Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

V Praze startuje nový filmový fond s miliony korun, první výzvu připravuje na duben

12:45, 17. 3. 2017

Filmoví a televizní producenti/produkční mají další možnost, jak se dostat k penězům daňových poplatníků. V Praze v těchto týdnech startuje filmový fond, který chce podporovat mezinárodní prezentaci hlavního města v audiovizuálních projektech.

Podmínkou je mimo jiné zahraniční distribuce a zahraniční koproducent díla a především, aby Praha ve filmu nebo televizním seriálu představovala skutečně Prahu (foto z čínského filmu Jen my víme kde, ve kterém hlavní město bylo vidět). Zakladatelem Nadačního fondu Praha ve filmu Prague Film Fund je hlavní město Praha. Ve správní radě je Ludmila Claussová (Czech Film Commission), Helena Bezděk Fraňková (státní filmový fond), Aleš Danielis (Cinemart), politička Eliška Kaplický Fuchsová (Babišovo ANO) nebo producenti Petr Erben a Richard McCallum.

V tuto chvíli má fond na kontě 10 milionů korun z prostředků hlavního města (stejná částka má být poskytnuta každý rok), první výzva se připravuje na duben. Z nadačního fondu se budou poskytovat finanční prostředky jak pro celovečerní filmy určené k zahraniční distribuci v kinech, tak i pro televizní filmy a seriály vysílané na zahraničních televizních stanicích. O přidělení příspěvku rozhoduje správní rada. Polovina odklepnuté částky bude zaslána před startem výroby, polovina po ukončení natáčení.

Pražský nadační fond je cca čtvrtým milionovým penězovodem z veřejných prostředků do filmového a TV byznysu: po filmovém fondu (podpora české kinematografie plus filmové vratky) a investicích a koprodukcích České televize.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.