Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Knižní obr Albatros Media zakládá digitální divizi, z Audiotéky přetáhl Hanzela

18:49, 10. 1. 2017

Jeden z největších knižních hráčů Albatros Media (majitelé Silke a Jaroslav Horákovi) se začíná více soustřeďovat na digitální byznys s e-knihami a audioknihami. V těchto dnech v rámci firmy vzniká nová divize Albatros Media Digital (AM Digital), která zastřeší veškeré digitální aktivity celé skupiny.

V čele nové divize stane Břetislav Hanzel (foto), který dosud působil jako regionální manažer Audiotéky (distribuce digitálních audioknih) pro střední a východní Evropu a rovněž jako CEO české www.audioteka.cz. Hanzel stál u zrodu Audiotéky na českém trhu v roce 2011 a během pěti let z ní vybudoval jednoho z významných hráčů na trhu distribuce digitálních audioknih.

Pod divizi AM Digital nově spadají projekty eReading.cz a Palmknihy, prodejci elektronických knih, vývoj a distribuce mobilních a webových aplikací či služba self-publishingu. Do budoucna se divize zaměří také na možnosti rozšířené reality a produktů virtuální reality, na videoprodukty, herní produkty či na využití technologií big data a umělé inteligence.

"Divize Albatros Media Digital vznikla kvůli stále naléhavější potřebě systematicky hledat a vyhodnocovat nové příležitosti na knižním trhu. Jejím posláním bude identifikovat také další možnosti využití produktů, služeb, zdrojů i know-how, které už v naší skupině máme," naznačil šéf Albatrosu Václav Kadlec.

Díky řadě jedenácti akvizic na knižním trhu za posledních šest let (naposledy v prosinci 2016 Nakladatelství Kniha Zlín) by se obrat skupiny Albatros měl zvednout až na 850 milionů korun za rok. To už je na dohled od jedničky trhu Euromedia Group s obratem 1,3 miliardu korun (v tomto čísle je však kromě vydávání knih zahrnut i velkoobchod).

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.