Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Vydavatelství Burda Praha i přes nákladnou restrukturalizaci skončilo v milionovém zisku

Vydavatelský dům Burda Praha, silný v segmentu časopisů, v roce 2016 skončil v plusovém hospodaření, i přes pokračující pokles trhu tištěných médií a nákladnou restrukturalizaci.

Čistý zisk firmy pod vedením Petry Fundové (foto) dosáhl za sledované období úrovně 3,7 milionu korun. O rok dříve mediální dům prodělal 5,6 milionu. Loňské odpisy činily 4,4 miliony. Navíc společnost loni prošla restrukturalizací (kromě jiného změny v portfoliu časopisů - ukončení Maxima a InStyle), která si vyžádala jednorázový náklad 13 milionů korun.

Při porovnání cifer z roku 2016 a 2015 je rovněž třeba vzít v potaz, že Burda Praha loni oddělila vydavatelskou činnost od distribuční a podíl v distributorovi Mediaprint & Kapa Pressegrosso (majetek plus závazky) převedla na sesterskou společnost Komunikace 2000. To platí i při srovnání tržeb: vydavatelství v roce 2016 utržilo 600 milionů korun, v meziročním srovnání o 36 milionů korun méně. Pokles postihl jak prodej inzerce, tak i časopisů.

Burda Praha vydává cca 40 časopiseckých titulů, mezi nimi Marie Claire, Elle, Marianne, Joy, Katka nebo Apetit. Firma zároveň investuje do internetových a speciálních klientských projektů. Na přelomu loňského a letošního roku takřka kompletně změnila vedení obchodu. Novou šéfkou obchodního oddělení se stala Anamy Pónya.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dark Side: digitální a komunikační agentura v roce 2017 utržila přes 42 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 2 miliony. Čistý zisk 1,1 milionu se předloni snížil na 800 tisíc korun.

  • R2B2: digitální reklamní síť Kamila Foltina a Martina Čelikovského v roce 2017 utržila 59 milionů korun, v meziročním srovnání o 23 milionů více. Čistý zisk klesl z 2,8 milionu na 900 tisíc. Firma nedávno zfúzovala se sesterskou společností Webgarden.

  • Bedna Films: filmová a reklamní produkce Jakuba Červenky a Petra Kratochvíla v roce 2017 utržila 12,6 milionu korun, v meziročním srovnání o 7,4 milionu více. Ztráta z roku 2016 ve výši 1,7 milionu se překlopila do kladné nuly.

Hit dne

Spider-Man: Daleko od domova trailer.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Muse: Simulation Theory

Konečně. Po třech vyloženě slabých a místy až naivních deskách vydalo anglické rockové trio Muse nahrávku, která připomíná někdejší sílu a muzikantskou výjimečnost Matta Bellamyho a spol. a která navazuje na poslední vydařené album Black Holes & Revelations (2006).

Kapela z producenta Richa Costeyho (dalšími koproducenty jsou Mike Elizondo, Shellback nebo Timbaland) po dlouhé době vymáčkla to, co s nimi dokázal na předchozích nahrávkách Absolution (2003) a Black Holes... Tohle jsou Muse, které známe a které máme rádi: silné a energické rockové kompozice doplněné syntezátorovými linkami, výrazné a netuctové melodické motivy, aranžérské hračičkaření a plná náruč promakaných hitů, které časem neokorají.

To by to ovšem nebyli Muse, aby nepřidali něco navíc. Design a hudební složka se inspirovaly v retro science fiction a pop kultuře 80. let., nahrávka povedeně kombinuje bombastický stadiónový rock s líbivým elektronickým popem do nezaměnitelného a relativně originálního rukopisu Muse. To vše na inteligentní úrovni a s minimálními náběhy do nasládlé šmíry. Ve výsledku je Simulation Theory (hard core fandové si jistě pořídí deluxe edici s vydařenými remixy) povedenou a barevnou deskou, která do zlatého fondu kapely pošle řadu hitových skladeb jako Algorithm, The Void nebo Blockades. Návštěvníci pražského koncertu v roce 2019 se mají na co těšit.