reklama
Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Miliardář Bakala prodělal v byznysu s luxusem další stovku milionů

13:16, 21. 7. 2017

Byznys s luxusním zbožím kontroverzního miliardáře Zdeňka Bakaly (foto; kauzy OKD, hornické byty atd.) připomíná v posledních letech spíše černou díru na peníze.

Za rok 2016 zastřešující společnost Luxury Brand Management (LBM; Bakala zde drží 100 procent) skončila ve ztrátě 106 milionů korun. O rok dříve přitom prodělek činil 153 milionů . Odpisy v obou letech se pohybovaly okolo 20 milionů. Za poslední tři roky kumulovaná ztráta LBM dosáhla 575 milionů korun (!).

Bakalova firma v posledním období kromě jiného trpěla odlivem bohaté ruské klientely (podle některých zdrojů měla spadnout až o 20 procent oproti době před protiruskými sankcemi). Tržby za uplynulý rok spadly o 11 milionů na 610 milionů korun. Ještě v roce 2013 se konsolidované tržby skupiny LBM pohybovaly na úrovni 812 milionů korun.

LBM provozuje síť 24 butiků s luxusními značkami Audemars Piguet, BreitlingZenith atd. a je vlastníkem franšíz na prodej zboží módních značek jako Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, Versace, Bottega Veneta nebo Tod‘s. V uplynulém roce bylo zavřeno či prodáno celkem 9 butiků firmy.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn42

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Elán: hudební vydavatelství Warner Music vysílá poprvé do digitální distribuce všechna alba legendární slovenské kapely. Od pátku 19. ledna se alba jako Ôsmy svetadiel, Nie sme zlí, Elán 3, Hodina slovenčiny atd. objeví na downloadovacích a streamovacích službách jako jsou Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay.

  • RIO Media: telekomunikační operátor má nové představenstvo - Marcel Dostal, Jaromír Štantejský a Jaroslav Hanyk, které nastoupilo po vstupu nového majitele, vehiklu Kaprain podnikatele Karla Pražáka.

  • Fragile media: digitální agentura Daniela Kafky v roce 2016 utržila téměř 95 milionů korun, v meziročním srovnání o 34 milionů více. Čistý zisk vyskočil z 3,3 milionu na 4,1 milionu. Ke klientům patřily/patří značky Adidas, Albert, České Radiokomunikace, CCS nebo Dr.Max.

Hit dne

Trailer k novému filmu Jiřího Vejdělka Tátova volha.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Nejtemnější hodina

Výjimečný herec v roli výjimečného politika, to je úchvatný film Nejtemnější hodina o nástupu Winstona Churchilla do funkce britského premiéra v temných dnech května 1940, kdy se německé tanky hnaly k pobřeží rozvrácené Francie, aby dokončily zničení francouzské armády a britského expedičního sboru, a kdy se ve Velké Británii vážně uvažovalo o dohodě s Hitlerem.

Takže máme tu výraznou osobnost ve výrazné době a režisér Joe Wright (Pokání, Pýcha a předsudek), scenárista Anthony McCarten (Teorie všeho) a geniální Gary Oldman (Robocop, Temný rytíř povstal, Jeden musí z kola ven atd.) tuhle šanci beze zbytku využili. Diváka tu nečekají žádné masové scény, překvapivé zvraty či bojové akce, "jen" dvě hodiny mluvících hlav a konverzací. Ovšem tak brilantně napsaných a Oldman je v roli stárnoucího, hodně osamělého a hodně vysmívaného starého vlka tak fascinující (i díky neuvěřitelné masce, za kterou stojí japonský profík  Kazuhiro Tsuji), že v kinech zapomenete dýchat.

A na některých místech se neubráníte silným emocím, to když si uvědomíte, jak moc je důležité, aby politik nebyl s prominutím sráč. S výjimkou možná až moc prvoplánovité scény v metru to je filmařina par excellance. Takže Oscaři za rok 2017 by měli být jasní: Nejtemnější hodina by si měla po zásluze napochodovat pro sošku za Nejlepší film, Nejlepší režii, Nejlepší scénář, Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli a Nejlepší masky. Skvělý filmový zážitek.