Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Kinooperátor Cinema City přepisuje mapu filmového byznysu, na Chodově otevírá megaplex

13:49, 10. 10. 2017

Právě teď se přepisuje mapa kinobyznysu v Praze a celém Středočeském kraji. Největší český kinooperátor Cinema City (majitel Cineworld Group) zítra na pražském Chodově otevře první český megaplex (Borovan.cz o akci psal již loni).

Přípravy na otevření finišují, jako první se zde promítne film  Blade Runner 2049. Megaplex bude mít 18 kinosálů s celkovou kapacitou 2635 míst. Cinema City Chodov (je umístěn v OC Chodov) se tak stane druhým největším kinem Česka podle počtu sedadel - na prvním místě je CC Letňany (2668 sedadel, 12 sálů), na třetím CC Nový Smíchov (2581, 12 sálů). Z hlediska počtu sálu je CC Chodov na prvním místě, na druhém CineStar Anděl se 14 sály.

Vysoký počet sálů megaplexu umožní programovou variabilitu a možnost konání VIP nebo firemních akcí. Zde přinášíme některé technologické vychytávky, které CC Chodov nabízí:

  • jeden sál 4 DX se speciálními efekty (viz foto)
  • 3 sály VIP s vlastní restaurací a polohovatelnými sedačkami
  • 3 sály se zvukovým systémem Dolby Atmos
  • plátna osvítí laserové Barco Phosphor projektory

CC Chodov je umístěn na trase metra C a poblíž dálnice D1. Do jeho spádové oblasti patří desetitisícová sídliště Jižní Město, Chodov, Háje, Záběhlice, Horní Roztyly, Libuš nebo Spořilov plus samozřejmě celá oblast na jih od Prahy. První megaplex tak významně ohrožuje fungování nedalekého konkurenčního multiplexu Premiere Cinemas, který je umístěn mezi Košíkem a Zahradním Městem. Cinema City má v celé oblasti ještě jeden provoz  - Galaxii  u metra Háje. Ta se však podle informací Borovan.cz v kratším horizontu nebude zavírat. Navíc je v budově umístěna centrála Cinema City Czech.

Cinema City včetně megaplexu v republice provozuje celkem 14 multikin (Praha, Brno, Plzeň, Liberec, Ostrava atd.) se 133 kinosály, ve kterých je téměř 25 tisíc sedadel. To představuje na trhu multikin podíl na úrovni 58 procent (kategorie počet sedadel). Tržby firmy za rok 2015 dosáhly 859 milionů korun (meziroční nárůst o 123 milionů). Všechny české multiplexy (včetně megaplexu) momentálně disponují kapacitou přes 43 tisíc sedadel.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Filmový multimilionář si připsal na konto dalších 50 milionů

Silný filmový multimilionář se "zakousl" do zemědělského a zážitkového byznysu

Na trhu velkých multikin finišuje zajímavá a objemná akvizice

Zákulisní filmový hráč zbohatl o další desítky milionů

Konjunktura ekonomiky zvedla showbyzového hráče poprvé nad 800 milionů

Kinohráč Cinema City zvýšil náskok v důležitém souboji s konkurenčním CineStarem

Největší řetězec multikin Cinema City zvedl tržby o vysoké desítky milionů

Síť multikin CineStar chce lépe zacílit část svých diváků

Řetězec multikin Cinema City se zúčastní obří finanční operace

Síť multikin CineStar získala úvěr u UniCredit Bank

Síť multikin Cinema City po několikaměsíční pauze otevírá sály

Síť multiplexů Cinema City má nového marketingového ředitele

Provozovatel pražského kina Světozor mírně navýšil tržby na 24 milionů

Filmový a TV podnikatel Hronec v centru Prahy otevře nové kino

Tržby kinořetězce Cinema City Czech v roce 2018 přesáhly 1,1 miliardy

Do pražského kina Světozor loni přišlo rekordních 157 tisíc diváků

Pražské kino Světozor otevírá třetí sál

Kinotržby Renčovy filmové novinky se blíží 20 milionům korun

Filmová novinka Filipa Renče odstartovala v kinech s mírně podprůměrnými tržbami

Režiser Pavlíček dotočil novou komedii Chata na prodej. V kinech v létě 2018

Majitel Cinema City koupil americké multiplexy Regal Entertainment

Reklamní firma filmového multimilionáře Vodičky zvedla tržby na 50 milionů

Kingsman: Zlatý kruh na čínském trhu odstartoval s více než 40 miliony dolarů

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2019 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 5 milionů. Čistý zisk klesl z 580 tisíc na 220 tisíc korun.

  • Samba.ai: český startup, který se věnuje personalizaci a automatizaci marketingu pomocí umělé inteligence (personalizace e-commerce), expanduje do zahraničí. Po prvotních spolupracích s klienty z Velké Británie nebo severní Evropy otevírá pobočku v USA, v Palo Altu v San Jose. Od expanze na největší marketingový trh si slibuje nejen růst obchodu a klientů, ale také nové příležitosti pro rozvoj produktu.

  • MetroZoom: firma ze skupiny BigBoard Praha, která prodává síť téměř 1200 citylightů a cca 22 tisíc maloformátových reklam v pražském metru, byla zastavena ve prospěch J&T Banka " a to k zajištění dluhů vymezených v zástavní smlouvě do celkové výše 3,8 miliardy korun".

  • Unilever ČR: velký distributor kosmetických a potravinových výrobků (Knorr, Algida, Dove, Míša, Savo, Rexona atd.) a současně reklamní zadavatel v roce 2019 utržil 4,34 miliardy korun. V meziročním srovnání to je o 263 milionů více. Čistý zisk klesl ze 147 milionů na 55 milionů korun.

  • Jaromír Soukup: mediální podnikatel a nejvytíženější moderátor minimálně v Evropě vydává knihu Takový jsem já (Empresa Media)."Čtenáři se mohou těšit na 170 stran srozumitelných a fakty podepřených názorů známé osobnosti veřejného života k rozličným tématům," láká vydavatel. K dispozici kromě jiného na internetovém obchodě www.soukupshop.cz.

  • Škoda Auto: s okamžitou platností se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti německý manažer Thomas Schäfer. Na této pozici po téměř pěti letech vystřídal Bernharda Maiera. Schäfer od roku 2015 zastával funkci předsedy představenstva a výkonného ředitele Volkswagen Group South Africa, kde zodpovídal za rozvoj koncernových značek v regionu subsaharské Afriky.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.