Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinooperátor Cinema City přepisuje mapu filmového byznysu, na Chodově otevírá megaplex

13:49, 10. 10. 2017

Právě teď se přepisuje mapa kinobyznysu v Praze a celém Středočeském kraji. Největší český kinooperátor Cinema City (majitel Cineworld Group) zítra na pražském Chodově otevře první český megaplex (Borovan.cz o akci psal již loni).

Přípravy na otevření finišují, jako první se zde promítne film  Blade Runner 2049. Megaplex bude mít 18 kinosálů s celkovou kapacitou 2635 míst. Cinema City Chodov (je umístěn v OC Chodov) se tak stane druhým největším kinem Česka podle počtu sedadel - na prvním místě je CC Letňany (2668 sedadel, 12 sálů), na třetím CC Nový Smíchov (2581, 12 sálů). Z hlediska počtu sálu je CC Chodov na prvním místě, na druhém CineStar Anděl se 14 sály.

Vysoký počet sálů megaplexu umožní programovou variabilitu a možnost konání VIP nebo firemních akcí. Zde přinášíme některé technologické vychytávky, které CC Chodov nabízí:

  • jeden sál 4 DX se speciálními efekty (viz foto)
  • 3 sály VIP s vlastní restaurací a polohovatelnými sedačkami
  • 3 sály se zvukovým systémem Dolby Atmos
  • plátna osvítí laserové Barco Phosphor projektory

CC Chodov je umístěn na trase metra C a poblíž dálnice D1. Do jeho spádové oblasti patří desetitisícová sídliště Jižní Město, Chodov, Háje, Záběhlice, Horní Roztyly, Libuš nebo Spořilov plus samozřejmě celá oblast na jih od Prahy. První megaplex tak významně ohrožuje fungování nedalekého konkurenčního multiplexu Premiere Cinemas, který je umístěn mezi Košíkem a Zahradním Městem. Cinema City má v celé oblasti ještě jeden provoz  - Galaxii  u metra Háje. Ta se však podle informací Borovan.cz v kratším horizontu nebude zavírat. Navíc je v budově umístěna centrála Cinema City Czech.

Cinema City včetně megaplexu v republice provozuje celkem 14 multikin (Praha, Brno, Plzeň, Liberec, Ostrava atd.) se 133 kinosály, ve kterých je téměř 25 tisíc sedadel. To představuje na trhu multikin podíl na úrovni 58 procent (kategorie počet sedadel). Tržby firmy za rok 2015 dosáhly 859 milionů korun (meziroční nárůst o 123 milionů). Všechny české multiplexy (včetně megaplexu) momentálně disponují kapacitou přes 43 tisíc sedadel.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Vltava Labe Media: na pozici vedoucí nového oddělení péče o zákazníky nastoupila Lenka Mieresová. Přišla ze společnosti Tarsago ČR, kde pracovala jako brand manager časopisu Receptář a zodpovídala za kompletní strategii značky v marketingu, distribuci i výroby. Ve VLM má na starosti komunikaci se současnými i potenciálními předplatiteli časopisů i novin, včetně organizace call centra.

  • Mindshare: novým jednatelem mediální agentury se stal Martin Hanzal, který vystřídal dlouholetého ředitele (od roku 2009) firmy Jiřího Vítka. Ten z mediálky odchází.

  • Burda Praha: vydavatelství začne od 26. dubna vydávat nový časopis nazvaný BeHappy. Časopis je určen "čtenářům, kteří chtějí porozumět sami sobě, podívat se na život z jiného úhlu, poznat sílu myšlenek". Periodicita bude určena podle zájmu čtenářů.

Hit dne

Amorphis: Bee.

  • Na turné

    Mig 21
    05. 4.26. 4.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Hastrman

Věru zvláštní film v české kinematografii. Kabátek má utkaný z reálií 19. století a tehdy stále živých lidových/pohanských ritů spolu s nádhernými obrazy (částečně již neexistující) severočeské přírody (točilo se poblíž hory Vlhošť v Máchově kraji). Gró režijního debutu Ondřeje Havelky však tvoří milostný příběh naditý nevšední, až zvířecí vášnivostí, zpracovávající téma zvířete v člověku a člověka ve zvířeti.

Ti, kteří znají stejnojmennou knižního předlohu Miloše Urbana, mohou být maximálně spokojeni. Filmový debutant Havelka vymáčkl z románu, přesněji řečeno z jeho první části, maximum a ještě tam navíc přidal kapku jemného, gentlemanského humoru.

Zářícím briliantem filmu je Karel Dobrý coby Hastrman. Již u dřívějších menších rolí bylo evidentní, že tento herec s netuctovým zjevem a silným charizmatem směřuje k mistrovské kategorii. První hlavní role v Dobrého filmografii (je to možné?) toto směřování potvrzuje. Dobrému, který prakticky nesleze z plátna, věříme poněkud bázlivou vášnivost, něhu, zvířecí brutalitu, ale i zoufalé osamění nevšedního tvora. Karel Dobrý je Hastrman. Zdatně mu u toho sekunduje neokoukaná Simona Zmrzlá v roli femme fatale Katynky. Inteligentní scénář, podmanivá krajinomalba kamery a odvážná sázka na nové tváře jsou největšími devizami Havelkova filmu.

Na druhou stranu je Hastrman v mnoha ohledech přeci jen poněkud usedlý a konzervativní filmový přepis knižní látky bez výraznějších režijních překvapení a interpretací. Ale možná v tom bude část diváků spatřovat jeho hlavní hodnotu.