Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Billboardový Czech Outdoor se „šprajcnul“, stavby kolem dálnic navzdory zákonu neodstraní

Největší hráč na trhu s outdoorovou reklamou BigBoard Praha (majitelé Richard Flimel, Richard Fuxa a vehikl Touzimsky Kapital Holding) se rozhodl pro riskantní byznysový manévr.

Jedna z velkých firem BigBoardu, Czech Outdoor (CO), navzdory zákonu 196/2012 neodstraní stavby kolem dálnic a silnic 1. třídy, které byly doposud využívány jako reklamní zařízení. Czech Outdoor totiž na stavby umístil českou vlajku, čímž podle jeho názoru přestaly být reklamním zařízením. Je to sporný postup a konečný verdikt a výklad může dát až soud. V případu se tak dají očekávat žaloby ze strany státu/ministerstva dopravy.

Po dobu umístění vlajky na stavbách tyto nebudou využívány k umístění reklamních kampaní zadavatelů. CO tak evidentně vznikne propad v tržbách. Finta s českou vlajkou se podle jednatele CO Georgea Kisugiteho (na fotce zcela vpravo) týká 1000 staveb Czech Outdooru okolo dálnic a silnic 1. třídy. Celkem bylo podél těchto komunikací umístěno na 3000 reklamních ploch, řada z nich nelegálně.

Podle zákona 196/2012 (který mění zákon 13/1997 o pozemních komunikacích), bod 3, článek II je "vlastník reklamního zařízení... po ukončení doby, po kterou lze podle bodu 2 reklamní zařízení dále provozovat, povinen reklamní zařízení bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů, odstranit." Zákaz provozování reklamních staveb kolem dálnic a silnic 1. třídy vejde v platnost od 1. září 2017.

Podle Kisugiteho tah s českou vlajkou v konečném výsledku ušetří peníze státu. Billboardáři věří, že nakonec uspěje žaloba 17 senátorů k Ústavnímu soudu na zrušení inkriminovaných opatření zákona. Při bourání staveb a následném zrušení napadených ustanovení by billboardové firmy žádaly po státu finanční kompenzaci.

Další firmy BigBoardu (například outdoor akzent) pak podle Kisugiteho zvolily jiný přístup. Podle nich se na jejich reklamní plochy ustanovení zákona 196/2012 nevztahuje, tudíž na ně ani nepoužily manévr se státní vlajkou.

Naprosto odlišný postup v souvislosti se zákonem 196/2012 zvolil další hráč s out-of-home reklamou, JCDecaux. "JCDecaux  s předstihem informovala všechny klienty o účinnosti zákona 196/2012, který upravuje reklamu u dálnic a silnic 1. třídy. Veškeré smlouvy s inzerenty byly ukončeny k 31. srpnu 2017 a společnost JCDecaux reklamní nosiče odstranila. Jako jeden z největších poskytovatelů venkovní reklamy tak zcela respektuje zákon," prohlásil ředitel společnosti Pavel Slabý.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firma navýšila počet výdejních míst v Česku, kde si lidé mohou vyzvednout zásilky, na více než 3 tisíce. V letošním roce plánuje Zásilkovna navýšit jejich počet až na 4 tisíce. Výdejní místa bude rozšiřovat také v zahraničí, především na Slovensku (cíl pro 2020 je 1200), Maďarsku (790) a Rumunsku (800). Celkově by skupina Packeta, majitel Zásilkovny, měla na konci roku 2020 mít kolem 6800 výdejních míst.

  • Mighty Sounds: 16. ročník letního festivalu (punk, rock‘n’roll, reggae, hc, ska a rockabilly), přesunutý z roku 2020, proběhne 9. až 11. července 2021 na letišti Aeroklubu Tábor. Drtivá většina kapel z line-upu pro rok 2020 již potvrdila svou účast i v roce 2021, oznámily bez další podrobnosti pořadatelé.

  • Rixo.cz: do online pojišťovací služby z podnikatelského impéria Jiřího Šmejce se doposud registrovalo na 18 tisíc klientů. Na počátku roku to bylo 10 tisíc klientů. Zatímco v lednu zákazníci nahrávali v průměru 10 pojišťovacích smluv denně, nyní je to až 300 smluv za den. Služba chce mít do 3 let 5 procent pojišťovacího trhu v Česku.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.