Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nordic Investors přejmenovali operátora Air Telecom, investují stovky milionů korun

Čtvrtého mobilního operátora Air Telecom čekají rozsáhlé změny. Majitelé ze skupiny Nordic Investors (NI; vlastníci Tomáš Otruba, Jan Petřík) firmu přejmenovali na Nordic Telecom a hodlají kolem ní vybudovat silnou telekomunikační a technologickou skupinu.

Na investice do rozšiřování služeb a nákup technologií Nordic Telecom mají NI připraveny stovky milionů korun. V letošním roce čeká operátora, který provozuje vlastní síť CDMA v pásmu 420 MHz, kompletní změna technologie na LTE. Obměna sítě by měla trvat deset měsíců.

LTE by mělo přinést zlepšení stávajícího portfolia produktů, které tvoří pevné telefonní linky, mobilní data prostřednictvím CDMA (pokrytí 85 procent), mobilní hlasové a datové služby poskytované prostřednictvím partnerské GSM sítě a pevné připojení k internetu přes ADSL. Nová technologie kromě jiného umožní nabízet mobilní internetové připojení s několikanásobně vyšší rychlostí než v současnosti.

Kromě toho se Nordic Investors připravují na aukci kmitočtů v pásmu 3,7GHz, která by měla proběhnout v druhém kvartálu 2017. V jednání jsou rovněž další akvizice v telekomunikačním a technologickém segmentu, Otruba s Petříkem na ně mají připravenu částku v řádu desítek milionů eur. Druhým podnikem budované telekomunikační skupiny je projekt Zdravel, který se zabývá elektronizací zdravotnictví. Mezi Zdravelem a Nordic Telecom by mělo v budoucnu dojít k synergiím.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.