Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální dům Economia loni navýšil zisk před zdaněním a odpisy na 14 milionů

Vydavatelství miliardáře Zdeňka Bakaly Economia (levicové Hospodářské noviny, Respekt, Centrum.cz, Marketing&Media atd.) začalo po dvou letech poklesu konečně navyšovat výkon.

Celkové tržby za rok 2016 vyrostly o 27 milionů na 845 milionů korun. Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb na celkovém obratu přitom dosáhl cca 51 procent. Tržby za volný prodej a předplatné časopisů meziročně klesly o 15 milionů na 182 milionů korun. Naopak příjmy z prodeje inzertního prostoru loni vyskočily o 35 milionů na 623 milionů (inzerce u digitálního obsahu narostla o 20 procent).

Účetní výsledek skončil ve ztrátě 20 milionů, o rok dříve prodělek dosáhl 41 milionů korun. Ve skutečnosti mediální dům vzhledem k vysokým odpisům provozně generuje plusová čísla. Loni byly odpisy na úrovni 25 milionů, zisk před zdaněním, odpisy, amortizací a úroky (EBITDA) tak přesáhl 14 milionů korun. Je to méně, než na jaře ukazovala předběžná numera. V roce 2015 odpisy přesáhly 50 milionů, kladný EBITDA převýšil 9 milionů. Naopak v roce 2014 výsledek před zdaněním, odpisy atd. spadl do ztráty obří 100 milionů.

Management pod vedením ředitele Romana Latuskeho (foto) se v uplynulém roce zaměřil na další rozvoj stávajících tiskových a online médií (nová podoba Proč ne?!, rozvoj digitálního předplatného, redesign Ekonomu, nový web MaM.cz atd.). Byla spuštěna nová služba Bezšanonu.cz.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.