Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální dům Economia loni navýšil zisk před zdaněním a odpisy na 14 milionů

Vydavatelství miliardáře Zdeňka Bakaly Economia (levicové Hospodářské noviny, Respekt, Centrum.cz, Marketing&Media atd.) začalo po dvou letech poklesu konečně navyšovat výkon.

Celkové tržby za rok 2016 vyrostly o 27 milionů na 845 milionů korun. Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb na celkovém obratu přitom dosáhl cca 51 procent. Tržby za volný prodej a předplatné časopisů meziročně klesly o 15 milionů na 182 milionů korun. Naopak příjmy z prodeje inzertního prostoru loni vyskočily o 35 milionů na 623 milionů (inzerce u digitálního obsahu narostla o 20 procent).

Účetní výsledek skončil ve ztrátě 20 milionů, o rok dříve prodělek dosáhl 41 milionů korun. Ve skutečnosti mediální dům vzhledem k vysokým odpisům provozně generuje plusová čísla. Loni byly odpisy na úrovni 25 milionů, zisk před zdaněním, odpisy, amortizací a úroky (EBITDA) tak přesáhl 14 milionů korun. Je to méně, než na jaře ukazovala předběžná numera. V roce 2015 odpisy přesáhly 50 milionů, kladný EBITDA převýšil 9 milionů. Naopak v roce 2014 výsledek před zdaněním, odpisy atd. spadl do ztráty obří 100 milionů.

Management pod vedením ředitele Romana Latuskeho (foto) se v uplynulém roce zaměřil na další rozvoj stávajících tiskových a online médií (nová podoba Proč ne?!, rozvoj digitálního předplatného, redesign Ekonomu, nový web MaM.cz atd.). Byla spuštěna nová služba Bezšanonu.cz.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.