reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vydavateli Cosmopolitanu klesly tržby na 29 milionů

15:52, 14. 3. 2013

Časopis pro dospívající ženy Cosmopolitan, který vydává společnost Bauer Media CZ (dříve Hearst-Stratosféra), i v loňském roce pokračoval ve výrazném poklesu výkonnosti. Tržby za rok 2012 klesly o pět milionů na 29 milionů korun. Ještě v roce 2008 přitom bývalý Hearst-Stratosféra dokázal vygenerovat tržby v objemu 76 milionů korun.

Nepříznivě dopadl i celkový výsledek firmy - oproti zisku 1,4 miliony korun v roce 2011 skončil Cosmopolitan loni v mínusu dva miliony korun. V roce 2008 činil zisk 4,6 milionu korun. Součástí čísel do roku 2010 byly i výkony časopisu Cosmogirl, který v daném roce skončil.

Jako jeden z hlavních důvodů loňského pádu uvádí firma personální změny v obchodním týmu. "V roce 2012 byl pokles výkonů, celkově o 16,3 procenta, způsoben do značné míry odchodem obchodní ředitelky společnosti." Počet prodaných kusů (malý plus velký formát) klesl na konci roku 2012 pod 20 tisíc kusů.

Firmy Hearst-Stratosféra a Stratosféra na podzim 2012 koupilo vydavatelství Bauer Media (časopisy Čas na lásku, Kouzelné princezny nebo Chvilka v kuchyni) za neupřesněnou částku. Názvy firem se změnily na Bauer Media CZ a Bauer Media Praha. Dlouhodobým cílem je vytvoření jedné firmy Bauer Media. Nový majitel plánuje zvýšit výkon časopisu - letošní tržby by měly vyšplhat až na 31 milionů korun.