reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Zákazníci Kellnerovy a Šmejcovy platformy Zonky už napůjčovali miliardu

13:21, 24. 7. 2017

Vysoké investice miliardářských skupin kolem Petra Kellnera a Jiřího Šmejce do internetové půjčovací platformy Zonky za uplynulé měsíce začínají nést ovoce.

V těchto dnech Zonky překonala hranici jedné miliardy rozpůjčovaných peněz. Firma tak od nástupu nového CEO Pavla Nováka (foto) v dubnu 2017 vyrostla o 100 procent. Do jeho příchodu lidé přes Zonky protočili cca 500 milionů korun. Počet klientů za poslední tři měsíce vzrostl trojnásobně.

"Náš byznys stále stojí na půjčkách soukromým osobám, ale i OSVČ. Nemáme v plánu rozšiřovat segment. Náš marketing se aktuálně soustředí na navyšování prodejů," říká Novák. Zonky plánuje otevřít sekundární trh pro investory a chystá také pojištění schopnosti splácet, které ochrání jak ty, kteří si půjčují, tak investory. "Do roku 2019 chceme mít 10 procent českého trhu. V budoucnu se budeme rozhlížet po zahraničních trzích," doplnil Novák.

Do zatím prodělečné platformy Zonky mateřský Home Credit letos nasypal desítky milionů - nejdříve 62 milionů, v následujících měsících pak dalších 80 milionů korun. Cílem expanze je pokus o nové rozdání karet na finančním a bankovním trhu plus vytvoření jakési "laboratoře" pro Home Credit. Zonky je přitom jedna ze tří firem, kterou si Home Credit nechal na klíč udělat od agentury Creative Dock.