Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Economia loni navýšila zisk před zdaněním a odpisy o 30 milionů, ztráta z minulých let klesla k nule

Mediální dům Zdeňka Bakaly Economia (Hospodářské noviny, Respekt, Ihned.cz atd.) v roce 2016 pokračoval ve zlepšování ekonomických ukazatelů. Podle předběžných čísel zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) narostl o 30 milionů na kladných 40 milionů korun.

Ještě v roce 2013 byl stejný ukazatel v minusu 104 milionů korun. Economia měla v uplynulých letech odpisy v intervalu mezi 50 až 60 miliony korun, v roce 2016 to bylo cca 40 milionů. Znamená to, že celkový výsledek vydavatelství za rok 2016 by se měl pohybovat někde na nule nebo v mírné ztrátě v řádu milionů korun.

K výše uvedenému výsledku přispěla zvýšená profitabilita všech hlavních mediálních i nemediálních produktů. Inzertní příjmy jak v digitálním, tak printovém segmentu meziročně narostly o 9 procent. Významný podíl na růstu mají také video, RTB a speciální projekty. Celkové výnosy firmy by se podle kvalifikovaného odhadu Borovan.cz měly pohybovat někde na úrovni 850 milionů korun. Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb na celkovém obratu dosáhl v roce 2016 55 procent. "Po restrukturalizačním procesu let 2014 a 2015 jsme se loni již plně soustředili na produktový rozvoj," komentoval ředitel Economie Roman Latuske (foto).

Pro letošní rok je naplánován další rozvoj digitálních i printových produktů, speciálních příloh, magazínů a také konferenčního segmentu. Plány počítají s investicemi do rozvoje newsroomu Economie, zejména posílení redakcí a výstavby nového studia pro výrobu videa. Rovněž se budou spouštět nové formáty internetové televize DVTV a další videopořady na Aktuálně.cz.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vltava Labe Media: na pozici vedoucí nového oddělení péče o zákazníky nastoupila Lenka Mieresová. Přišla ze společnosti Tarsago ČR, kde pracovala jako brand manager časopisu Receptář a zodpovídala za kompletní strategii značky v marketingu, distribuci i výroby. Ve VLM má na starosti komunikaci se současnými i potenciálními předplatiteli časopisů i novin, včetně organizace call centra.

  • Mindshare: novým jednatelem mediální agentury se stal Martin Hanzal, který vystřídal dlouholetého ředitele (od roku 2009) firmy Jiřího Vítka. Ten z mediálky odchází.

  • Burda Praha: vydavatelství začne od 26. dubna vydávat nový časopis nazvaný BeHappy. Časopis je určen "čtenářům, kteří chtějí porozumět sami sobě, podívat se na život z jiného úhlu, poznat sílu myšlenek". Periodicita bude určena podle zájmu čtenářů.

Hit dne

Amorphis: Bee.

  • Na turné

    Mig 21
    05. 4.26. 4.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Hastrman

Věru zvláštní film v české kinematografii. Kabátek má utkaný z reálií 19. století a tehdy stále živých lidových/pohanských ritů spolu s nádhernými obrazy (částečně již neexistující) severočeské přírody (točilo se poblíž hory Vlhošť v Máchově kraji). Gró režijního debutu Ondřeje Havelky však tvoří milostný příběh naditý nevšední, až zvířecí vášnivostí, zpracovávající téma zvířete v člověku a člověka ve zvířeti.

Ti, kteří znají stejnojmennou knižního předlohu Miloše Urbana, mohou být maximálně spokojeni. Filmový debutant Havelka vymáčkl z románu, přesněji řečeno z jeho první části, maximum a ještě tam navíc přidal kapku jemného, gentlemanského humoru.

Zářícím briliantem filmu je Karel Dobrý coby Hastrman. Již u dřívějších menších rolí bylo evidentní, že tento herec s netuctovým zjevem a silným charizmatem směřuje k mistrovské kategorii. První hlavní role v Dobrého filmografii (je to možné?) toto směřování potvrzuje. Dobrému, který prakticky nesleze z plátna, věříme poněkud bázlivou vášnivost, něhu, zvířecí brutalitu, ale i zoufalé osamění nevšedního tvora. Karel Dobrý je Hastrman. Zdatně mu u toho sekunduje neokoukaná Simona Zmrzlá v roli femme fatale Katynky. Inteligentní scénář, podmanivá krajinomalba kamery a odvážná sázka na nové tváře jsou největšími devizami Havelkova filmu.

Na druhou stranu je Hastrman v mnoha ohledech přeci jen poněkud usedlý a konzervativní filmový přepis knižní látky bez výraznějších režijních překvapení a interpretací. Ale možná v tom bude část diváků spatřovat jeho hlavní hodnotu.