Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Economia loni navýšila zisk před zdaněním a odpisy o 30 milionů, ztráta z minulých let klesla k nule

Mediální dům Zdeňka Bakaly Economia (Hospodářské noviny, Respekt, Ihned.cz atd.) v roce 2016 pokračoval ve zlepšování ekonomických ukazatelů. Podle předběžných čísel zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací (EBITDA) narostl o 30 milionů na kladných 40 milionů korun.

Ještě v roce 2013 byl stejný ukazatel v minusu 104 milionů korun. Economia měla v uplynulých letech odpisy v intervalu mezi 50 až 60 miliony korun, v roce 2016 to bylo cca 40 milionů. Znamená to, že celkový výsledek vydavatelství za rok 2016 by se měl pohybovat někde na nule nebo v mírné ztrátě v řádu milionů korun.

K výše uvedenému výsledku přispěla zvýšená profitabilita všech hlavních mediálních i nemediálních produktů. Inzertní příjmy jak v digitálním, tak printovém segmentu meziročně narostly o 9 procent. Významný podíl na růstu mají také video, RTB a speciální projekty. Celkové výnosy firmy by se podle kvalifikovaného odhadu Borovan.cz měly pohybovat někde na úrovni 850 milionů korun. Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb na celkovém obratu dosáhl v roce 2016 55 procent. "Po restrukturalizačním procesu let 2014 a 2015 jsme se loni již plně soustředili na produktový rozvoj," komentoval ředitel Economie Roman Latuske (foto).

Pro letošní rok je naplánován další rozvoj digitálních i printových produktů, speciálních příloh, magazínů a také konferenčního segmentu. Plány počítají s investicemi do rozvoje newsroomu Economie, zejména posílení redakcí a výstavby nového studia pro výrobu videa. Rovněž se budou spouštět nové formáty internetové televize DVTV a další videopořady na Aktuálně.cz.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn7

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Publicis One: do contentové agentury Newcast nastoupil od listopadu Šimon Wohlrab na pozici digital consultant. Bude odpovědný za správu sociálních sítí, webů a contentu vybraných klientů.

  • O2 Czech Republic: operátor investuje stovky milionů do proměny svých prodejen (design plus způsob obsluhy zákazníků) po celém Česku. Do konce roku firma otevře prvních deset obchodů v nové podobě, během dvou let se změní všech stávajících 150 prodejen. Obchody O2 navštíví cca půl milionu zákazníků měsíčně.

  • Live Nation: koncertní agentura v dubnu 2018 uskuteční v Brně koncert písničkáře Boba Dylana.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.