Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Czech Music Office začala vyvážet domácí kapely na zahraniční festivaly

12:55, 12. 9. 2017

Letos založená proexportní kancelář SoundCzech/Czech Music Office s milionovým rozpočtem odstartovala vývoz tuzemských kapel a umělců na zahraniční festivaly, konference a showcase akce.

Jako první se na záříjovém Reeperbahn Festivalu (Hamburk, Německo) objeví formace Manon Meurt a Mydy Rabycad. Na konci září na Waves Vienna přijede hned šest skupin - Never Sol, Cold Cold Nights, Aid Kid, Ba:zel, Manon meurt a Ghost of You. Navíc, B2B schůzek na Waves se zúčastní 20 vybraných českých hudebních profesionálů, kterým SoundCzech zajistí akreditace a přispěje na cestovní náklady. Na říjnovém Womexu (Katovice) rovněž vystoupí zpěvačka Marta Töpferová.

Nejsou to jediné aktivity exportní kanceláře. V rámci projektu Czech Fresh SoundCzech podporuje umělce Thoma Artwaye. Dále v projektu SoundCzech Connect (výměnné koncerty) bylo vybráno devět skupin, které podpoří při koncertování s vybranými zahraničními kapelami.

Czech Music Office (CMO), kterou řídí Márton Náray (foto) a která funguje v rámci Institutu umění - Divadelního ústavu (příspěvková organizace ministerstva kultury), má pro letošní rok rozpočet ve výši 3,5 milionu korun na provoz a granty plus další stovky tisíc korun od zahraničního odboru ministerstva kultury. Pro příští rok návrh počítá s rozpočtem ve výši 4,4 milionu korun plus 900 tisíci korun od zahraničního odboru MK.

Cílem CMO je kromě jiného 1) podpora a propagace české hudební scény v zahraničí (míněna "konkurenceschopná hudba“ v širokém žánrovém záběru od world music, rock-pop, elektronické hudby, hip-hopu, jazzu až po alternativu), 2) podpora spolupráce mezi jednotlivými aktéry a segmenty hudebního průmyslu a podpora infrastruktury hudební branže, 3) vyhledávání finančních lokálních i zahraničních partnerů a 4) propojení českých hudebních profesionálů s mezinárodní scénou. Na činnosti CMO se podílí dramaturgická rada, jejíž členy jsou mimo jiné hudební podnikatelé, šéfredaktoři či publicisté David Urban, Michal Thomes nebo Iva Jonášová.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • DigitalAd: začala nabízet klientům inzertní možnost sponzoringu free WiFi hotspotů na vlakových nádražích. Na projektu agentura spolupracuje s ČD – Telematika, která dodává internetový signál. DigitalAd na hotspotech exkluzivně nabízí reklamní prostor. V roce 2020 by se projekt měl rozšířit do velkých nákupních center a do sítí čerpacích stanic.

  • Info.cz: většinu vydavatelské firmy Info.cz Online Media bude vlastnit šéfredaktor Michal Půr, zbytek pak další členové redakce.

  • FTV Prima: druhá komerční televize dokončila stěhování z pražské Palmovky do budovy ve Strašnicích na Vinohradské ulici.

  • Ceny Anděl: 29. ročník cen České hudební akademie se bude konat 31. března 2020 v nové pražské hale O2 universum. Titulárním partnerem cen se stala Coca-Cola.

  • Zenith: mediální agentura ze skupiny Publicis Groupe odhaduje, že v roce 2020 reklamní investice v Česku porostou zhruba o 5 procent. Dominantní zůstane online a TV. "Růst bude tažený zatím stále se zvyšujícími investicemi z kategorie retailu včetně e-commerce. Růst podpoří i výroční sportovní události jako jsou olympijské hry v Tokiu nebo fotbalové Euro," uvedl David Krňák, chief media officer Publicis Groupe.

  • Zásilkovna: přepravila v pondělí 9. prosince 307 tisíc zásilek, nejvíce ve své téměř desetileté historii. Loňský rekord byl 202 tisíc zásilek za den. Zásilkovna očekává, že do začátku letošních Vánoc překoná hranici 350 tisíc přepravených zásilek za den.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Petr Čornej: Jan Žižka

Jeden z pomyslných vrcholů letošní knižní sezóny v Česku. Přední český historik Petr Čornej po letech práce vydává objemnou (téměř 900 stran) biografii proslulého Jana Žižky v roce, kdy se připomíná 600. výročí výbuchu husitské revoluce. Po monumentální práci Josefa Pekaře, vydané v letech 1927 až 1933, je Čornejova kniha druhé nejrozsáhlejší dílo, které doposud bylo o Žižkovi napsáno.

Neporažený válečník Žižka v biografii vystupuje jako "odvážný, statečný, impulsivní a hluboce věřící polní velitel", jehož rozporuplné skutky motivovala upřímná oddanost husitskému pojetí božího zákona i touha odčinit osobní poklesky. Autor vnímá "husitskou dobu v širokém mezinárodním kontextu jako pozoruhodný, velký i tragický pokus nalézt cestu z labyrintu krize pozdně středověké Evropy."

Knihu Čornej vybavil podtitulem "Život a doba husitského válečníka". Přičemž ona "doba" je důležitější, než se na první pohled zdá. Šíře Čornejova záběru při vyčerpávajícím popisu Žižkova života a skutků a jejich kontextu je ohromující. Jen poznámkový aparát čítá 100 stran (!) plus dalších 40 stran seznamu pramenů. Čornej výborně kombinuje vysokou odbornost a erudovanost s přístupností pro alespoň trochu znalého čtenáře. Napínavě a moderně napsaná publikace tedy zavalí a inspiruje čtenáře množstvím faktů a souvislostí, není však úmorná a ubíjející.

Co je sympatické, že i přes množství nastudovaných pramenů autor k látce přistupuje s pokorou a s vědomím, že některé věci s odstupem stovek let není možné s určitostí popsat. Tedy jen "možná", "snad", "asi" nebo "s velkou pravděpodobností". Znamení Čornejovy vnitřní vědecké poctivosti. A další plus - sympatické odideologizování Jana Žižky. Tedy žádný téměř komunistický voják nebo kacířský lapka a rabiát. Nadčasová a autoritativní záležitost, která by neměla chybět v knihovně žádného milovníka české historie.