Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Billboardový Czech Outdoor se „šprajcnul“, stavby kolem dálnic navzdory zákonu neodstraní

12:38, 30. 8. 2017

Největší hráč na trhu s outdoorovou reklamou BigBoard Praha (majitelé Richard Flimel, Richard Fuxa a vehikl Touzimsky Kapital Holding) se rozhodl pro riskantní byznysový manévr.

Jedna z velkých firem BigBoardu, Czech Outdoor (CO), navzdory zákonu 196/2012 neodstraní stavby kolem dálnic a silnic 1. třídy, které byly doposud využívány jako reklamní zařízení. Czech Outdoor totiž na stavby umístil českou vlajku, čímž podle jeho názoru přestaly být reklamním zařízením. Je to sporný postup a konečný verdikt a výklad může dát až soud. V případu se tak dají očekávat žaloby ze strany státu/ministerstva dopravy.

Po dobu umístění vlajky na stavbách tyto nebudou využívány k umístění reklamních kampaní zadavatelů. CO tak evidentně vznikne propad v tržbách. Finta s českou vlajkou se podle jednatele CO Georgea Kisugiteho (na fotce zcela vpravo) týká 1000 staveb Czech Outdooru okolo dálnic a silnic 1. třídy. Celkem bylo podél těchto komunikací umístěno na 3000 reklamních ploch, řada z nich nelegálně.

Podle zákona 196/2012 (který mění zákon 13/1997 o pozemních komunikacích), bod 3, článek II je "vlastník reklamního zařízení... po ukončení doby, po kterou lze podle bodu 2 reklamní zařízení dále provozovat, povinen reklamní zařízení bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů, odstranit." Zákaz provozování reklamních staveb kolem dálnic a silnic 1. třídy vejde v platnost od 1. září 2017.

Podle Kisugiteho tah s českou vlajkou v konečném výsledku ušetří peníze státu. Billboardáři věří, že nakonec uspěje žaloba 17 senátorů k Ústavnímu soudu na zrušení inkriminovaných opatření zákona. Při bourání staveb a následném zrušení napadených ustanovení by billboardové firmy žádaly po státu finanční kompenzaci.

Další firmy BigBoardu (například outdoor akzent) pak podle Kisugiteho zvolily jiný přístup. Podle nich se na jejich reklamní plochy ustanovení zákona 196/2012 nevztahuje, tudíž na ně ani nepoužily manévr se státní vlajkou.

Naprosto odlišný postup v souvislosti se zákonem 196/2012 zvolil další hráč s out-of-home reklamou, JCDecaux. "JCDecaux  s předstihem informovala všechny klienty o účinnosti zákona 196/2012, který upravuje reklamu u dálnic a silnic 1. třídy. Veškeré smlouvy s inzerenty byly ukončeny k 31. srpnu 2017 a společnost JCDecaux reklamní nosiče odstranila. Jako jeden z největších poskytovatelů venkovní reklamy tak zcela respektuje zákon," prohlásil ředitel společnosti Pavel Slabý.

Sdílejte článek: