Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Počáteční investice herního obra Wargaming v Česku dosáhne 100 milionů

18:18, 29. 9. 2017

Přinášíme další informace o navýsost zajímavé investici bělorusko-kyperské herní společnosti Wargaming v Česku, o které jsme informovali minulý týden.

Firma, která stojí za světoznámou PC hrou World of Tanks, v Praze na Florenci v těchto dnech otevírá tuzemskou kancelář na ploše 1250m² (detail svérázné a podivné výzdoby viz foto zasedačky dole). V jejím čele stanul Pavel Kocián (ex-ABC Data, ex-Microsoft atd.). Na administrativních procesech kolem investice spolupracoval CzechInvest. V první fázi v české pobočce Wargaming najde uplatnění 150 zaměstnanců (již nyní jich je zde cca 50). Přibližně 20 procent z tohoto počtu budou tvořit cizinci. Do konce roku 2019 by počet pracovníků  měl stoupnout na 300. Zaměstnanci nebudou umístěni jen v Praze, od podzimu se začne rozvíjet i oddělené herní studio v Brně. Česká Wargaming se tak zařadí mezi silné místní herní hráče jako Madfinger Games nebo Bohemia Interactive.

Dosavadní investice se vyšplhala na 30 milionů korun. Stejnou částku hodlá Wargaming vynaložit na rozvoj české pobočky i v následujících letech. Na konci druhé fáze v roce 2019 tak celková investice stoupne na cca 100 milionů korun. Česká pobočka Wargaming bude zajišťovat business inteligence (analýzy obchodních dat) nebo quality assurance (zajištění kvality, beta testy atd.) pro celou společnost. Do Česka se rovněž rozšíří vývoj titulu World of Tanks.

Wargaming začínala původně v Bělorusku (na fotce zakladatel a majitel Viktor Kislyi) v roce 1998. Nyní má centrálu, TOP management na Kypru. Vývoj probíhá v MinskuPetrohraděChicaguSeattlu a dalších místech. Ve Francii je velká publishingová kancelář. Firma po celém světě zaměstnává na 4500 lidí. Doposud vyvinula cca 15 titulů (World of WarshipsWorld of Warplanes atd.), které globálně hraje na 200 milionů lidí. Od roku 2009 přešla na vývoj free-to-play online akčních her s možností nákupu nejrůznější výbavy/instrumentů/výhod ve hře.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • TV Nova: několik čísel podílů na sledovanosti z uplynulých dní - seriál Kameňák v pátek večer zaujal 29,26 procenta diváků v cílovce 15 až 54, soutěžní show The Voice Česko Slovensko získala 29,62 procenta diváků u obrazovek v 15 až 54 a kriminální série Specialisté 22,13 procenta opět v 15 až 54.

  • MarketUP: digitální agentura změnila před nedávnem pravidla rozdělení zisku mezi poloviční majitele, Miroslava Krále (CEO) a Tomáše Ševčíka (COO). Oba se nově podílejí na zisku, určeného valnou hromadou, v poměru 60 procent pro Krále a 40 procent pro Ševčíka, pokud se Král "bude po dobu běžného účetního období podílet prací na činnosti společnosti z titulu výkonu funkce jednatele a CEO". Pokud tato podmínka nebude splněna nebo převede-li Král podíl na třetí osobu, budou se společníci podílet na zisku podle poměru svých podílů, tj. 50 procenty.

  • Full Capacity: menší agentura (chytré lavičky CapaSitty), má nového společníka, Jakuba Brýdla, který získal třetinu firmy. Zbylé dvě třetiny vlastní Petr Patočka a Jan Koťa Rolník.

Hit dne

Avengers: Endgame, další trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Jak vycvičit draka 3

Již od prvního filmu z roku 2010 je série Jak vycvičit draka zárukou kvalitní, milé, chytré a nápadité zábavy pro celou rodinu. Dobrá zpráva: ani aktuální trojka z této nepříliš hustě obsazené škatulky naštěstí nevybočuje.

Celá vikingská parta - Škyťák s drakem Bezzubkou, Astrid a plno dalších - má pro diváky přichystáno další napínavé dobrodružství se spoustou bláznivých zvratů. Tentokráte nejde o nic jiného, než o nebezpečí, hrozící všem blpským drakům. Jedinou šancí je najít mýty opředený Skrytý svět, daleko od lidí, v němž by se všichni draci mohli před hrozbou ukrýt a přežít.

Samozřejmě, i v takto postavené vyprávěcí kostře se nezbytně objevují prvky současného progresivního a korektního Hollywoodu typu migrace Vikingů, multikulti soužití různých kultur atd. Ovšem scenáristická a režijní účast Deana DeBlois (na kontě má všechny dračí firmy) je zárukou, že vše je zakomponováno do příběhu inteligentně a se vkusem. DeBlois umí vyprávět zajímavě, vtipně, s nadhledem a hlavně se dokáže zkušené vyhnout očekávání diváků, takže ani u trojky se nedá předem odhadnout, jak celé dobrodružství skončí (kromě toho, že skončí dobře).

K tomu si připočteme úchvatné vizuální zpracování, možná nejlepší ze všech tří filmů, které občas nezapře inspiraci slavným Avatarem. Jak vycvičit draka 3 - to je jistota dobře prožitého času v kině. Ale už bych tu sérii neprotahoval, ani kvůli očekávanému ranci peněz.