reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

T-Mobile expanduje do segmentu chytrých aut, hardware nové služby stojí 2600 korun

10:52, 21. 11. 2016

Nové tržby má operátorovi T-Mobile přinést trh tzv. chytrých aut. Ve spolupráci s kanadsko-americkou společností Mojio a mateřským Deutsche Telekom začne od 1. prosince prodávat službu Chytré auto, díky které řidiči získají řadu informací o vozu a jízdě. Je to jedna z prvních vlaštovek již dříve ohlášené strategie T-Mobile monetizace internetu věcí.

Jak to funguje: hardware vybavení SIM kartou se nainstaluje do tzv. OBD portu, který mají všechny vozy vyrobené od roku 2001, a přes mobilní síť se propojí s aplikací Motion (pro Android i pro iPhone). Zařízení čte z vozu data a posílá informace o stylu jízdy, pohybu, poruchách a bezpečnosti do aplikace v mobilu. Řešení stojí standardně 2 599 korun plus tarif za 75 korun měsíčně (celkem 3500 ročně). Další rok provozu řidič zaplatí pouze tarif. Nabídku mohou využít zákazníci všech operátorů.

Majitel vozu se prostřednictvím novinky dozví kupříkladu informace o stavu a poloze svého auta (i prostřednictvím Google street view), o překročení rychlosti, o tom, že do jeho zaparkovaného auta někdo naboural, o odtahu či stavu autobaterie. Dále může exportovat knihu jízd, sdílet polohu automobilu, sledovat statistiku – počet ujetých km, dobu jízdy, průměrnou rychlost nebo výjezd z nastavené oblasti. "S tímto řešením oslovíme 270 milionů uživatelů starších vozů v Evropě," uvedl senior vicepresident B2C Deutsche Telekom Attila Keszég.

Pilot projektu běžel v Česku na podzim 2015, otestováno bylo celkem 19 automobilových značek. Systém není uzavřený, čeští vývojáři mohou vymýšlet další aplikace, které by dále doplnily koncept Chytrého auta. Internet věcí je nyní středem zájmu mobilního operátora - český T-Mobile v těchto měsících naléhavě hledá nové zdroje příjmů, které by dokázaly nahradit propad tržeb. Jen za 1H 2016 pokles činil 377 milionů na 12,783 miliardy korun.