reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Šafr spustí nový zpravodajský web, start podpoří televizní spoty v ČT a billboardová kampaň

12:45, 4. 12. 2016

S většími zpravodajskými weby na českém internetu se v těchto měsících roztrhl pytel. Po Seznam Zprávách (miliardář Ivo Lukačovič) a Info.cz (Křetínského Czech News Center) štěstí zkusí i zkušený mediální hráč Pavel Šafr (foto) - někdejší šéfredaktor Blesku, MF Dnes a Lidových novin a současný předseda spolku Free Czech Media, který vydává Svobodneforum.cz.

Nový projekt Forum24.cz by měl odstartoval 10. ledna 2017, stát bude za ním nová vydavatelská akciovka Forum 24. Podle obchodního rejstříku ji v současné době stoprocentně vlastní právě Šafr. Redakci by mělo tvořit 16 stálých zaměstnanců, počítá se kupříkladu s dosavadními Šafrovými spolupracovníky jako je Bohumil Doležal, Jefim Fištejn nebo Zdeněk Šarapatka. Z toho se dají odvodit náklady na start a počáteční provoz v řádech nízkých desítek milionů korun.

Forum24.cz nabídne plnohodnotné zpravodajství plus silnou názorovou sekci. Podle Šafra bude největší konkurenční výhodou nového zpravodajského projektu obrana liberální demokracie. Do budoucna se počítá i s rozjezdem lifestylových sekcí s tematikou věda a technika, zdraví a automobily. Šafr v projektu bude působit nejen jako vydavatel a šéfredaktor, ale rovněž i jako obchodní ředitel.

Šafr bude pro Forum24.cz shánět peníze z nejrůznějších zdrojů. Kromě prodeje reklamy i veřejnou sbírkou, kde se podle jeho slov doposud nashromáždilo 4,5 milionu korun. Plus je zde úvěr, který majitel Forum 24 nechce příliš komentovat. V úvahu přichází i zpoplatnění vybraných textů. Podle některých spekulací na mediálním trhu má Forum24.cz podporu miliardáře Tomáše Němce (ex-Česká gumárenská společnost), který momentálně "trpí" přebytkem hotovosti (několik miliard korun). Šafr toto pro Borovan.cz odmítl komentovat.

Startu Forum24.cz v lednu 2017 by měla předcházet promokampaň v několika mediatypech: od 7. ledna by se měly objevit TV spoty v České televizi, počítá se i s reklamou v printu a billboardovou kampaní (zejména v Praze).