Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kulaté výročí vrací do hry cimrmanovský byznys

Na blížící se padesáté výročí trvání slavného Divadla Járy Cimrmana (foto; DJC) se připravuje řada showbyznysových hráčů, kteří cítí obchodní příležitost. Stranou nezůstávají ani veřejnoprávní média, která novou vlnu cimrmanovského byznysu fakticky podpoří coby mediální partneři vysíláním řady tematických pořadů.

Lahůdku pro všechny příznivce DJC připravuje především hudební vydavatelství Supraphon. To na trh vyšle exkluzivní Kolekci všech 15 her na 16 LP. Tento soubor vinylů vyjde 7. října 2016 v limitované edici číslovaného nákladu 500 kusů. "Jde o mimořádný počin, a to nejen omezeným počtem vydaných 16 LP boxů, ale i tím, že nahrávky pěti her se dostávají na vinyl vůbec poprvé," uvedla producentka Supraphonu Naďa Dvorská.

Právě Supraphon má s řízením cimrmanovského byznysu dlouholeté zkušenosti. Na konci října předá zástupcům DJC Diamantovou desku Supraphonu za 1,786 milionu (!) doposud prodaných zvukových nosičů. Výrobky s brandem Járy Cimrmana tak jdou evidentně stabilně a dlouhodobě na odbyt - ještě v roce 1991 stejná gramofirma předala Cimrmanům Platinovou desku Supraphonu za 450 tisíc prodaných zvukových nosičů.

Stranou nezůstávají ani knižní firmy. Kupříkladu Nakladatelství Paseka nyní vydává  knihu Půlstoletí s Cimrmanem, která obsahuje i DVD s unikátními sekvencemi.

Na půlstoleté výročí se přichystaly i Česká televize a Český rozhlas. Kavčí hory pustí na obrazovku řadu cimrmanovských pořadů v rámci cyklu Půlstoletí s Cimrmanem: od záznamu divadelní hry Dobytí severního pólu, přes vzpomínkový pořad Cimrmani až po mystifikační film Stopa vede do Liptákova (1969).

ČRo zase 5. září odstartoval celoroční projekt Půlstoletí s Cimrmanem, v jehož rámci DJC zahájí jubilejní 50. sezonu přímo ve vysílání rozhlasu. Součástí projektu jsou i velké seriály: první z nich postupně odhalí zákulisí divadelního souboru před padesátou sezonou, druhý - Zvuková kronika Divadla Járy Cimrmana - se vrací až do 60. let a připomene vznik divadelního souboru i jednotlivých her.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Benson Oak: investiční fond Gabriela Eichlera spolu s dalšími investory prodali 100procentní podíl ve společnosti Klikpojisteni.cz (online srovnávací portál Klik.cz a Klik.sk). Novým majitelem je firma Netrisk. Ta je většinově vlastněná společností TA Associates, předním globálním hráčem na poli růstového kapitálu. Menšinový podíl v Netrisku má technologický investiční fond MCI EuroVentures.

  • FTV Prima: třetí ročník festivalu Blue Style Prima Fest, který se měl letos konat v termínu 17. a 18. července v největším zábavním areálu Šikland na Vysočině, se kvůli čínskému koronaviru neuskuteční.

  • Dell Technologies: Miroslav Jarolímek, doposud senior field services manager pro Česko, Polsko a Slovensko, se posouvá na pozici business transformation lead pro region EMEA. Nyní bude mít na starosti zajištění optimalizace regionálních a globálních procesů v oblasti postprodejní péče.

  • Telly: opět startuje přenosy z velkých fotbalových soutěží. Za přísných hygienických opatření byla znovu rozehrána německá Bundesliga. Na červnový restart se nyní chystají hráči ve Španělsku, Anglii a v Itálii. Živé přenosy ze všech čtyř fotbalových lig nabízí Digi Sport a Premier Sport, které jsou součástí nabídky internetové a satelitní platformy.

  • V síti: celovečerní dokument Barbory Chalupové a Víta Klusáka v kinech během uplynulého týdne utržil více než 1,5 milionu korun. Celkem již snímek má na kontě hrubé tržby ve výši přes 54 milionů korun.

  • TV Nova: finále SuperStar v neděli 31. května zaujalo 38,68 procenta publika u televizních obrazovek (kategorie 15-54 let) a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,099 milionu diváků. Ve finále  hlasovalo téměř 700 tisíc diváků. Letošní ročník u televizních obrazovek v průměru sledovalo 29,13 procenta diváků kategorie 15-54 let. V širší cílové skupině 4+ pěveckou soutěž v průměru sledovalo 959 tisíc diváků. "Díky úspěchu letošní řady SuperStar můžeme už nyní potvrdit, že se diváci mohou těšit na řadu sedmou."

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.