Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Online obchod Mitonu Bonami loni zvýšil tržby na 500 milionů

14:27, 2. 3. 2017

E-shop s nábytkem a bytovými doplňky Bonami, který ze 65 procent vlastní investiční skupina Miton Boys (foto; procentní údaj se vztahuje ke konci roku 2014, kdy Mitoni vlastnickou strukturu naposledy zveřejnili), loni hlavně díky územní expanzi téměř zdvojnásobil tržby.

Zatímco v roce 2015 utržil 260 milionů (2014 - 100 milionů), o rok později to bylo 500 milionů korun. V letošním roce plánuje utržit 700 milionů. Zisk v řádu milionů korun se v roce 2016 kvůli expanzi překlopil na prodělek.

Firma se loni rovněž více zaměřila na nabídku nábytku. "Obrat z prodeje nábytku se nám podařilo ztrojnásobit a tento rok plánujeme růst o dalších 150 procent. Nejlépe se prodávají pohovky, komody, zákazníci mají zájem také o postele a židle,” vysvětluje CEO Bonami David Šiška.

Bonami působí kromě Česka i v Polsku, na Slovensku a od září 2016 také v Rumunsku, kde využívá slibný potenciál trhu a ochotu místních zákazníků utrácet za značkové a statusové zboží. Kromě Mitonů v Bonami.cz drží minoritní podíl 35 procent zakladatel Václav Štrupl.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn5

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.