Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Velká PR agentura, bojující s Babišem, ztrácí byznysovou váhu, tuzemské tržby spadly o 14 milionů

11:19, 21. 9. 2016

Jedna z největších PR agentur a hráč politického marketingu Bison & Rose, který je dlouhodobě na kordy s miliardářem a ministrem financí Andrejem Babišem, již druhý rok po sobě snižuje výkon.

Celkové tržby v roce 2015 spadly meziročně o 10 milionů na 100 milionů korun. Z toho 86 milionů (meziročně minus 14 milionů) připadá na Česko. Ještě v roce 2013 obrat společnosti činil 170 milionů korun. Borovan.cz již dříve psal, že Bisonům v roce 2014 spadly tržby o 60 milionů (!) po Babišově nástupu na ministerstvo financí. V daném roce firma přišla například o kontrakt se strategickou státní firmou Čepro, kterou spravuje právě ministerstvo financí.

Naopak čistý zisk B&R za rok 2015 vyskočil z 5 milionů na 14 milionů korun. Navýšení nastalo hlavně díky výnosům z podřízených firem, které loni vyskočily z nuly na 8 milionů korun. Bison & Rose či její vlastníci mají podíly v lobbistické firmě Merit Government Relations, agentuře Communa, další PR agentuře My.cz a v horském hotelu Kladenka nedaleko Pece pod Sněžkou.

Bison & Rose vlastní vlivný zákulisní hráč Miloš Růžička (foto), Olga Bisová, Roman Šmíd a Vladimír Bystrov. Růžička je znám svými úzkými vazbami na Lidový dům a vlivné persony ČSSD, mimo jiné dělá poradce ministrovi vnitra Milanovi Chovancovi. Důležitý je i kontakt na mocného advokáta Radka Pokorného. Jednou z nejsenzačnějších zakázek B&R je práce pro polostátního obra ČEZ. Kromě toho pracuje pro velké firmy jako O2, ČSOB, Asental Group nebo Microsoft.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.