reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Šimečková s Jordanem navyšují podíl v Nielsen Admosphere, podnikatel Komár prodává

09:40, 25. 1. 2017

Probíhající prodej půlky TV Prima (viz odkaz) urychlil změny rovněž ve výzkumné agentuře Nielsen Admosphere (NA), která kromě jiného provádí měření televizní sledovanosti v České republice.

Vlivný hráč Vladimír Komár (ex-Nova), který nyní kupuje 37,5 procenta v druhé komerční televizi, na druhou stranu prodává cca 34 procentní podíl v NA. Od Komára je to rozumný krok - propojení TV Prima a Nielsen Admosphere by vyvolalo bezpochyby ostrou reakci TV Nova. Ke stejnému kroku jako Komár zítra přistoupí i britský podnikatel Iain Rugheimer, který v NA doposud držel 4,9 procenta. Oba podíly kupují další spolumajitelé a exekutivní manažeři Tereza Šimečková (foto) a Michal Jordan.

Pro lepší přehlednost staré a nové majetkové uspořádání Nielsen Admosphere:

  • doposud: 51 procent ACNielsen, 49 procent Admosphere Group (v této firmě Komár držel 70 procent, Šimečková, Jordan a Rugheimer po 10 procentech)
  • nová vlastnická struktura: 51 procent ACNielsen, 49 procent Admosphere Group (Šimečková a Jordan po 50 procentech, jinými slovy vlastní po 24,5 procenta v Nielsen Admosphere)

AC Nielsen má rovněž předkupní právo na zbývající podíl ve výzkumné společnosti. V delším časovém horizontu by tak měl vlastnit celých 100 procent v NA.