Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Prima zdraží reklamu v průměru o 10 procent

aktualizováno
16:41, 25. 10. 2017

Druhá komerční televize Prima pokračuje v navyšování ceny svého reklamního prostoru. V roce 2018 cena reklamy na primáckých kanálech a zastupovaných stanicích vzroste v průměru o 10 procent.

Je to cca stejný nárůst jako v letošním roce. Prima tak reaguje na dlouhodobý převis poptávky inzerentů nad objemem disponibilního reklamního prostoru. Cílovou skupinou primáckého mediazastupitelství Media Club stále zůstává 15 až 69 let. Primě time je časové rozpětí od 17.30 do 23.30, high season duben, květen, říjen a listopad.

Media Club (na fotce zleva ředitel Ladislav Dianiška, marketingový ředitel Aleš Pýcha a šéfka kreativního prodeje Zuzana Kořenková) nově bude obchodovat televize dalšího zastupitelství atmedia (AXN, Relax, Film+, Tuty TV, CS film, National Geographic atd.) plus tištěné tituly Playboy a Prima Zoom. Deal FTV Prima a atmedia spočívá v garantovaném odběru určitého počtu GRP (gross rating point - zásah 1 procenta v dané cílové skupině, často v 15+, pozn. aut.).

V obchodním bundlu Exclusive 2018 bude mít Prima 50 procent, Prima Cool 14 procent, Prima love 8 procent, Prima Zoom 7 procent, Prima Max 8 procent, ostatní stanice 10 procent (z toho atmedia 3 procenta) a Barrandov Group 3 procenta. V TV bundlu Total 2018 je následující rozdělení: Prima 41 procent, Prima Cool 12 procent, Prima love 6,5 procenta, Prima Zoom 5 procent, Prima Max 7 procent, ostatní stanice 8,5 procenta a Barrandov Group 20 procent.

Základní cena CPP je 29 500 korun (útrata do 1 999 999 korun), dále se snižuje podle objemu útraty. K navýšení došlo u sezónních indexů  v červnu, září a prosinci. Větší důraz bude obchodní zastupitelství klást na některé příplatky, jako například když si zákazník vyžádá konkrétní pozici v reklamním bloku či pokud se aliančně propojí s dalším klientem ve spotu nebo bude požadovat rozložení svých budgetů a GRP jinak, než je standardní rozložení dle obchodní politiky Media Clubu.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Media Club: primácké mediazastupitelství, které zastupuje nejen kanály Primy, ale i televize Óčko a TV Barrandov, dosáhlo v červnu celodenní share 34,28 procenta v CS 15+, 33,79 procenta ve strategické cílové skupině 15 a 69 let a v prime time share 35,27 procenta v CS 15+.

  • Stratex Communication: reklamní a marketingová agentura v roce 2019 utržila 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 3 miliony méně. Čistý zisk klesl z 2,4 milionu na 2 miliony korun.

  • Činoherní klub: pražské divadlo v roce 2019 získalo výnosy ve výši téměř 35 milionů korun. Z toho na provozní dotace připadlo více než 22 milionů. Profit divadla za loňský rok dosáhl 250 tisíc.

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.