Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kinooperátor Cinema City přepisuje mapu filmového byznysu, na Chodově otevírá megaplex

13:49, 10. 10. 2017

Právě teď se přepisuje mapa kinobyznysu v Praze a celém Středočeském kraji. Největší český kinooperátor Cinema City (majitel Cineworld Group) zítra na pražském Chodově otevře první český megaplex (Borovan.cz o akci psal již loni).

Přípravy na otevření finišují, jako první se zde promítne film  Blade Runner 2049. Megaplex bude mít 18 kinosálů s celkovou kapacitou 2635 míst. Cinema City Chodov (je umístěn v OC Chodov) se tak stane druhým největším kinem Česka podle počtu sedadel - na prvním místě je CC Letňany (2668 sedadel, 12 sálů), na třetím CC Nový Smíchov (2581, 12 sálů). Z hlediska počtu sálu je CC Chodov na prvním místě, na druhém CineStar Anděl se 14 sály.

Vysoký počet sálů megaplexu umožní programovou variabilitu a možnost konání VIP nebo firemních akcí. Zde přinášíme některé technologické vychytávky, které CC Chodov nabízí:

  • jeden sál 4 DX se speciálními efekty (viz foto)
  • 3 sály VIP s vlastní restaurací a polohovatelnými sedačkami
  • 3 sály se zvukovým systémem Dolby Atmos
  • plátna osvítí laserové Barco Phosphor projektory

CC Chodov je umístěn na trase metra C a poblíž dálnice D1. Do jeho spádové oblasti patří desetitisícová sídliště Jižní Město, Chodov, Háje, Záběhlice, Horní Roztyly, Libuš nebo Spořilov plus samozřejmě celá oblast na jih od Prahy. První megaplex tak významně ohrožuje fungování nedalekého konkurenčního multiplexu Premiere Cinemas, který je umístěn mezi Košíkem a Zahradním Městem. Cinema City má v celé oblasti ještě jeden provoz  - Galaxii  u metra Háje. Ta se však podle informací Borovan.cz v kratším horizontu nebude zavírat. Navíc je v budově umístěna centrála Cinema City Czech.

Cinema City včetně megaplexu v republice provozuje celkem 14 multikin (Praha, Brno, Plzeň, Liberec, Ostrava atd.) se 133 kinosály, ve kterých je téměř 25 tisíc sedadel. To představuje na trhu multikin podíl na úrovni 58 procent (kategorie počet sedadel). Tržby firmy za rok 2015 dosáhly 859 milionů korun (meziroční nárůst o 123 milionů). Všechny české multiplexy (včetně megaplexu) momentálně disponují kapacitou přes 43 tisíc sedadel.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn52

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Publicis One: do contentové agentury Newcast nastoupil od listopadu Šimon Wohlrab na pozici digital consultant. Bude odpovědný za správu sociálních sítí, webů a contentu vybraných klientů.

  • O2 Czech Republic: operátor investuje stovky milionů do proměny svých prodejen (design plus způsob obsluhy zákazníků) po celém Česku. Do konce roku firma otevře prvních deset obchodů v nové podobě, během dvou let se změní všech stávajících 150 prodejen. Obchody O2 navštíví cca půl milionu zákazníků měsíčně.

  • Live Nation: koncertní agentura v dubnu 2018 uskuteční v Brně koncert písničkáře Boba Dylana.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.