Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Czech Music Office začala vyvážet domácí kapely na zahraniční festivaly

12:55, 12. 9. 2017

Letos založená proexportní kancelář SoundCzech/Czech Music Office s milionovým rozpočtem odstartovala vývoz tuzemských kapel a umělců na zahraniční festivaly, konference a showcase akce.

Jako první se na záříjovém Reeperbahn Festivalu (Hamburk, Německo) objeví formace Manon Meurt a Mydy Rabycad. Na konci září na Waves Vienna přijede hned šest skupin - Never Sol, Cold Cold Nights, Aid Kid, Ba:zel, Manon meurt a Ghost of You. Navíc, B2B schůzek na Waves se zúčastní 20 vybraných českých hudebních profesionálů, kterým SoundCzech zajistí akreditace a přispěje na cestovní náklady. Na říjnovém Womexu (Katovice) rovněž vystoupí zpěvačka Marta Töpferová.

Nejsou to jediné aktivity exportní kanceláře. V rámci projektu Czech Fresh SoundCzech podporuje umělce Thoma Artwaye. Dále v projektu SoundCzech Connect (výměnné koncerty) bylo vybráno devět skupin, které podpoří při koncertování s vybranými zahraničními kapelami.

Czech Music Office (CMO), kterou řídí Márton Náray (foto) a která funguje v rámci Institutu umění - Divadelního ústavu (příspěvková organizace ministerstva kultury), má pro letošní rok rozpočet ve výši 3,5 milionu korun na provoz a granty plus další stovky tisíc korun od zahraničního odboru ministerstva kultury. Pro příští rok návrh počítá s rozpočtem ve výši 4,4 milionu korun plus 900 tisíci korun od zahraničního odboru MK.

Cílem CMO je kromě jiného 1) podpora a propagace české hudební scény v zahraničí (míněna "konkurenceschopná hudba“ v širokém žánrovém záběru od world music, rock-pop, elektronické hudby, hip-hopu, jazzu až po alternativu), 2) podpora spolupráce mezi jednotlivými aktéry a segmenty hudebního průmyslu a podpora infrastruktury hudební branže, 3) vyhledávání finančních lokálních i zahraničních partnerů a 4) propojení českých hudebních profesionálů s mezinárodní scénou. Na činnosti CMO se podílí dramaturgická rada, jejíž členy jsou mimo jiné hudební podnikatelé, šéfredaktoři či publicisté David Urban, Michal Thomes nebo Iva Jonášová.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Programmatic Media: novým jednatelem firmy, která se zabývá programmatickým prodejem reklamy, se stal Pavel Lupjan, dlouholetý manažer Media Bohemia (Media Marketing Services).

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firm na svém depu v Praze Ruzyni spouští výdejní místo Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta či motocyklu. "Zásilky je zde možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla".

  • Cenega Czech: na konci května budou na herní konzoli Nintendo Switch v prodeji tituly od společnosti 2K - například BioShock: The Collection, XCOM 2 Collection a Borderlands Legendary Collection.

  • Branické divadlo v Praze: stane se domovskou scénou novocirkusového souboru Losers Cirque Company. Nově ponese název Divadlo Bravo!. Přes prázdniny začne rozsáhlá rekonstrukce, která chátrající divadlo promění v moderní divadelní prostor s kabaretním sezením.

  • Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu: podle průzkumu většina call center v těchto dnech navyšuje kapacitu až o 100 procent. Zhruba 90 procent operátorů přitom funguje z domova v rámci home office. Až 500 procentní nárůst registrují rozvážkové služby.

  • Afrikou na Pionýru: česká premiéra vizuálně úchvatného filmu Marka Slobodníku se přesouvá ze zavřených kin na internet. Film bude k dispozici on-line v rámci VOD služeb, od 26. března jej nabídne videotéka O2TV, Aerovod a Starmax.

  • Česká eventová asociace: odhaduje, že eventový byznys během následujících tří měsíců zaznamená ztráty ve výši 750 milionů korun. Nařízená opatření v souvislosti s pandemií se v eventovém segmentu přímo dotknou téměř 10 tisíc osob, 57 subjektů pozastavilo nebo úplně zastavilo podnikatelskou činnost.

  • FTV Prima: primácký seriál Slunečná zaznamenal v úterý 24. března rekordní číslo sledovanosti - 1,435 milionu diváků v 15+. Konkurenční Ordinaci v růžové zahradě 2 (TV Nova) vidělo 909 tisíc diváků ve stejné skupině.

  • Trima News: provozovatel regionálních zpravodajských webů Drbna.cz v roce 2018 utržil 16,5 milionu korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 4 miliony. Firma v daném období skončila v čistém prodělku přes 6 milionů korun.

Recenze

Volání divočiny

Další film, který připomíná nepříjemný a do určité míry zhoubný trend v posledních letech v audiovizuálním průmyslu: totiž nutnost posuzovat dílo ve dvou rovinách. Nejen uměleckou, kreativní stránku (tak jak tomu bylo donedávna), ale i jak moc/málo zcestná ideologie politické korektnosti zasáhla do výsledné podoby.

Zatímco další filmová adaptace klasického díla Jacka Londona nabízí především zdařilé orgie digitálních zvířat (nejen tažné psy, ale i vlky, medvědy atd.), které pobaví i dojmou, další slušný výkon s grácií stárnoucího Harrisona Forda a překrásné záběry aljašské divočiny (kamera Spielbergův Janusz Kamiński - například Indiana Jones a Království křišťálové lebky nebo Most špionů), ideologie filmu zle zaškodila.

Nejde o to, že z indiána je indiánka a z pošťáka Perraulta černoch, to jsou v podstatě jen úsměvné drobnosti. Pokud ale máte nutkání filmovým divákům zatajit, že v Londonově knize zálesáka Johna Thorntona (pána hlavního psího hrdiny Bucka) zabijí indiáni a ústředními zlouny se stane trojice zelenáčů, kteří ale v knižní předloze utonou, rozpadne se vám řada logických návazností, posloupností a velká část příběhové kostry.

Znalci knihy trpí, na druhou stranu nepoučení diváci, zejména kluci a holky, se parádně baví u nesmrtelného dobrodružství Bucka, který se z rozmazleného domácího psíka stane v prostředí zlaté horečky hrdé a svobodné zvíře a vůdcem smečky divokých vlků. Jako rodinný film jednoznačně doporučeno, zapomeňte ale na knihu.