Novým ředitelem kolektivního správce Intergram, který zastupuje práva výkonných umělců a výrobců zvukových a obrazových záznamů, se na konci ledna stal Ludvík Bohman ... celý článek
Poprockoví Chinaski přichystali netradiční šňůru pravidelných vystoupení v pražském klubu Lucerna Music Bar. Zahrne pět koncertů, první začne v květnu, poslední se ... celý článek
Mediální skupina Jaromíra Soukupa (foto), která zahrnuje mediálku Médea, TV Barrandov Group nebo vydavatelství Empresa Media, měla v roce 2018 skončit v zisku před ... celý článek
Někdejší zakladatel e-shopu Mall.cz Ondřej Fryc vstupuje do projektu městského bikesharingu Rekola (foto) s typickými růžovými koly. Ten v současné době působí v Praze, Brně, Pardubicích, Teplicích, Olomouci a v Českých Budějovicích.
Frycova firma Spread Capital (SC) získala 20 procent v provozní společnosti Rekola Bikesharing. Majoritní podíl 71 procent drží zakladatel Vít Ježek, 9 procent má Pavlína Hořejšová. SC do systému sdílení růžových bicyklů nalije desítky milionů korun. Rekola díky investici nabídne stovky nových kol, lepší dostupnost, sledování pomocí GPS, jednorázové výpůjčky a další inovace. Na vrcholu sezóny 2017 se počítá s celkem 750 koly.
Rekola, který odstartoval v roce 2013, používá tzv. hybridní systém. Nepotřebuje instalaci desítek speciálních bikesharingových stojanů, nýbrž využívá vybudovanou cyklistickou infrastrukturu. Kola je možné zamknout kdekoliv po městě; v určitých lokalitách je možné vynutit vracení jen na předem definovaná místa. V letošním roce růžová kola jela více než 94 tisíckrát, z toho jen v Praze bylo výpůjček téměř 55 tisíc.
Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.
Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.
Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.
Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.
Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.
Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.