouhodobě na odbyt - ještě v roce 1991 stejná gramofirma předala Cimrmanům Platinovou desku Supraphonu za 450 tisíc prodaných zvukových nosičů.

Stranou nezůstávají ani knižní firmy. Kupříkladu Nakladatelství Paseka nyní vydává  knihu Půlstoletí s Cimrmanem, která obsahuje i DVD s unikátními sekvencemi.

Na půlstoleté výročí se přichystaly i Česká televize a Český rozhlas. Kavčí hory pustí na obrazovku řadu cimrmanovských pořadů v rámci cyklu Půlstoletí s Cimrmanem: od záznamu divadelní hry Dobytí severního pólu, přes vzpomínkový pořad Cimrmani až po mystifikační film Stopa vede do Liptákova (1969).

ČRo zase 5. září odstartoval celoroční projekt Půlstoletí s Cimrmanem, v jehož rámci DJC zahájí jubilejní 50. sezonu přímo ve vysílání rozhlasu. Součástí projektu jsou i velké seriály: první z nich postupně odhalí zákulisí divadelního souboru před padesátou sezonou, druhý - Zvuková kronika Divadla Járy Cimrmana - se vrací až do 60. let a připomene vznik divadelního souboru i jednotlivých her.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.