Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Vydavatelství Burda Praha i přes nákladnou restrukturalizaci skončilo v milionovém zisku

Vydavatelský dům Burda Praha, silný v segmentu časopisů, v roce 2016 skončil v plusovém hospodaření, i přes pokračující pokles trhu tištěných médií a nákladnou restrukturalizaci.

Čistý zisk firmy pod vedením Petry Fundové (foto) dosáhl za sledované období úrovně 3,7 milionu korun. O rok dříve mediální dům prodělal 5,6 milionu. Loňské odpisy činily 4,4 miliony. Navíc společnost loni prošla restrukturalizací (kromě jiného změny v portfoliu časopisů - ukončení Maxima a InStyle), která si vyžádala jednorázový náklad 13 milionů korun.

Při porovnání cifer z roku 2016 a 2015 je rovněž třeba vzít v potaz, že Burda Praha loni oddělila vydavatelskou činnost od distribuční a podíl v distributorovi Mediaprint & Kapa Pressegrosso (majetek plus závazky) převedla na sesterskou společnost Komunikace 2000. To platí i při srovnání tržeb: vydavatelství v roce 2016 utržilo 600 milionů korun, v meziročním srovnání o 36 milionů korun méně. Pokles postihl jak prodej inzerce, tak i časopisů.

Burda Praha vydává cca 40 časopiseckých titulů, mezi nimi Marie Claire, Elle, Marianne, Joy, Katka nebo Apetit. Firma zároveň investuje do internetových a speciálních klientských projektů. Na přelomu loňského a letošního roku takřka kompletně změnila vedení obchodu. Novou šéfkou obchodního oddělení se stala Anamy Pónya.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Vodafone: mobilní operátor ve své videotéce nabídne přes 30 filmů českých i zahraničních tvůrců, které se v uplynulých letech objevily v rámci filmového festivalu v Karlových Varů. Ke zhlédnutí je například Parazit, Velká nádhera nebo Já, Olga Hepnarová. Vodafone je dlouholetým partnerem akce.

  • Biano: online marketplace nábytku ze skupiny Miton jako první na českém trhu spouští obrazové
    vyhledávání pro nábytek a dekorace. S rozpoznáváním produktů pomáhá umělá inteligence. Vůbec poprvé v daném segmentu Biano umožní srovnávání cen podle obrázku.

  • TV Nova: od pondělí 20. července se v pořadu Snídaně s Novou objeví nová moderátorská dvojice – Gabriela Partyšová a Aleš Lehký. V uvádění tohoto ranního pořadu se budou střídat s dvěma dalšími páry - Kristinou Kloubkovou a Pavlem Svobodou nebo Nikolou Čechovou (zvanou Shopaholic Nicol) a Milanem Peroutkou.

  • Asociace komunikačních agentur: podle profesní asociace během prvního pololetí letošního roku veřejný sektor zadal v oblasti komunikace zakázky v hodnotě necelých 800 milionů korun. Loni se jednalo za stejné období o částku přes 1,1 miliard korun. Meziročně tedy poklesly o 27 procent.

  • The Hive: agentura ze skupiny Konektor Place získala nového klienta, potravinářskou společnost Emco. Zajistí ji spolupráci s vybranými influencery.

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.