Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Rekord v kinech: Češi loni utratili za lístky přes 2 miliardy korun

10:17, 19. 1. 2017

Dobrý stav české ekonomiky a kvalitní nabídka filmových producentů a distributorů v kinech - to jsou dva hlavní faktory, které katapultovaly útraty českých diváků za kinolístky v roce 2016 na rekordní úroveň.

Celkem Češi podle údajů Unie filmových distributorů loni za promítání zaplatili 2,011 miliardy korun, v meziročním srovnání o 342 milionů více. To je nejvyšší částka v novodobé historii tuzemského kinoprůmyslu. Rekord zaznamenala i návštěva - v roce 2016 dosáhla 15,62 milionu diváků, v meziročním srovnání o 2,664 milionu více.

Největším kinodistributorem se stal, stejně jako v předchozím roce, Cinemart (majitelé Aleš Tříska, Aleš Danielis, Marek Jeníček atd.), který má kontrakty s hollywoodskými studii 20th Century Fox, Universal a Paramount Pictures. Filmy v distribuci Cinemartu prodaly lístky za 727 milionů korun (36,15 procenta celkových tržeb), návštěvnost činila 5,57 milionu diváků (35,7 procenta). Celý TOP 5 distributorů v roce 2016 (sloupce - distributor, návštěva filmů v milionech, tržby filmů v milionech):

  1. Cinemart     5,57     727
  2. Falcon     4,93     639
  3. Freeman Entertainment     2,01     283
  4. Bontonfilm     1,06     134
  5. Bioscop/AQS     0,58     64,5

Pořadí TOP 5 nejnavštěvovanějších filmů za rok 2016 (film, distributor, návštěva v tisících, tržby v milionech - hodnoty za monitorovaná kina UFD):

  1. Anděl Páně 2 (foto)     Falcon     914     110
  2. Tajný život mazlíčků     Cinemart     511     67,5
  3. Fantastická zvířata a kde je najít     Freeman Entertainment     458     66
  4. Lída Baarová     Cinemart     415     53
  5. Dítě Bridget Jonesové     Cinemart     395     56

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

  • AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

  • CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Hit dne

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.