Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální dům Economia loni navýšil zisk před zdaněním a odpisy na 14 milionů

Vydavatelství miliardáře Zdeňka Bakaly Economia (levicové Hospodářské noviny, Respekt, Centrum.cz, Marketing&Media atd.) začalo po dvou letech poklesu konečně navyšovat výkon.

Celkové tržby za rok 2016 vyrostly o 27 milionů na 845 milionů korun. Podíl výnosů z digitálních produktů a nemediálních služeb na celkovém obratu přitom dosáhl cca 51 procent. Tržby za volný prodej a předplatné časopisů meziročně klesly o 15 milionů na 182 milionů korun. Naopak příjmy z prodeje inzertního prostoru loni vyskočily o 35 milionů na 623 milionů (inzerce u digitálního obsahu narostla o 20 procent).

Účetní výsledek skončil ve ztrátě 20 milionů, o rok dříve prodělek dosáhl 41 milionů korun. Ve skutečnosti mediální dům vzhledem k vysokým odpisům provozně generuje plusová čísla. Loni byly odpisy na úrovni 25 milionů, zisk před zdaněním, odpisy, amortizací a úroky (EBITDA) tak přesáhl 14 milionů korun. Je to méně, než na jaře ukazovala předběžná numera. V roce 2015 odpisy přesáhly 50 milionů, kladný EBITDA převýšil 9 milionů. Naopak v roce 2014 výsledek před zdaněním, odpisy atd. spadl do ztráty obří 100 milionů.

Management pod vedením ředitele Romana Latuskeho (foto) se v uplynulém roce zaměřil na další rozvoj stávajících tiskových a online médií (nová podoba Proč ne?!, rozvoj digitálního předplatného, redesign Ekonomu, nový web MaM.cz atd.). Byla spuštěna nová služba Bezšanonu.cz.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn11

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Publicis One: do contentové agentury Newcast nastoupil od listopadu Šimon Wohlrab na pozici digital consultant. Bude odpovědný za správu sociálních sítí, webů a contentu vybraných klientů.

  • O2 Czech Republic: operátor investuje stovky milionů do proměny svých prodejen (design plus způsob obsluhy zákazníků) po celém Česku. Do konce roku firma otevře prvních deset obchodů v nové podobě, během dvou let se změní všech stávajících 150 prodejen. Obchody O2 navštíví cca půl milionu zákazníků měsíčně.

  • Live Nation: koncertní agentura v dubnu 2018 uskuteční v Brně koncert písničkáře Boba Dylana.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.