Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Czech Music Office začala vyvážet domácí kapely na zahraniční festivaly

12:55, 12. 9. 2017

Letos založená proexportní kancelář SoundCzech/Czech Music Office s milionovým rozpočtem odstartovala vývoz tuzemských kapel a umělců na zahraniční festivaly, konference a showcase akce.

Jako první se na záříjovém Reeperbahn Festivalu (Hamburk, Německo) objeví formace Manon Meurt a Mydy Rabycad. Na konci září na Waves Vienna přijede hned šest skupin - Never Sol, Cold Cold Nights, Aid Kid, Ba:zel, Manon meurt a Ghost of You. Navíc, B2B schůzek na Waves se zúčastní 20 vybraných českých hudebních profesionálů, kterým SoundCzech zajistí akreditace a přispěje na cestovní náklady. Na říjnovém Womexu (Katovice) rovněž vystoupí zpěvačka Marta Töpferová.

Nejsou to jediné aktivity exportní kanceláře. V rámci projektu Czech Fresh SoundCzech podporuje umělce Thoma Artwaye. Dále v projektu SoundCzech Connect (výměnné koncerty) bylo vybráno devět skupin, které podpoří při koncertování s vybranými zahraničními kapelami.

Czech Music Office (CMO), kterou řídí Márton Náray (foto) a která funguje v rámci Institutu umění - Divadelního ústavu (příspěvková organizace ministerstva kultury), má pro letošní rok rozpočet ve výši 3,5 milionu korun na provoz a granty plus další stovky tisíc korun od zahraničního odboru ministerstva kultury. Pro příští rok návrh počítá s rozpočtem ve výši 4,4 milionu korun plus 900 tisíci korun od zahraničního odboru MK.

Cílem CMO je kromě jiného 1) podpora a propagace české hudební scény v zahraničí (míněna "konkurenceschopná hudba“ v širokém žánrovém záběru od world music, rock-pop, elektronické hudby, hip-hopu, jazzu až po alternativu), 2) podpora spolupráce mezi jednotlivými aktéry a segmenty hudebního průmyslu a podpora infrastruktury hudební branže, 3) vyhledávání finančních lokálních i zahraničních partnerů a 4) propojení českých hudebních profesionálů s mezinárodní scénou. Na činnosti CMO se podílí dramaturgická rada, jejíž členy jsou mimo jiné hudební podnikatelé, šéfredaktoři či publicisté David Urban, Michal Thomes nebo Iva Jonášová.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.