Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Velká PR agentura, bojující s Babišem, ztrácí byznysovou váhu, tuzemské tržby spadly o 14 milionů

11:19, 21. 9. 2016

Jedna z největších PR agentur a hráč politického marketingu Bison & Rose, který je dlouhodobě na kordy s miliardářem a ministrem financí Andrejem Babišem, již druhý rok po sobě snižuje výkon.

Celkové tržby v roce 2015 spadly meziročně o 10 milionů na 100 milionů korun. Z toho 86 milionů (meziročně minus 14 milionů) připadá na Česko. Ještě v roce 2013 obrat společnosti činil 170 milionů korun. Borovan.cz již dříve psal, že Bisonům v roce 2014 spadly tržby o 60 milionů (!) po Babišově nástupu na ministerstvo financí. V daném roce firma přišla například o kontrakt se strategickou státní firmou Čepro, kterou spravuje právě ministerstvo financí.

Naopak čistý zisk B&R za rok 2015 vyskočil z 5 milionů na 14 milionů korun. Navýšení nastalo hlavně díky výnosům z podřízených firem, které loni vyskočily z nuly na 8 milionů korun. Bison & Rose či její vlastníci mají podíly v lobbistické firmě Merit Government Relations, agentuře Communa, další PR agentuře My.cz a v horském hotelu Kladenka nedaleko Pece pod Sněžkou.

Bison & Rose vlastní vlivný zákulisní hráč Miloš Růžička (foto), Olga Bisová, Roman Šmíd a Vladimír Bystrov. Růžička je znám svými úzkými vazbami na Lidový dům a vlivné persony ČSSD, mimo jiné dělá poradce ministrovi vnitra Milanovi Chovancovi. Důležitý je i kontakt na mocného advokáta Radka Pokorného. Jednou z nejsenzačnějších zakázek B&R je práce pro polostátního obra ČEZ. Kromě toho pracuje pro velké firmy jako O2, ČSOB, Asental Group nebo Microsoft.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • HBO Europe: premiéra nové, šestidílné špionážní minisérie Bez vědomí bude na HBO a HBO Go 17. listopadu. Na HBO Go bude uvedeno vůbec poprvé v historii české produkce HBO všech šest epizod najednou.

  • Brutal Assault: jedním z headlinerů dalšího ročníku velkého metalového festivalu, který se koná v Josefově u Jaroměře, se stanou britští gothic metalisté Cradle of Filth.

  • Konektor Place: seskupení agentur získalo dva nové klienty - Playstation CZ (vztahy s médii) a Danone (sociální sítě).

  • Xindl X: vyprodal chystaný koncert v pražské hale Forum Karlín, který se koná na konci listopadu. Kapacita se pohybuje něco nad 3 tisíce lidí. V těchto dnech písničkářovi vychází Best of u Universal Music.

  • ACNielsen Czech Republic: výzkumná a analytická společnost v roce 2018 utržila 425 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 30 milionů více. Čistý zisk narostl z 5,5 milionu na 9,7 milionu korun.

  • Nutricia: novou marketingovou ředitelkou výrobce dětské a klinické výživy ze skupiny Danone se od 1. října stala Anna Zatorska (již 15 let ve skupině).

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k netrpělivě očekávanému filmu Joker.

Recenze

Joker

Úchvatný, takřka geniální film, na druhou stranu z určitého aspektu chorý a nebezpečný snímek. Příběh Batmanova protivníka Jokera, který vznikl podle originálního scénáře, tedy nikoliv podle komiksové předlohy, je bezpochyby filmovou událostí letošního roku. Již jen díky dechberoucímu výkonu Joaquina Phoenixe v hlavní roli.

Phoenix se dostal mnohem dál, než u jiné své skvělé kreace - postavy Johnnyho Cashe ve Walk the Line (2005). Přerod frustrovaného a neúspěšného stand-up komika, trpícího mentální poruchou a přeludy, v masového zabijáka děsícího Gotham City, ve Phoenixově hypnotickém podání je mrazivá, až zrůdně krásná záležitost. Navíc podtržená netradiční hudbou islandské muzikantky Hildur Guðnadóttir. Těžko vzpomenout na nějaký film z posledních let, který by působil tak intenzivně a naléhavě. Phoenix, který takřka nesleze z plátna, se zde dotýká herecké nesmrtelnosti. A leckterého diváka přitom napadne, jakými vnitřními běsy asi trpí herec samotný.

Režisér Todd Phillips (Pařba ve Vegas, Týpci a zbraně) v Jokerovi komiksový svět novátorsky pojal jako realitu, tedy bez superschopností, superhrdinů nebo nějakých výraznějších akčních scén a honiček. Je to vlastně spíše psychologické drama až thriller, než klasický komiksový film. I to přispívá k hlavní kontroverzi: Joker na některých místech působí jako svůdná oslava zla. Bezpochyby (taky) pod vlivem tohoto filmů spáchá řada zlých lidí řadu zlých skutků. A je otázka: má film sloužit něčemu takovému? Mají se filmaři snažit, byť geniálně, zapůsobit na to negativní v každém člověku, co má každý někde v sobě, ale drtivá většina lidí to dokáže potlačit? Při sledování Jokera se možná část diváků o sobě dozví nehezké věci. I to je součást výjimečného filmového Jokera.