Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

UPC pokračuje ve stamilionových investicích do sítě, chce lákat nové desetitisíce domácností

Největší kabelová firma v Česku, UPC (spojený management řídí český i slovenský trh; majitel koncern Liberty Global), bude v letošním roce pokračovat v rozsáhlých investicích do sítě a návazné infrastruktury.

V roku 2016 společnost pod vedením Martina Millera (foto) zpřístupnila digitální širokopásmové služby pro téměř 60 tisíc nových domácností v Česku. Letos UPC rozšíří a zmodernizuje sítě pro dalších 70 tisíc domácností. Každoroční objem investic tak dosahuje řádu stovek milionů korun. Suma zahrnuje jak investice do síťové infrastruktury, tak do dalšího rozvoje video platforem. Dosavadní investice do sítě se podle UPC mají pohybovat okolo 4 miliard korun.

Dostupnost sítě společnosti v Česku a na Slovensku činí 2,04 milionu domácností. Širokopásmová síť UPC jen v Česku je dostupná pro více než 1,465 milionu domácností. Celkový počet tuzemských zákazníků dosahuje 800 tisíc, využívají cca 1,5 milionu služeb UPC (bez satelitních video služeb). Podle posledních čísel za 2Q 2017 se počet televizních předplatitelů UPC v Česku zvedl téměř na 620 tisíc. Televizní nabídka firmy nyní zahrnuje 160 kanálů, z toho 60 v HD.

Kabelový operátor pokračuje i v novém nastavení manažerského řízení ve středoevropském regionu. V dubnu 2016 byla zahájena integrace poboček UPC v Česku a na Slovensku (přitom právní subjekty UPC ČR a UPC Broadband Slovakia zůstávají zachované). Letos v březnu pak odstartovala konsolidace evropského řízení. Pro skupinu zemí Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko a Luxemburg byl vytvořen něco jako virtuální management. To znamená, že Miller reportuje do Švýcarska, šéf marketingu Karel Smrž do Polska a třeba tuzemské HR oddělení do Maďarska.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Benson Oak: investiční fond Gabriela Eichlera spolu s dalšími investory prodali 100procentní podíl ve společnosti Klikpojisteni.cz (online srovnávací portál Klik.cz a Klik.sk). Novým majitelem je firma Netrisk. Ta je většinově vlastněná společností TA Associates, předním globálním hráčem na poli růstového kapitálu. Menšinový podíl v Netrisku má technologický investiční fond MCI EuroVentures.

  • FTV Prima: třetí ročník festivalu Blue Style Prima Fest, který se měl letos konat v termínu 17. a 18. července v největším zábavním areálu Šikland na Vysočině, se kvůli čínskému koronaviru neuskuteční.

  • Dell Technologies: Miroslav Jarolímek, doposud senior field services manager pro Česko, Polsko a Slovensko, se posouvá na pozici business transformation lead pro region EMEA. Nyní bude mít na starosti zajištění optimalizace regionálních a globálních procesů v oblasti postprodejní péče.

  • Telly: opět startuje přenosy z velkých fotbalových soutěží. Za přísných hygienických opatření byla znovu rozehrána německá Bundesliga. Na červnový restart se nyní chystají hráči ve Španělsku, Anglii a v Itálii. Živé přenosy ze všech čtyř fotbalových lig nabízí Digi Sport a Premier Sport, které jsou součástí nabídky internetové a satelitní platformy.

  • V síti: celovečerní dokument Barbory Chalupové a Víta Klusáka v kinech během uplynulého týdne utržil více než 1,5 milionu korun. Celkem již snímek má na kontě hrubé tržby ve výši přes 54 milionů korun.

  • TV Nova: finále SuperStar v neděli 31. května zaujalo 38,68 procenta publika u televizních obrazovek (kategorie 15-54 let) a v širší cílové skupině 4+ jej sledovalo 1,099 milionu diváků. Ve finále  hlasovalo téměř 700 tisíc diváků. Letošní ročník u televizních obrazovek v průměru sledovalo 29,13 procenta diváků kategorie 15-54 let. V širší cílové skupině 4+ pěveckou soutěž v průměru sledovalo 959 tisíc diváků. "Díky úspěchu letošní řady SuperStar můžeme už nyní potvrdit, že se diváci mohou těšit na řadu sedmou."

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.