Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kulaté výročí vrací do hry cimrmanovský byznys

Na blížící se padesáté výročí trvání slavného Divadla Járy Cimrmana (foto; DJC) se připravuje řada showbyznysových hráčů, kteří cítí obchodní příležitost. Stranou nezůstávají ani veřejnoprávní média, která novou vlnu cimrmanovského byznysu fakticky podpoří coby mediální partneři vysíláním řady tematických pořadů.

Lahůdku pro všechny příznivce DJC připravuje především hudební vydavatelství Supraphon. To na trh vyšle exkluzivní Kolekci všech 15 her na 16 LP. Tento soubor vinylů vyjde 7. října 2016 v limitované edici číslovaného nákladu 500 kusů. "Jde o mimořádný počin, a to nejen omezeným počtem vydaných 16 LP boxů, ale i tím, že nahrávky pěti her se dostávají na vinyl vůbec poprvé," uvedla producentka Supraphonu Naďa Dvorská.

Právě Supraphon má s řízením cimrmanovského byznysu dlouholeté zkušenosti. Na konci října předá zástupcům DJC Diamantovou desku Supraphonu za 1,786 milionu (!) doposud prodaných zvukových nosičů. Výrobky s brandem Járy Cimrmana tak jdou evidentně stabilně a dlouhodobě na odbyt - ještě v roce 1991 stejná gramofirma předala Cimrmanům Platinovou desku Supraphonu za 450 tisíc prodaných zvukových nosičů.

Stranou nezůstávají ani knižní firmy. Kupříkladu Nakladatelství Paseka nyní vydává  knihu Půlstoletí s Cimrmanem, která obsahuje i DVD s unikátními sekvencemi.

Na půlstoleté výročí se přichystaly i Česká televize a Český rozhlas. Kavčí hory pustí na obrazovku řadu cimrmanovských pořadů v rámci cyklu Půlstoletí s Cimrmanem: od záznamu divadelní hry Dobytí severního pólu, přes vzpomínkový pořad Cimrmani až po mystifikační film Stopa vede do Liptákova (1969).

ČRo zase 5. září odstartoval celoroční projekt Půlstoletí s Cimrmanem, v jehož rámci DJC zahájí jubilejní 50. sezonu přímo ve vysílání rozhlasu. Součástí projektu jsou i velké seriály: první z nich postupně odhalí zákulisí divadelního souboru před padesátou sezonou, druhý - Zvuková kronika Divadla Járy Cimrmana - se vrací až do 60. let a připomene vznik divadelního souboru i jednotlivých her.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • POS Media Czech: indoorová společnost (point-of-sale marketingová řešení v obchodních řetězcích) v roce 2018 utržila přes 188 milionů. V meziročním srovnání to představuje pokles o 47 milionů. Ztrátu 5 milionů v roce 2017 se podařilo snížit na prodělek 900 tisíc korun.

  • Asociace pro elektronickou komerci: podle agregovaných dat asociace a Heureky dosáhly obraty českých internetových obchodů za 1H 2019 meziročního růstu 13 procent na 58 miliard korun. Pro celý letošní rok asociace předpokládá, že obraty z prodeje zboží na internetu budou nakonec o 15 procent vyšší než v roce 2018.

  • Česká televize: kanál ČT sport odvysílá z 18. mistrovství světa v basketbalu (od 31. srpna, Peking) všech 92 utkání.

  • Nordic Investors Group: novým prokuristou firmy, kterou vlastní investor Tomáš Otruba, se stal právník Pavel Lupínek. Ten má ve skupině na starosti oblast financing a investment.

  • Alza.cz: nejprodávanější produkty během letních měsíců - klimatizace, ventilátory, elektrokoloběžky, elektrokola, chytré hodinky a fitness náramky (16 tisíc kusů), ale i deskové hry nebo nafukovací plameňáci. Jen jízdních kol a elektrokol se od června do srpna prodalo téměř 2 tisíce kusů. Elektrokoloběžek pak přes 2 500 kusů (trojnásobek oproti stejnému období vloni).

  • Mladá fronta: vydavatelství Františka Savova začalo vydávat nový dětský časopis Tečka! pro děti od šesti let. První číslo vyšlo 19. srpna. Tečka! vychází jedenáctkrát ročně.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Nový track z dlouho očekávané desky. Tool: Fear Inoculum.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.