Novým ředitelem kolektivního správce Intergram, který zastupuje práva výkonných umělců a výrobců zvukových a obrazových záznamů, se na konci ledna stal Ludvík Bohman ... celý článek
Poprockoví Chinaski přichystali netradiční šňůru pravidelných vystoupení v pražském klubu Lucerna Music Bar. Zahrne pět koncertů, první začne v květnu, poslední se ... celý článek
Mediální skupina Jaromíra Soukupa (foto), která zahrnuje mediálku Médea, TV Barrandov Group nebo vydavatelství Empresa Media, měla v roce 2018 skončit v zisku před ... celý článek
Na českém producentském trhu začíná vznikat nový televizní seriál, který se inspiruje osudy jedné z nejslavnějších automobilových závodnic Elišky Junkové (1900 - 1994).
Dílo vzniká v týmu producenta/produkčního Zdeňka Skaunice (foto) a pod hlavičkou společnosti Filmové ateliéry (Skaunic zde vlastní 51 procent). Scénář píše spisovatel Pavel Kosatík (České století, Defenestrace) za dramaturgické spolupráce Zuzany Vojtíškové a Pavla Taussiga. Seriál by měl vzniknout v koprodukční spolupráci Německa, Itálie a Francie, zemí, ve kterých se vedle tehdejšího Československa Junková nejvíce proslavila. Počítá se i s natáčením na tamních lokacích a obsazením zahraničních herců.
Série by měla mít 4 epizody po 90 minutách, vyprávět bude o životě a kariéře Junkové v letech 1920 až 1938. Skaunic nyní začíná oslovovat televize na tuzemském trhu, jednou z nich bude velmi pravděpodobně Česká televize. Současně se začínají vyrábět repliky dobových automobilů. "Realizace je podmíněna uzavřením mezinárodní koprodukce a v tomto případe dokonce více zemí. Zdá se, že náš předpoklad o mezinárodnosti teto látky pro filmové zpracování se potvrdil a dohody jsou reálné. S nadstandardem výroby samozřejmě souvisí velké finanční prostředky. Řadově jsou to desítky milionů korun na jeden díl. Některé naše vstupy, které již nyní máme k dispozici, jsou však velmi problematicky vyčíslitelné a realizace bez nich nemyslitelná. Mám na mysli například repliky závodní Bugatti 35, jejíž výroba trvá velmi dlouho a stoji několik milionů," uvedl Skaunic.
Vedle seriálu v rámci oslav výročí by na podzim 2020 měl vstoupit do kin i dlouhometrážní dokumentární film, na který naváže mezinárodní putovní výstava přibližující osobnost Elišky Junkové i velké automobilové závody její doby.
Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.
Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.
Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.
Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.
Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.
Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.