Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mediální dům Economia loni navýšil zisk před zdaněním a odpisy na 14 milionů

Vydavatelství miliardáře Zdeňka Bakaly Economia (levicové Hospodářské noviny, Respekt, Centrum.cz, Marketing&Media atd.) začalo po dvou letech poklesu konečně navyšovat výkon.

Celkové tržby za rok 2016 vyrostly o 27 milionů na 845 milionů korun. Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb na celkovém obratu přitom dosáhl cca 51 procent. Tržby za volný prodej a předplatné časopisů meziročně klesly o 15 milionů na 182 milionů korun. Naopak příjmy z prodeje inzertního prostoru loni vyskočily o 35 milionů na 623 milionů (inzerce u digitálního obsahu narostla o 20 procent).

Účetní výsledek skončil ve ztrátě 20 milionů, o rok dříve prodělek dosáhl 41 milionů korun. Ve skutečnosti mediální dům vzhledem k vysokým odpisům provozně generuje plusová čísla. Loni byly odpisy na úrovni 25 milionů, zisk před zdaněním, odpisy, amortizací a úroky (EBITDA) tak přesáhl 14 milionů korun. Je to méně, než na jaře ukazovala předběžná numera. V roce 2015 odpisy přesáhly 50 milionů, kladný EBITDA převýšil 9 milionů. Naopak v roce 2014 výsledek před zdaněním, odpisy atd. spadl do ztráty obří 100 milionů.

Management pod vedením ředitele Romana Latuskeho (foto) se v uplynulém roce zaměřil na další rozvoj stávajících tiskových a online médií (nová podoba Proč ne?!, rozvoj digitálního předplatného, redesign Ekonomu, nový web MaM.cz atd.). Byla spuštěna nová služba Bezšanonu.cz.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.