Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Počáteční investice herního obra Wargaming v Česku dosáhne 100 milionů

18:18, 29. 9. 2017

Přinášíme další informace o navýsost zajímavé investici bělorusko-kyperské herní společnosti Wargaming v Česku, o které jsme informovali minulý týden.

Firma, která stojí za světoznámou PC hrou World of Tanks, v Praze na Florenci v těchto dnech otevírá tuzemskou kancelář na ploše 1250m² (detail svérázné a podivné výzdoby viz foto zasedačky dole). V jejím čele stanul Pavel Kocián (ex-ABC Data, ex-Microsoft atd.). Na administrativních procesech kolem investice spolupracoval CzechInvest. V první fázi v české pobočce Wargaming najde uplatnění 150 zaměstnanců (již nyní jich je zde cca 50). Přibližně 20 procent z tohoto počtu budou tvořit cizinci. Do konce roku 2019 by počet pracovníků  měl stoupnout na 300. Zaměstnanci nebudou umístěni jen v Praze, od podzimu se začne rozvíjet i oddělené herní studio v Brně. Česká Wargaming se tak zařadí mezi silné místní herní hráče jako Madfinger Games nebo Bohemia Interactive.

Dosavadní investice se vyšplhala na 30 milionů korun. Stejnou částku hodlá Wargaming vynaložit na rozvoj české pobočky i v následujících letech. Na konci druhé fáze v roce 2019 tak celková investice stoupne na cca 100 milionů korun. Česká pobočka Wargaming bude zajišťovat business inteligence (analýzy obchodních dat) nebo quality assurance (zajištění kvality, beta testy atd.) pro celou společnost. Do Česka se rovněž rozšíří vývoj titulu World of Tanks.

Wargaming začínala původně v Bělorusku (na fotce zakladatel a majitel Viktor Kislyi) v roce 1998. Nyní má centrálu, TOP management na Kypru. Vývoj probíhá v MinskuPetrohraděChicaguSeattlu a dalších místech. Ve Francii je velká publishingová kancelář. Firma po celém světě zaměstnává na 4500 lidí. Doposud vyvinula cca 15 titulů (World of WarshipsWorld of Warplanes atd.), které globálně hraje na 200 milionů lidí. Od roku 2009 přešla na vývoj free-to-play online akčních her s možností nákupu nejrůznější výbavy/instrumentů/výhod ve hře.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zásilkovna: logistická firma nasazuje robotické zařízení pro výdej zásilky Z-bot. První Z-bot je umístěn v OC Chodov v Praze. Maximální kapacita Z-botu je až 315 zásilek denně. Pokud se služba ujme, Zásilkovna umístí zařízení v dalších obchodních centrech (Praha a další města Česka).

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.