Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Odstartovalo TV vysílání v DVB-T2, byznysová příležitost pro televize a výrobce elektroniky

06:53, 2. 3. 2017

Televizní byznys v České republice vstoupil včera do nové fáze - šéf Českých Radiokomunikací (ČRa) Martin Gebauer a Luděk Schneider z ministerstva průmyslu a obchodu zmáčkli symbolické tlačítko a odstartovali druhou generaci digitálního televizního vysílání.

Z vysílačů Cukrák a Praha Žižkov začala vysílat první část přechodové sítě ve standardu DVB - T2, která pokrývá 26 procent obyvatel Česka. Multiplex nyní obsahuje 11 televizí, včetně programů Primy, Óčka, Barrandov Group a TV Šlágr. TV Nova zatím chybí. Do jara 2018 by mělo být pokryto 98 procent obyvatel Česka. Přechodová síť bude vysílat až do roku 2020 souběžně se stávajícími sítěmi DVB - T, pak dojde k vypnutí první generace digitálních sítí.

Celý proces si na straně telekomunikačních operátorů a televizí podle odhadů vyžádá náklady ve výši minimálně jedné miliardy korun. Z toho několik set milionů vynaloží samotné Radiokomunikace. "Očekáváme, že stát nám zaručí budoucnost investice po roce 2020 a že nám část nákladů bude kompenzovat, kupříkladu přídělem sítí," uvedl Gebauer.

Přechod na standard DVB - T2 je však i solidní byznysovou příležitostí pro provozovatele televizí a výrobce elektroniky. Díky přechodu na DVB - T2 se totiž zvýší počet celoplošných vysílacích sítí ze stávajících čtyř na 5 až 6. Každá z nich  pak nabídne cca 7 vysílacích pozic v HD. Tím pádem může dojít k rozšíření nabídky TV celoplošných programů v české terestrice až na cca 40.

Hegemon vysílacího trhu ČRa odhaduje, že díky DVB - T2 by mu byznys z televizního vysílání mohl narůst pouze o cca 20 procent - i vzhledem k vyššímu počtu vysílacích pozic by mělo dojít k určitému snížení ceny za pozici pro televize. Vše ale bud záležet na způsobu rozdělení sítí ze strany státu.

Pravé žně čekají na výrobce televizorů a set top boxů. Diváci si totiž budou muset pořídit nové přístroje se standardem DVB - T2, útraty se odhadují na miliardy korun. Pro lepší orientaci ČRa udělují certifikát "DVB - T2 ověřeno" těm přijímačům, které prokáží, že dokáží fungovat i v novém standardu vysílání.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Digi TV: satelitní a internetový operátor miliardáře Petra Lamicha od nové sezóny přidává čtvrtý sportovní kanál Digi Sport 4 HD. Ten nabídne italskou Sérii A, anglický pohár FA Cup a skotskou Premiership.

  • Vltava Labe Media: pentařské vydavatelství od společnosti Tarsago Česká republika koupilo hobby magazín Receptář a iReceptar.cz.

  • Česká produkční Social Media: digitální agentura se nově bude starat o komunikaci Palírny U Zeleného stromu. To zahrnuje komunikaci 500 let výročí založení Palírny nebo online komunikaci značky Stará Myslivecká.

Hit dne

The.Switch: Dávám.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.