Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Nová bitva v první miliardářské lize: Andrej Babiš versus Ivo Lukačovič

aktualizováno
11:58, 27. 4. 2017

Až doposud v poklidu si po světě létající a programující miliardář Ivo Lukačovič (na fotce vlevo) se v souvislosti s projektem Seznam Zprávy poprvé otevřeně dostal do těžkotonážní palby z nejvyšších míst.

Koncern Agrofert, který Andrej Babiš (vpravo) nedávno převedl do svěřenského fondu, nyní zaútočil na Lukačovičův stroj na peníze Seznam.cz. Agrofertu se nelíbilo několik reportáží na Seznam Zprávách, které se věnovalo některým obchodním aktivitám potravinářského a zemědělského koncernu, "především akvizici společnosti U Rytířů, akvizici společnosti Kostelecké uzeniny a Agro Jevišovice."

Zástupci Agrofertu tyto reportáže označili za "cílený, systematický a soustavně vedený mediální útok na společnost". Současně Seznam.cz vyzvali k ukončení údajně "diskreditační kampaně namířené proti Agrofertu či proti našim dceřiným společnostem" a nešetřili i výhrůžkami: "Pokud tato kampaň bude pokračovat, budeme bohužel nuceni učinit příslušné právní kroky."

Podle Agrofertu je zde i moment konkurenčního boje, vzhledem k tomu, že portál Mafry (rovněž svěřenský fond Agrofertu) Idnes.cz konkuruje portálu Seznam.cz. Zástupci Lukačovičovy firmy nařčení Agrofertu odmítly: "Ve zveřejněné tiskové zprávě není žádný skutečný doklad o údajných chybách v obsahu, které nám jsou ze strany společnosti Agrofert podsouvány. Ani být nemůže, protože reportáže zachycují pravdivá fakta. Jediné konkrétní tvrzení v tiskové zprávě – a sice nařčení, že redakce Seznamu nedala Agrofertu prostor k reakci – je lež," uvedl šéf Seznam Zpráv Jakub Unger.

Je to poprvé, co se Lukačovič kvůli Seznam Zprávám takto otevřeně dostává do křížku s jedním z nejmocnějších mužů v Česku. Seznam Zprávy odstartovaly loni na podzim, projekt s počátečními náklady hodně přes 100 milionů korun nyní tvoří cca padesátka redaktorů, editorů, kameramanů a střihačů. Jeho cílem je zlepšit některé klesající ukazatele homepage Seznam.cz, která je jedním z hlavních generátorů tržeb Lukačovičovy firmy.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Aerofilms: menší filmový distributor v roce 2018 utržil téměř 32 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7,7 milionu méně. Čistý zisk 6 milionů z roku 2017 se přetočil v loňskou ztrátu 750 tisíc korun.

  • RedHead Music: změny ve vlastnickém portfoliu menšího hudebního labelu. Podíl Antonína Milaty klesl ze 49 procent na 30 procent, podíl Tomáše Staňka vzrostl z 30 procent na 40 procent a podíl Michala Nováka z 21 procent na 30 procent.

  • Ogilvy One: marketingová agentura ze skupiny WPP (čtvrtinu drží Vladimír Šolc) v roce 2018 utržila přes 135 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 26 milionů méně. Čistý zisk se zvýšil z 8,7 milionu na 9,2 milionu korun.

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Prahy zmalovance Kiss. Koncert se uskuteční v červenci 2020 v O2 Aréně.

  • Active Radio: odpolední show na rádiu Evropa 2 nově moderuje dvojice Zorka Hejdová a Tomáš Zástěra.

  • Mall Group: platební služba Mall Pay během prvního roku na trhu oslovila více než 70 tisíc zákazníků. Dokončila vstup strategického partnera ČSOB a chystá vlastní platební kartu. V příštím roce cílí na hranici až 100 tisíc aktivních zákazníků a stovku partnerů.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.