Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nejvíce nominací v České hře roku získaly Samorost 3 a Dark Train

Nejvíce šancí na získání ocenění Česká hra roku 2016 mají dva tituly - úspěšná adventura Samorost 3 (studio Amanita Design) a logická hra Dark Train debutujícího studia Paperash. Obě hry získaly po šesti nominacích.

Pět nominací má mobilní hra Chameleon Run (studio Hyperbolic Magnetism). Nominace vybírala odborná porota složená ze zástupců herních vývojářů a novinářů. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 10. února v pražském Divadle Bez zábradlí. Podrobné nominace v hlavních kategoriích:

  • Česká hra roku: American Truck Simulator (screen; SCS Software), Dark Train (Paperash), Chameleon Run (Hyperbolic Magnetism), Samorost 3 (Amanita Design)
  • PC a konzolová hra roku: American Truck Simulator, Dark Train, Samorost 3, Void Raiders (Tryzna83)
  • Mobilní hra roku: Hackers (Trickster Arts), Chameleon Run, Redcon: Strike Commander (Hexage), Tiny Miners (About Fun)

Podle organizátorů ankety vzniklo v Česku loni 35 nových her, které si zahrálo více než 10 milionů hráčů z celého světa. Celkem se v tuzemsku věnuje hernímu vývoji více než 1100 herních vývojářů ve 47 aktivních týmech. Roční obrat domácích vývojářských studií se odhaduje na 3 miliardy korun.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Puma Czech Republic: česká pobočka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi v roce 2018 utržila 620 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 53 milionů více. Čistý zisk stoupl z 26 milionů na 62 milionů korun.

  • Boomerang Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2018 utržila 107 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 10 milionů méně. Čistý zisk meziročně klesl z 19 milionů na 10 milionů korun. Firma dělala/dělá pro ČEZ, Ahold, Radegast, ČMSS nebo Českou spořitelnu.

  • Proboston Creative: kreativní agentura (Knowledge Investors 50 procent, Jan Červinka 22 procent atd.) v roce 2018 utržila 31 milionů, o rok dříve to bylo 36 milionů korun. Čistý zisk klesl ze 7 milionů na 2 miliony.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

X-Men: Dark Phoenix

Pozice X-Men: První třída a Logan: Wolverine jako doposud nejpovedenějších filmů x-mení série se solidně otřásá. Režisér, producent a scenárista Simon Kinberg (mimochodem napsal scénář i k X-Men: Apokalypsa, Budoucí minulost a Poslední vzdor) přichází s Dark Phoenixem, dech beroucí jízdou, kterou si divák užije od začátku do konce.

Základem Dark Phoenixu je především skvěle a inteligentně napsaný scénář, se silným, přehledným příběhem a obsahující vyváženou kombinaci povedených akčních scén, dějových zvratů a uvěřitelného vývoje postav (plus jako bonus minimum politicky korektních momentů - to je osvěžující faktor). Tentokráte X-Meni zápasí s jednou z vlastních řad, s Jean Grey, ze které neznámá kosmická sílí postupně vytváří jednoho z nejmocnějších mutantů vůbec. To každého z X-Menů vystaví těžké zkoušce.

Možná, že nejednoznačná a nepředvídatelná proměna či transformace hlavních postav je vůbec to nejlepší, co Dark Phoenix nabízí. Stejně jako například autoři ve Wolverinovi i zde Kinberg šťastně vsadil na polidštění výjimečných bytostí se superschopnostmi. Děj tak vychází nejen z jejich síly, ale i z jejich nedostatků, slabostí a omezení. Původně sci-fi/fantasy se tak posouvám až někam k sociálnímu dramatu. To spolu s vysoce vydařenou akcí řadí film vysoko nad X-Men: Apokalypsu a Budoucí minulost.