Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kolem vydavatelství Bauer Media se začalo prát špinavé prádlo, management se brání

18:07, 26. 7. 2017

Bývalý zaměstnanec velkého vydavatelství Bauer Media (majitel německý koncern Heinrich Bauer VerlagMichal Řeháček (2016 až 2017 digital marketing manager) přistoupil v podmínkách a historii tuzemského mediálního trhu k ojedinělé akci.

Založil web (viz odkaz zde), na kterém slibuje odhalit zákulisí údajně nekalých praktik v tomto mediálním domě. Některé z nich i naznačil. Podle něj Bauer Media "proplácela několik měsíců finanční částky firemním subjektům, které neodváděly žádné reálné služby, a celkové částky možných škod šplhají k vyšším statisícům - až milionu korun." To mělo probíhat prostřednictvím "nastrčených subjektů" v období 2015 až 2017.

"Tuto trestnou činnost organizoval/i neznámí pachatel/é uvnitř inzertního oddělení v kompetenci obchodního ředitele Víta Fialy," uvedl na webu Řeháček. Ten rovněž podle vlastních slov podal na policii na Praze 5 i trestní oznámení na neznámého pachatele "ve věci vyvádění finančních prostředků ze společnosti Bauer Media". Podle vlastního vyjádření v záležitosti kontaktoval jak vedení české pobočky Baueru (na fotce pražské sídlo) včetně ředitelky Karin Vedrové, tak i centrálu firmy v Hamburku. V následujících dnech by mělo následovat publikování interních dokumentů Bauer Media.

Mediální firma však ve vyjádření pro Borovan.cz tato sdělení označila za lživá. "Za touto aktivitou stojí jediný zhrzený bývalý spolupracovník, který neobstál ve své práci a po krátkém působení ve společnosti s ním byla ukončena spolupráce. Tento bývalý spolupracovník dlouhodobě nevybíravým způsobem obtěžuje management našeho vydavatelství, řadové zaměstnance, naši advokátní kancelář, ale i vrcholné vedení nadnárodního koncernu Bauer Media Group. Všechna tvrzení uvedená v jeho "tiskové zprávě" se nezakládají na pravdě, jsou smyšlená, odporují zdravému rozumu a lze je beze zbytku označit za lživá," reagoval management Bauer Media.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn70

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.