Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Televize Prima zdraží reklamu v průměru o 10 procent

aktualizováno
16:41, 25. 10. 2017

Druhá komerční televize Prima pokračuje v navyšování ceny svého reklamního prostoru. V roce 2018 cena reklamy na primáckých kanálech a zastupovaných stanicích vzroste v průměru o 10 procent.

Je to cca stejný nárůst jako v letošním roce. Prima tak reaguje na dlouhodobý převis poptávky inzerentů nad objemem disponibilního reklamního prostoru. Cílovou skupinou primáckého mediazastupitelství Media Club stále zůstává 15 až 69 let. Primě time je časové rozpětí od 17.30 do 23.30, high season duben, květen, říjen a listopad.

Media Club (na fotce zleva ředitel Ladislav Dianiška, marketingový ředitel Aleš Pýcha a šéfka kreativního prodeje Zuzana Kořenková) nově bude obchodovat televize dalšího zastupitelství atmedia (AXN, Relax, Film+, Tuty TV, CS film, National Geographic atd.) plus tištěné tituly Playboy a Prima Zoom. Deal FTV Prima a atmedia spočívá v garantovaném odběru určitého počtu GRP (gross rating point - zásah 1 procenta v dané cílové skupině, často v 15+, pozn. aut.).

V obchodním bundlu Exclusive 2018 bude mít Prima 50 procent, Prima Cool 14 procent, Prima love 8 procent, Prima Zoom 7 procent, Prima Max 8 procent, ostatní stanice 10 procent (z toho atmedia 3 procenta) a Barrandov Group 3 procenta. V TV bundlu Total 2018 je následující rozdělení: Prima 41 procent, Prima Cool 12 procent, Prima love 6,5 procenta, Prima Zoom 5 procent, Prima Max 7 procent, ostatní stanice 8,5 procenta a Barrandov Group 20 procent.

Základní cena CPP je 29 500 korun (útrata do 1 999 999 korun), dále se snižuje podle objemu útraty. K navýšení došlo u sezónních indexů  v červnu, září a prosinci. Větší důraz bude obchodní zastupitelství klást na některé příplatky, jako například když si zákazník vyžádá konkrétní pozici v reklamním bloku či pokud se aliančně propojí s dalším klientem ve spotu nebo bude požadovat rozložení svých budgetů a GRP jinak, než je standardní rozložení dle obchodní politiky Media Clubu.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Český rozhlas: navýší s účinností od 1. ledna 2021 zaměstnancům mzdy v rozmezí od 1 do 6 procent podle výše základního platu. Platí to pro zaměstnance se základní mzdou do 50 tisíc korun. Ředitel René Zavoral vyplatí všem zaměstnancům také mimořádnou plošnou odměnu. Na valorizaci mezd ČRo vyčlenil 13 milionů korun. V roce 2021 by měla výše průměrné měsíční mzdy ve veřejnoprávním rozhlasu překročit 43 tisíc korun.

  • O2 Czech Republic: operátor se stal partnerem nové kulturní platformy Naživo, která chce podpořit umělce v době koronavirové pandemie a propojit živou kulturu s diváky u obrazovek. O2 TV tak od prosince nabídne divákům TV stanici Televize Naživo.

  • NutritionPro: start-up, který vyvinul aplikaci pro sestavení a rozvoz jídla, odpovídající individuálním preferencím strávníka, získal na další rozvoj 7 milionů korun od SFG Holding. Ten se se dlouhodobě věnuje odbornému poradenství a financování jednotlivců, firem i startupů.

  • KKCG: Aricoma Group, která je součástí skupiny Karla Komárka ml., kupuje 100 procent švédské
    technologické společnosti Seavus (IT poradenství, softwarový vývoj, implementaci softwarových produktů pro správu a řízení infrastruktury atd.). Aricoma touto akvizicí proniká na další trhy v Evropě a posiluje také pozici v USA. Zároveň se stává mezinárodním hráčem na poli informačních technologií s konsolidovaným obratem 8 miliard korun, se ziskem před zdaněním, úroky, amortizací a odpisy (EBITDA) přes 600 milionů korun a s více než 2800 zaměstnanci.

  • Antimonopolní úřad: prezident České republiky Miloš Zeman jmenoval 1. prosince 2020 novým předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Mlsnu. Dosavadní předseda ÚOHS Petr Rafaj na svou funkci rezignoval.

  • Asociace pro elektronickou komerci: odhaduje, že obraty e-shopů za předvánoční období by mohly dosáhnout 65 miliard korun. To představuje meziroční růst o více než 25 procent.

  • Hit dne

    Karel Gott & SOČR - Jdi za štěstím

Recenze

Krajina ve stínu

Bohužel, tentokráte si režisér a scenárista Bohdan Sláma (Čtyři slunce, Venkovský učitel, Štěstí atd.), bezpochyby jeden z nejpřemýšlivějších filmových tvůrců dejme tomu střední generace, ukousl příliš velké sousto. Slámu je třeba pochválit za výběr tématu - tragické události, ke kterým skutečně došlo na Vitorazsku na a po konci války.

Když ovšem není k dispozici zdařilý scénář (Ivan Arsenjev) a Sláma s ním již nic kloudného nevyčaroval, tak se tato volba ukazuje jako dvojnásobná chyba. Rozpaky vzbuzuje již základní stavba filmu - oč nahodileji, povrchněji a zkratkovitěji se tvůrci věnují rokům, které tragédii v malé vesnici na jihu Čech předcházely, o to větší prostor dostane samotná masová vražda. Divák tak ale zákonitě nechápe motivy a jednání jednotlivých postav, mimochodem ne příliš zdařile načrtnutých. A už vůbec ne tak niterný proces, během kterého se z přátelského souseda stane vražedná bestie.

Místo aby Sláma věnoval pozornost postupnému budování atmosféry a zachycení plíživého zla, v první polovině snímku divákovi předvádí nesourodý pelmel výjevů, ve kterém je obtížné se vyznat. Herci tak toho nemají moc co hrát. Mimochodem, pokud je součástí výchozí situace skuhrání vitorazských sedláků, jak špatně se jim v První republice žije, pak by Sláma neměl vybírat tak blahobytně, ba skoro obézně vyhlížející herecké typy, kterým evidentně scházejí vrásky upracovaného a unaveného venkovana.

V porovnání s Krajinou ve stínu tak opět geniálně vyniká podobný film, monumentální Jasného epos Všichni dobří rodáci, který se věnuje podobnému tématu - jak se malý venkovský člověk dokáže vyrovnat s náporem velkých dějin a událostí. A bohužel, Veber Stanislava Majera není novým Františkem, přestože by na to Majer měl. Jen mu nikdo takovou roli nenapsal. I po Slámově filmu tak poválečné Vitorazsko zůstává stále zahaleno stínem neznáma.