Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Bomba! Miliardář Zach navyšuje podíl v televizi Prima, švédská MTG oficiálně prodala i Komárovi

aktualizováno
08:12, 25. 1. 2017

Dosavadní poloviční majitel TV Prima, miliardář Ivan Zach (rovněž rádia Radio United), navyšuje svůj přímý podíl ve stanici na 62,5 procenta. Borovan.cz již loni informoval o běžícím prodeji jako první na trhu.

Polovinu televize, doposud vlastněnou švédským koncernem MTG, kupuje společnost Denemo Media. Tu ze 75 procent oficiálně vlastní skupina Alphaduct Vladimíra Komára (donedávna vlastnil rovněž Nielsen Admosphere) a z 25 procent Zachova GES Media Asset. Pro televizi Nova to nemusela být příjemná situace - Nielsen Admoshpere se mimo jiné zabývá měřením televizní sledovanosti v České republice. Podle informací Borovan.cz však v Nielsen Admosphere nyní probíhají majetkové přesuny, jejichž výsledkem bude Komárův odchod.

Cena výše uvedené transakce vychází z ohodnocení 100 procentního podílu Prima Group ve výši 237,4 milionu eur. Na financování akce na straně kupujícího se podílela ČSOB. Po dohodě všech stran byla  ČSOB byla vybrána rovněž jako banka, která vypořádává celou transakci. Právní služby poskytly advokátní kanceláře Glatzová & Co. a AK Kutějová, Maršál, Briaský. Transakční poradce Ernst & Young. Operaci ještě musí schválit antimonopolní úřad.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.