Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Majitel filmových ateliérů Krejčí oficiálně zahájil stavbu nových hal za více než 100 milionů

Slavnostní poklepání na základní kámen zahájilo dnes oficiálně výstavbu dvou nových filmových ateliérů v areálu Prague Studios (PS) v Praze - Letňanech. O rozsáhlé investici jsme informovali před několika týdny jako první na zpravodajském trhu.

Stavba, která v reálu běží již několik měsíců, by měla být dokončena na jaře 2018. Firma, kterou vlastní filmový podnikatel Tomáš Krejčí (na první fotce druhý zleva), tak bude mít kromě stávajících tří ateliérů k dispozici další dva plus prostory pro zázemí (viz obrázky dole). Podle informací Borovan.cz letňanské ateliéry pro nové haly registrují první předběžné objednávky na natáčení, kupříkladu od producenta Star Wars Ricka McCalluma.

Nová investice (včetně nákupu pozemků), kterou z velké části financovala UniCredit Bank, se pohybuje na úrovni 140 milionů korun. Její součástí bude rovněž modernizace současných ateliérů. PS po dokončení nových hal bude mít na ploše 30 tisíc m² k dispozici: Ateliér 1 (3 000 m²), Ateliér 2 (2 500 m²), Ateliér 5 (1 000 m²), přilehlé kanceláře, maskérny, kostymérny, catering a dílny plus nově Ateliér 3 (1 250 m²) a Ateliér 4 (1 250 m²), oba propojitelné do jednoho prostoru.

Díky filmovým pobídkám v Česku běží naplno kola filmové a televizní produkce, do ateliérů (kromě PS rovněž Barrandov Studio) a exteriérů směřuje řada zahraničních zakázek. Jen v Prague Studios se v uplynulých letech natáčely například filmové hity Children of Dune (2002), Van Helsing (2003), Wanted (2007), The Adventurers (2016) a řada dalších titulů. Každoročně tady vznikají desítky výpravných reklam.





Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Punk Film: punková filmová a TV produkce (pohádka Čertí brko) skončila v roce 2018 v čistém zisku 2,2 milionu korun. O rok dříve net profit činil 2 miliony.

  • Filmový fond: poslanecká sněmovna zvolila dva nové radní fondu na tříleté období. V prvním kole uspěla Tereza Czesany Dvořáková a Ondřej Zach.

  • AdActive: internetové mediazastupitelství ze skupiny Vltava Labe Media v roce 2018 utržilo téměř 89 milionů (meziročně plus 19 milionů). Čistý zisk v daném období činil 600 tisíc korun (o rok dříve byla firma v minusu 2 miliony korun). AdActive letos na jaře zfúzovalo s VLM.

  • Economia: mediální dům posiluje redakce. Do Aktuálně.cz nastoupil Josef Greš (vedení rubriky Názory), tým Hospodářských novin rozšíří Luboš Kreč.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2018 utržila přes 51 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 7 milionů více. Čistý zisk klesl z 1,2 milionu na 600 tisíc korun.

  • Slevomat.cz: ve funkci jednatele zážitkového portálu skončil Adam Bartnicki. Na jeho místo nastoupil Kamil Hanzlík, finanční ředitel Slevomatu.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Heilung - Hamrer Hippyer.

Recenze

Lví král

V rámci remake programu Walta Disneyho (Aladin atd.) došlo po čtvrt století i na legendární snímek Lví král (1994). Ten svého času platil za animovanou pecku první kategorie s poněkud přeceňovanými (protože nevýraznými) skladbami Eltona Johna a Tima Riceho. Příběh tedy nebude žádným překvapením (archetypální záležitost inspirovaná Shakespearem či Biblí, okořeněná patetickým moralizováním a mudrováním), písničky skoro vůbec (objeví se jedna dvě nové), hlavním lákadlem nové verze je tedy hlavně dechberoucí animace.

Skutečně, být hercem, pořádně bych se po shlédnutí Lvího krále 2019 zamyslel nad perspektivou vlastního povolání. Režisér Jon Favreau si počítačovou animaci zvířat vyzkoušel již v Knize džunglí (2016). Skvělá práce si po právu odnesla Oscara za nejlepší vizuální efekty. V novém Lvím králi Favreaův tým posunul vizuální stránku ještě o level výše. Pokročilá vypravěčská technologie v sobě ohromujícím způsobem spojuje natáčecí techniku klasických hraných snímků s fotorealistickou, počítačově generovanou grafikou (jen tak na okraj, prostředí filmu byla navržena ve videoherním enginu).

Výsledek je takřka dokonalý. Ztvárnění zvířat, jejich srst, pohyby, včetně specifických tiků, mrkání, dýchání atd. Těžko hledat nějaké výraznější odchylky od reálu (možná, že by něco bylo poznat v IMAXu). Takže další na řadě je už jen fotorealistické ztvárnění herců a člověka vůbec. Herci a herečky se stávají méně potřebnými, na druhou stranu se můžeme těšit, že se v kinech objeví nové filmy třeba s Rudolfem Hrušínským, Henrym Fondou nebo Paulem Newmanem. Buď jak buď, děti se u nového Lvího krále budou výborně bavit.