reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Reklamní prodeje Novy stále padají o desítky procent

10:23, 20. 3. 2013

Pád reklamních prodejů hlavního kanálu Nova se nezastavil ani v březnu. Během prvních dvou březnových týdnů Nova prodala skoro o 60 procent méně GRP (Gross Rating Point, cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny) než za stejné období v roce 2012. Hlavní kanál CET 21 tak nevybočil z reality prvních letošních měsíců, kdy mu prodeje meziročně padaly o 44 až 60 procent.

Ředitel Novy Jan Andruško již dříve v rozhovoru pro HN prohlásil, že CET 21 má letos "v plánu prodat méně reklamy".

CET 21 od letošního roku drží ceníkové ceny a mediálním agenturám a zadavatelům přestala poskytovat obvyklé slevy 10 až 15 procent. Na trhu s televizním reklamou tak vypukla válka nervů mezi inzerenty a managementem CET 21, ze které doposud částečně profitovala konkurenční Prima.

Nova Group v tomto souboji sází na to, že je stále pro inzerenty, zejména firmy rychloobrátkového zboží, nenahraditelná. Velkým inzerentům zase hraje do karet z dlouhodobého hlediska klesající výkon programu Nova Group, což umožňuje zvažování alternativního umisťování reklamních kampaní. Již v loňském roce se podíl CET 21 na celodenní sledovanosti ve skupině diváků 15+ snížil na 29,85 procenta. Poprvé tak klesla na druhé místo, jedničkou se stala Česká televize s podílem 30,16 procenta. Slabé výkony některých programových pilířů Novy pokračují i letos, když seriál ČT Nevinné lži několikrát porazil nováckou SuperStar.