Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Obřímu hráči na trhu s audiovizuální technikou AV Media spadly tržby o 125 milionů

16:00, 4. 6. 2017

Jeden z největších hráčů na trhu s prezentační, projekční a audiovizuální technikou, společnost AV Media (majitelé Petr Barcal, Petr Hrubeš a David Lesch), v uplynulém fiskálním roce (skončil v srpnu 2016) podstatně zpomalil ekonomický výkon.

Celkové tržby firmy spadly o 125 milionů korun na 720 milionů. Pokles nastal zejména v tržbách za zboží - z 539 milionů na 399 milionů korun. Dobré výsledky předchozího období byly dány zejména dočerpáváním finančních prostředků z EU fondů u klientů firmy. V uplynulém roce pak tým AV Media připravoval nové příležitosti v oblastech školy, kultura a vysoké školy. "Do budoucna má AV Media připraveno v příležitostech a rozpracovaných projektech přes 2 miliardy korun, které může přetvořit v dosažený obrat příštích období," uvádí výroční zpráva firmy.

Čistý zisk za sledované období meziročně klesl o 50 procent - ze 44 milionů na 22 milionů korun. AV Media zároveň vykazuje vysoké odpisy na úrovni 35 - 37 milionů korun. V uplynulém fiskálním roce navíc mimořádně odepsala majetkový podíl ve společnosti Promopro, která pod tímto názvem zanikla.

AV Media ovládá nebo vlastní podíly v řadě firem v segmentu služeb a pronájmu audiovizuální techniky - Rental Pro (dodavatel technického vybavení koncertů a festivalů), polská Brill AV Media, Glance Media (řízení reklamy v místě prodeje) a dcinex Česká republika (digitální systémy pro kina). Firma kromě jiného dodala realizaci zvuku a obrazu pro multiplexy CineStar na pražském Černém Mostě a na Smíchově (foto), kino Kotva České Budějovice, pražské kino Pilotů nebo pro multikina Premiere Cinemas.