Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Neoluxor koupil síť knihkupectví od Euromedia Group

14:19, 15. 3. 2013

Knižní trh má letos za sebou první velkou akvizici. Jeden z největších prodejních řetězců Neoluxor v uplynulých týdnech razantně navýšil prodejní plochu a zrychlil expanzi do mimopražských lokací, když od knižního vydavatele a distributora Euromedia Group koupil síť menších knihkupectví bux.cz. Jedná se o 15 prodejen, které jsou rozmístěny částečně v Praze, částečně ve větších městech jako Plzeň, Liberec nebo Chomutov.

Cenu firma nekomentovala. Je možné, že s obchodem souvisí relativně nedávné otevření tří úvěrových linek u PPF banky v celkovém objemu 230 milionů korun.

Patnáct převzatých prodejen má celkovou plochu 5322 metrů čtverečních. Pro srovnání: vlajková loď Neoluxoru, pražský Palác knih Luxor, má na několika podlažích plochu přes 3500 metrů čtverečních. Prodejna v Novém Smíchově v Praze má okolo tisíc metrů čtverečních.

Nové prodejny, pro které Neoluxor vytvořil samostatnou firmu Neoluxor books, nyní dostávají firemní fazónu. "Rebranding na Neoluxor Books již probíhá, postupně se všechna loga bux.cz nahradí logem Neoluxor Books. Mění se vnitřní uspořádání, sortiment a nabídka bude kopírovat osvědčené modely knihkupectví Neoluxor," uvedl ředitel Neoluxoru Břetislav Janoušek.

Neoluxor do konce roku 2012 provozoval sedm obchodů v Praze a jednu pobočku v Hradci Králové. Tržby skupiny (spolu se sesterskou firmou Neopalladium) v roce 2011 klesly o 26 milionů na 746 milionů korun. Celkový zisk dosáhl přes 10 milionů korun (v roce 2010 ztráta 1,7 milionu).

 

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

  • AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

  • CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Hit dne

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.