Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Šéf České televize Dvořák de facto potvrdil kandidaturu do druhého funkčního období

13:19, 16. 3. 2017

Účast současného ředitele České televize Petra Dvořáka (na fotce vlevo) v běžícím tendru Rady ČT na (staro)nového šéfa Kavčích hor je skoro jistá. Dvořák exkluzivně pro Borovan.cz na dotaz, zda odešle svou přihlášku do výběrového řízení, uvedl: "Asi ano." Ve hře je tak jeho druhé funkční období v čele veřejnoprávní stanice (v letech 2017 až 2023).

Uchazeči mohou podávat přihlášky ve dnech 23. , 24. a 27. března. Finálový výběr by měl proběhnout na konci dubna (podle předběžného plánu 26. dubna). Dvořák veřejnoprávní stanici šéfuje od podzimu 2011.

Účast zkušeného televizního manažera Dvořáka v tendru na ředitele Kavek znamená, že již podle všeho má pořešenou podporu některých důležitých hráčů z politiky (velmi pravděpodobně především ČSSD) a velkého byznysu. Za Dvořákem také stojí vlivná lobby z uměleckých a producentských kruhů, které šéf ČT zajistil široké portfolio pracovních a zakázkových příležitostí díky rozjezdu systému kreativních producentských skupin na Kavčích horách.

Rovněž dubnový termín volby ředitele ČT hraje Dvořákovi do karet - mezi kandidáty bude vybírat současná Rada ČT, nikoliv ta, na kterou bude mít vliv předpokládaný vítěz podzimních voleb ANO. Navíc, velký Dvořákův nepřítel, ministr financí, lídr ANO a mediální mogul Andrej Babiš má nyní jiné starosti, musí vysvětlovat ne zcela běžné operace s korunovými dluhopisy, původ svého majetku a podezření ze záměrného neplacení daní.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn3

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.