Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Producent Skaunic vyvíjí TV seriál o závodnici Elišce Junkové, jeden díl má stát desítky milionů

22:06, 29. 10. 2017

Na českém producentském trhu začíná vznikat nový televizní seriál, který se inspiruje osudy jedné z nejslavnějších automobilových závodnic Elišky Junkové (1900 - 1994).

Dílo vzniká v týmu producenta/produkčního Zdeňka Skaunice (foto) a pod hlavičkou společnosti Filmové ateliéry (Skaunic zde vlastní 51 procent). Scénář píše spisovatel Pavel Kosatík (České století, Defenestrace) za dramaturgické spolupráce Zuzany Vojtíškové a Pavla Taussiga. Seriál by měl vzniknout v koprodukční spolupráci Německa, Itálie a Francie, zemí, ve kterých se vedle tehdejšího Československa Junková nejvíce proslavila. Počítá se i s natáčením na tamních lokacích a obsazením zahraničních herců.

Série by měla mít 4 epizody po 90 minutách, vyprávět bude o životě a kariéře Junkové v letech 1920 až 1938. Skaunic nyní začíná oslovovat televize na tuzemském trhu, jednou z nich bude velmi pravděpodobně Česká televize. Současně se začínají vyrábět repliky dobových automobilů. "Realizace je podmíněna uzavřením mezinárodní koprodukce a v tomto případe dokonce více zemí. Zdá se, že náš předpoklad o mezinárodnosti teto látky pro filmové zpracování se potvrdil a dohody jsou reálné. S nadstandardem výroby samozřejmě souvisí velké finanční prostředky. Řadově jsou to desítky milionů korun na jeden díl. Některé naše vstupy, které již nyní máme k dispozici, jsou však velmi problematicky vyčíslitelné a realizace bez nich nemyslitelná. Mám na mysli například repliky závodní Bugatti 35, jejíž výroba trvá velmi dlouho a stoji několik milionů," uvedl Skaunic.

Vedle seriálu v rámci oslav výročí by na podzim 2020 měl vstoupit do kin i dlouhometrážní dokumentární film, na který naváže mezinárodní putovní výstava přibližující osobnost Elišky Junkové i velké automobilové závody její doby.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Zásilkovna: logistická firma nasazuje robotické zařízení pro výdej zásilky Z-bot. První Z-bot je umístěn v OC Chodov v Praze. Maximální kapacita Z-botu je až 315 zásilek denně. Pokud se služba ujme, Zásilkovna umístí zařízení v dalších obchodních centrech (Praha a další města Česka).

  • Live Nation: koncertní agentura přiveze do Česka koncert jazzového klavíristy Herbieho Hancocka. Akce se uskuteční na podzim v Praze v nové hale O2 universum.

  • Axocom: vlastnictví televizní firmy bylo převedeno z mediální podnikatelky Eriky Luzsiczy na slovenskou společnost Elite Development. Tu podle slovenského obchodního rejstříku ovládá Luzsicza ze 100 procent.

  • Havas PR Prague: PR agentura v roce 2018 utržila 7,2 milionu korun. V meziročním srovnání to je pokles o 19 milionů korun. Ztráta z roku 2017 ve výši 700 tisíc se snížila na 500 tisíc korun.

  • Frekvence 1: novým moderátorem diskusního pořadu Press klub se stane bavič, publicista a scenárista Luděk Staněk. Jeho pořad na Mall.tv Události Luďka Staňka nově najede na denní periodicitu.

  • Alza.cz: největší český e-shop s Liftagem v Praze testují společný rozvoz zásilek a lidí. Za pomoci sdílených anonymizovaných přepravních dat analyzují pohyb dopravců a vozů taxi, které by v případě volných kapacit mohly sloužit také k převozu balíčků.

  • Na turné

    Lenka Filipová
    07. 10.13. 11.
  • Hit dne


    Trailer k Spider-Man: Daleko od domova.

Recenze

Avengers: Endgame

Předchozí vysoce povedený film Avengers: Infinity War (2018) a zejména jeho mrazivý závěr ve fanoušcích vyvolal obrovská očekávání, která však aktuální pokračování Avengers: Endgame plní jen zčásti. Spíše minimálně. Bohužel. Jakoby by se režisérská dvojice Anthony Russo, Joe Russo lekla tak slibně rozjetého příběhu, jako by jim došla kreativita a její nedostatek i navzdory všem monumentálním trikům nahrazovala rutinou a předvídatelností.

Zklamání ze závěru aktuální fáze Marvel Cinematic Universe má několik důvodů. Nepříliš propracovaný a povedený scénář, který místy nepřehledný děj roztáhl na úmornou plochu tří hodin. Minimum hlášek a minimum nápaditosti při rozvíjení postav. Pokud scenáristé sáhnou k tak otřepanému triku sci-fi jako je stroj času, logicky se pak dostanou do neřešitelných paradoxů jako je pomotaná souslednost, faktické zacyklení dějů a zdvojování postav, které jsou však nonšalantně pominuty v zájmu zachování příběhu. A k tomu nezbytné výboje progresivního Hollywoodu ve formě feministických bojůvek či faktické předání  jedné z postav z rukou unaveného bílého muže do náruče energií kypícího černocha.

Tohle už nezachrání ani očekávaná velká závěrečná bitva, která je příliš krátká, bez napětí a překvapení, než aby uspokojila nároky namlsaných diváků z předchozího filmu. Mohli jsme dostat velkolepé a invenční zakončení velké ságy a zatím nám filmaři naservírovali jen řemeslně odvedený standard. Škoda, škoda, škoda.