Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mafra bude cílit online reklamu podle věku a pohlaví, nabídne nové formáty inzerce

Vydavatelský dům Mafra (Andrej Babiš) pokračuje v posilování digitálního segmentu inzertní nabídky. V průběhu podzimu spustí pilotní projekty na cílení reklamy podle věku (do 20 let jedno pásmo a pak dále po pěti letech do 60 let) a podle pohlaví.

Piloty by se záhy měly překlopit ve standardní obchodování. Cílená segmentace by přitom podle obchodního ředitele mediálního domu Maroše Vargy (foto) měla pokrýt 70 procent návštěvníků všech webů Mafra. Celý digitál Babišova vydavatelství vygeneroval za červen 2016 přes miliardu zhlédnutých stránek, z toho 40 procent připadá na Rajce.cz.

Zadavatelé budou mít na některých tematických webech rovněž k dispozici nové reklamní formáty. Na Akcniceny.cz Mafra chystá propojení letáků s HbbTV vysíláním TV Óčko. V jednání jsou přitom další televizní stanice. Na serveru Jizdnirady.cz (IDOS.cz) se objeví branding a Rajce.cz nabídne nový reklamní prostor na stránce pro vkládání fotografií.

Největší podíl inzertních příjmů by měly i nadále generovat klíčové portály iDNES.cz a Lidovky.cz. Během tří podzimních měsíců plánuje vedení Mafra zvednout objem reklamního inventory o 4 a 6 procent. S vyššími příjmy se počítá i z prodeje videoreklamy na idnes.tv, Expres.cz a Playtvak.cz. Posledně jmenovaný v těchto dnech odstartoval s novým programovým schematem, který zahrnuje 28 novinek (sitcom A bude hůř, Dramatické životy, Pohnuté osudy, Velké noviny atd.).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Seznam.cz: dceřiná rádiová firma Voice of Prague (rádia Classic Praha a Expres FM) v roce 2019 utržila 26,5 milionu korun. V meziročním srovnání je to o 1,3 milionu více. Společnost skončila ve ztrátě 11 milionů, o rok dříve minus činil 12 milionů. Dceřinka nedávno fúzovala s mateřským Seznamem.

  • TV Nova: v nové řadě imitační show Tvoje tvář má známý hlas, která startuje 5. září, bude účinkovat herečka Erika Stárková a zpěvák a frontman skupiny Lake Malawi Albert Černý.

  • Asociace pro elektronickou komerci: podle odhadů asociace bude celoroční růst internetových obchodů v roce 2020 dosahovat přibližně 25 procent, což vyjádřeno v obratech znamená přibližně o 15 miliard korun více, než se původně předpokládalo. Letos v dubnu kvůli pandemii nárůst e-commerce segmentu přesahoval výjimečných 40 procent, postupně se ustálil až na 25 procent v červnu.

  • Český telekomunikační úřad: dnes zahájil veřejnou konzultaci k návrhu části plánu využití rádiového spektra pro kmitočtové pásmo 24,25–27,5 GHz. Jde o jedno ze tří pásem, která jsou v Evropě určena pro zavádění sítí 5G. Po pásmech 700 MHz a 3,4–3,8 GHz jde o první pásmo milimetrových vln pro tyto sítě. ČTÚ v návrhu v pásmu 26 GHz zpřístupňuje ucelený úsek o šířce 1GHz pro poskytování ultra-vysokorychlostních služeb.

  • Active Radio: mateřská radiová firma Daniela Křetínského (Evropa 2, Frekvence 1 atd.), která zajišťuje servisní služby, služby eventové divize No Limits nebo internetové aktivity, v roce 2019 utržila 160 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 6 milionů méně. Čistá ztráta se meziročně propadla ze 2 milionů na 55 milionů korun (úpravy hodnot a rezervy ve finanční oblasti - 24 milionů).

  • MySASY: start-up, který vyvíjí a provozuje diagnostický systém pro sportovce a do kterého investoval například Jiří Hlavenka (ex-Kiwi.com), má nového spolumajitele. Minoritní podíl získal provozní a obchodní manažer start-upu Pavel Mráz.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.