Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Fond rozhodil mezi filmové producenty desítky milionů, nejvíce dostal projekt Petra Václava

12:17, 30. 11. 2016

Zajímavý posun mezi českými filmaři během dvou let: zatímco přidělení 15 milionů korun filmu Lída Baarová (produkce Nogup agency) radou filmového fondu v závěru roku 2014 vzbudilo v branži velké emoce, nyní po přidělení mnohem větší cifry projektu Il Boemo Petra Václava (foto) je na filmové frontě klid.

Filmový fond v uplynulých týdnech rozděloval celkem 60 milionů korun, peníze dostalo šest projektů. Nejúspěšnější byl s 23 miliony Il Boemo o životě skladatele Josefa Myslivečka s rozpočtem 128 milionů korun. Do výzvy se přihlásilo 21 žádostí s celkovou poptávkou 218 milionů korun. Jednotlivé přidělené sumy podle pořadí (název filmu, produkce, režie, výše dotace v milionech):

  1. Il Boemo     Mimesis Film     Petr Václav     23
  2. Čertí brko     Punk Film     Marek Najbrt     8,5
  3. Zahradnictví - Nápadník     Fog´n´Desire Films     Jan Hřebejk     7,5
  4. Žáby bez jazyka     Cineart TV Prague     Mira Fornay     7,5
  5. Na střeše     Dawson Films     Jiří Mádl     7
  6. Sešlost     MasterFilm     Tomáš Pavlíček     6,5

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.