reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Albatros se připravuje na další miliony ze značky Rowlingová

11:47, 26. 2. 2013
Knihy Aleš Borovan

Vydavatelství Albatros Media dále sází na sílu marketingové značky autorky Harryho Pottera, britské spisovatelky J. K. Rowlingové. Na 4. dubna chystá vydání její nejnovější knihy Prázdné místo (vyjde na značce Albatrosu Plus). "Náklad bude na poměry českého trhu vysoký, ale jeho výši nezveřejníme," uvedla mluvčí Albatros Media Radka Potměšilová.

Jen pro srovnání: kniha Harry Potter a Princ dvojí krve v tuzemsku vyšla v prvonákladu přes 200 tisíc kusů. Albatros získal na Prázdné místo licenci od agentury The Blair Partnership, což je nová firma zastupující komerčně úspěšnou autorku. Nová agentura je součástí snahy Rowlingové oprostit se od fenoménu Harry Potter. Předchozí sérii s malým čarodějem vydávalo londýnské nakladatelství Bloomsbury Publishing.

Českou licenci na vydávání Harryho Pottera získalo rovněž Albatros Media. Všech potterovských dílů plus speciálních edic se doposud v Česku prodalo přes 1,5 milionu kusů. To představuje maloobchodní tržby ve výši 500 až 600 milionů korun. Ve světě se prodalo na 450 milionů potterovských knih.