Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Knižní obr Albatros Media zakládá digitální divizi, z Audiotéky přetáhl Hanzela

18:49, 10. 1. 2017

Jeden z největších knižních hráčů Albatros Media (majitelé Silke a Jaroslav Horákovi) se začíná více soustřeďovat na digitální byznys s e-knihami a audioknihami. V těchto dnech v rámci firmy vzniká nová divize Albatros Media Digital (AM Digital), která zastřeší veškeré digitální aktivity celé skupiny.

V čele nové divize stane Břetislav Hanzel (foto), který dosud působil jako regionální manažer Audiotéky (distribuce digitálních audioknih) pro střední a východní Evropu a rovněž jako CEO české www.audioteka.cz. Hanzel stál u zrodu Audiotéky na českém trhu v roce 2011 a během pěti let z ní vybudoval jednoho z významných hráčů na trhu distribuce digitálních audioknih.

Pod divizi AM Digital nově spadají projekty eReading.cz a Palmknihy, prodejci elektronických knih, vývoj a distribuce mobilních a webových aplikací či služba self-publishingu. Do budoucna se divize zaměří také na možnosti rozšířené reality a produktů virtuální reality, na videoprodukty, herní produkty či na využití technologií big data a umělé inteligence.

"Divize Albatros Media Digital vznikla kvůli stále naléhavější potřebě systematicky hledat a vyhodnocovat nové příležitosti na knižním trhu. Jejím posláním bude identifikovat také další možnosti využití produktů, služeb, zdrojů i know-how, které už v naší skupině máme," naznačil šéf Albatrosu Václav Kadlec.

Díky řadě jedenácti akvizic na knižním trhu za posledních šest let (naposledy v prosinci 2016 Nakladatelství Kniha Zlín) by se obrat skupiny Albatros měl zvednout až na 850 milionů korun za rok. To už je na dohled od jedničky trhu Euromedia Group s obratem 1,3 miliardu korun (v tomto čísle je však kromě vydávání knih zahrnut i velkoobchod).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Zdeněk Bakala: miliardář věnoval cca 5,5 milionu korun a na rozjezd maďarského protivládního zpravodajského portálu Telex. V Česku Bakala v minulosti posílal štědré dary vybraným politickým stranám.

  • Microsoft: obří holding kupuje vývojářské studio Bethesda Softworks, které stojí za herními tituly jako The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, DOOM nebo Quake. Objem akvizice se pohybuje na úrovni 7,5 miliardy dolarů. Microsoft na podzim chystá uvést na trh další herní konzole řady Xbox - Series X a Series S.

  • TV Nova: třetí díl imitační show Tvoje tvář má známý hlas v sobotu 19. září dosáhl 28,53 procenta share v 15 - 54 a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 759 tisíc diváků. Čísla sledovanosti dalších nováckých pořadů v uplynulém týdnu: Televizní noviny 37,30 procenta diváků v CS 15-54, seriál Ulice 33,17 procenta v cílové skupině 15 - 54 a Ordinace v růžové zahradě 2  - 16,27 procenta diváků v CS 15 - 54.

  • Typos, tiskařské závody: české tiskárny z německé skupiny Euro-Druckservice v roce 2019 utržily 562 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 4 miliony. Čistá ztráta se prohloubila ze 650 tisíc v roce 2018 na 5,5 milionu korun. Odpisy byly na stabilní úrovni 50 milionů korun.

  • Universal Music: hudební vydavatelství podepsalo smlouvu s popovým zpěvákem Sebastian na vydání nové desky a na zastupování. Chystané album by mělo vyjít v roce 2021. První ochutnávkou nové spolupráce je píseň Prach, na které Sebastian spolupracoval s producentem Ondřejem Turtákem.

  • Konektor Social: obsahová agentura začala pro obchod s kancelářskými potřebami Activa spravovat sociální sítě hned tří značek - Bibelot, Lamy a Parker. Agentura zároveň rozšířila spolupráci se Stock Plzeň-Božkov. Vedle dlouhodobé správy sociálních sítí pro Baileys se od listopadu bude znovu starat i o Johnnie Walker a Gordon’s Gin.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.