Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Vydavatelství Vltava Labe Media: tržby na úrovni 1,85 miliardy korun

Report prvních ekonomických čísel vydavatelství Vltava Labe Media (majitel Penta) za rok 2016: tržby ve výši 1,847 miliardy korun, tržby celé skupiny VLM (patří sem například mediazastupitelství AdActive) 2,36 miliardy korun.

Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) samotného vydavatelství za loňský rok na úrovni 107 milionů, EBITDA celé skupiny 165 milionů korun. Porovnání s rokem 2015 neexistuje, Vltava Labe Media v loňském roce procházela výraznou restrukturalizací, přestěhovala se do nového sídla v pražské Waltrovce (foto) atd. Firma neuvádí údaje ohledně velikosti odpisů, úroků, takže účetní výsledek je třeba jen odhadnout.

Předchozí ztrátová firma Vltava-Labe-Press (VLP) mívala odpisy někde na úrovni 48 milionů, další vydavatelství Astrosat (Astrosat, Tablet Media a VLP zfúzovaly do Vltava Labe Media) pak na úrovni 30 milionů korun. Pokud by se v tomto ohledu nic nezměnilo, znamenalo by to, že účetní výsledek samotné VLM za rok 2016 se pohybuje někde okolo nuly nebo v mírném plusu v řádu milionů korun.

Další naznačení některých trendů ve VLM za loňský rok: managementu se údajně povedlo navýšit celkový reklamní příjem u Deníků o 8,1 procenta a u časopisů o 4,7 procenta. Za celý uplynulý rok vydavatelství prodalo 67,5 miliónu výtisků novin a časopisů.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn3

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • E-commerce: podle oborové Asociace pro elektronickou komerci dosáhnou útraty Čechů v e-shopech v předvánočních dnech 38 miliard korun, o 15 procent více než loni. Během celého tohoto týdne by obraty měly přesáhnout 4 miliardy korun.

  • Brutal Assault: pořadatelé největšího metalového festivalu ve střední Evropě nakupovali pro ročník 2018. Příští rok v areálu Josefov vystoupí britští doom/gothic metalisté Paradise Lost, thrasheři Exhorder nebo death metalisté Nocturnus AD.

  • Live Nation: koncertní agentura v červnu 2018 přiveze do pražské O2 Arény koncert americko-kanadských alternativních rockerů Arcade Fire.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.