Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Odstartovalo TV vysílání v DVB-T2, byznysová příležitost pro televize a výrobce elektroniky

06:53, 2. 3. 2017

Televizní byznys v České republice vstoupil včera do nové fáze - šéf Českých Radiokomunikací (ČRa) Martin Gebauer a Luděk Schneider z ministerstva průmyslu a obchodu zmáčkli symbolické tlačítko a odstartovali druhou generaci digitálního televizního vysílání.

Z vysílačů Cukrák a Praha Žižkov začala vysílat první část přechodové sítě ve standardu DVB - T2, která pokrývá 26 procent obyvatel Česka. Multiplex nyní obsahuje 11 televizí, včetně programů Primy, Óčka, Barrandov Group a TV Šlágr. TV Nova zatím chybí. Do jara 2018 by mělo být pokryto 98 procent obyvatel Česka. Přechodová síť bude vysílat až do roku 2020 souběžně se stávajícími sítěmi DVB - T, pak dojde k vypnutí první generace digitálních sítí.

Celý proces si na straně telekomunikačních operátorů a televizí podle odhadů vyžádá náklady ve výši minimálně jedné miliardy korun. Z toho několik set milionů vynaloží samotné Radiokomunikace. "Očekáváme, že stát nám zaručí budoucnost investice po roce 2020 a že nám část nákladů bude kompenzovat, kupříkladu přídělem sítí," uvedl Gebauer.

Přechod na standard DVB - T2 je však i solidní byznysovou příležitostí pro provozovatele televizí a výrobce elektroniky. Díky přechodu na DVB - T2 se totiž zvýší počet celoplošných vysílacích sítí ze stávajících čtyř na 5 až 6. Každá z nich  pak nabídne cca 7 vysílacích pozic v HD. Tím pádem může dojít k rozšíření nabídky TV celoplošných programů v české terestrice až na cca 40.

Hegemon vysílacího trhu ČRa odhaduje, že díky DVB - T2 by mu byznys z televizního vysílání mohl narůst pouze o cca 20 procent - i vzhledem k vyššímu počtu vysílacích pozic by mělo dojít k určitému snížení ceny za pozici pro televize. Vše ale bud záležet na způsobu rozdělení sítí ze strany státu.

Pravé žně čekají na výrobce televizorů a set top boxů. Diváci si totiž budou muset pořídit nové přístroje se standardem DVB - T2, útraty se odhadují na miliardy korun. Pro lepší orientaci ČRa udělují certifikát "DVB - T2 ověřeno" těm přijímačům, které prokáží, že dokáží fungovat i v novém standardu vysílání.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • FTV Prima: hlasování diváků rozhodlo, že druhá komerční televize bude od neděle 4. října v prime time vysílat čtvrtou řadu detektivního seriálu Polda. Ten porazil další nabízený seriál Einstein.

  • 2K/Hangar 13: dnes na trh uvedli herní titul Mafia: Definitive Edition, od základu kompletně vytvořený remake původní Mafie. Remake zahrnuje rozšířený scénář, další custceny a zcela nové herní sekvence a funkce.

  • Nadace Dobrý Anděl: o marketing a PR nadace se začala starat Zuzana Vítková (ex-PR.Konektor, ex-Toulcův dvůr). Po téměř šestiletém působení v nadaci tak střídá Markétu Křížovou.

  • Zásilkovna: služba pro zasílání zásilek mezi fyzickými osobami Mezi námi překonala hranici 2 milionů přepravených zásilek. Službu Zásilkovna spustila na konci dubna 2019. První milion přepravených zásilek byl překonán po roce fungování v květnu letošního roku.

  • FTV Prima: druhá komerční televize poprvé zkouší princip tzv. kinoautomatu Radúze Činčery. Diváci si budou moci hlasováním zvolit, zda v od neděle 4. října večer uvidí buď seriálovou novinku Einstein, nebo novou, čtvrtou řadu seriálu Polda.

  • Brutal Assault: největší metalový festival ve střední Evropě hlásí potvrzení 90 procent kapel z letošního odsunutého ročníku pro příští rok. Další BA by se měl konat 10. až 14. srpna 2021. Fandové se mohou těšit na kapely Mayhem, Bloodbath, Alcest, Arcturus, Cradle of Filth, Dark Funeral, Front Line Assembly, Katatonia, Mercyful Fate nebo Venom.

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.