Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zachův Media Club chce navýšit příjmy z regionů, pohltí sesterské radiové obchodníky

Mediazastupitelství Media Club miliardáře Ivana Zacha (prodává reklamní čas kanálů Prima Group, TV Óčko, TV Barrandov nebo Mňam TV) hodlá v nejbližších letech výrazně navýšit příjem z regionálního obchodu.

Nová strategie pro roky 2017 až 2019 počítá se zvýšeným prodejem "zejména v oblasti online produktů, které jsou finančně dostupné i pro menší společnosti s regionálním působením". Z tohoto důvodu Zachovi manažeři plánují sloučit Media Club (nástupnická společnost) se sesterským mediazastupitelstvím Radio United Services (RUS; zanikající firma), které působí zejména v radiovém segmentu.

RUS zastupuje řadu Zachových rádií jako Country Rádio, rádia Kiss, Radio Beat plus největší české rádio Impuls Andreje Babiše. Firma disponuje týmem cca 120 regionálních obchodníků rozloženým po celé České republice. Media Club pod vedením Ladislava Dianišky (foto) již dříve kooperoval s RUS při agenturním a národním prodeji Zachových rádií.

Tržby RUS v roce 2015 vyskočily z 264 milionů na 411 milionů korun. Firma zároveň ve stejném období spadla do ztráty přes 62 milionů oproti prodělku 30 milionů v roce 2014.

Nové propojení obou týmů obchodníků by se mělo projevit i na úrovni velkých klientů. "Spojení umožní na jedné straně efektivní přípravu a prodej kombinovaných nabídek TV/online/rádio na regionální úrovni, ale zároveň i využití synergických efektů při prodeji reklamního času/prostoru na úrovni národní a nadnárodní. Velcí klienti v poslední době poptávají komplexně připravené nabídky na inzerci v elektronických médiích a spojení obou firem je cestou, jak této poptávce vyhovět a zvýšit výnosy jak TV, tak i online a rozhlasové části."

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Progressivefx: postprodukční studio, specializující se na vizuální efekty a animaci pro reklamní, filmový a herní průmysl, v roce 2019 utržilo přes 66 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 4 miliony více. Čistý zisk v daném období se zvýšil ze 3 milionů na 3,6 milionu korun.

  • Mindshare: novým jednatelem mediální agentury se stal Zoran Jovanović (CEO Mindshare pro střední a východní Evropu). Nahradil Martina Hanzala (bývalý CEO), který z agentury odešel.

  • Olympic: v nové sestavě pracuje na novém albu, nazvaném Kaťata. "Řekl bych, že album Kaťata je naprosto zásadní zlom Olympiku. O této desce už jsme mluvili víc než rok, tedy ještě před tím, než odešel Jirka. Pak už bylo jasný, že Olympic s novým klávesákem musí znít jinak. Pro fanoušky máme jasný vzkaz. Olympic rozhodně nehodlá končit kariéru v klinči se Želvou na rtech," uvedl Petr Janda. Kaťata vydává Supraphon na CD, LP i digitálně.

  • WPP: globální komunikační koncern za 3Q 2020 vykázal srovnatelné tržby ve výši 2,4 miliardy liber. V meziročním srovnání se jedná pokles o 7,6 procenta. Meziroční poklesy v 3Q za jednotlivé velké trhy: USA minus 5,5 procenta, Velká Británie minus 6,5 procenta, Čína minus 16,7 procenta, Německo 1,8 procenta. Srovnatelné tržby za tři kvartály 2020 dosáhly 7,1 miliardy liber (pokles o 8,9 procenta).

  • Česká televize: kanál ČT2 začne od 4. listopadu vysílat nový dokumentární cyklus Mistři medicíny, který pohledem tří režisérů představí třináct předních českých lékařek a lékařů. Mezi nimi nechybí Pavel Kolář, Hana Roháčová nebo Vladimír Beneš. Scénář a režie Viktor Polesný, Kamila Vondrová, Oskar Reif.

  • Atmedia: mediazastupitelství, které prodává reklamní prostor na tematických TV stanicích, začne od 1. ledna 2021 zastupovat i Seznam.cz TV. Seznamácká televize bude zařazena do obchodních balíčků atmax, atadults a atchoice. "Zařazením Televize Seznam do obchodní nabídky Atmedia zjednodušujeme partnerům, zejména mediálním agenturám, plánování a administrativu při nákupu reklamy," uvedl Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznam.cz.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.