Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Producent Skaunic vyvíjí TV seriál o závodnici Elišce Junkové, jeden díl má stát desítky milionů

22:06, 29. 10. 2017

Na českém producentském trhu začíná vznikat nový televizní seriál, který se inspiruje osudy jedné z nejslavnějších automobilových závodnic Elišky Junkové (1900 - 1994).

Dílo vzniká v týmu producenta/produkčního Zdeňka Skaunice (foto) a pod hlavičkou společnosti Filmové ateliéry (Skaunic zde vlastní 51 procent). Scénář píše spisovatel Pavel Kosatík (České století, Defenestrace) za dramaturgické spolupráce Zuzany Vojtíškové a Pavla Taussiga. Seriál by měl vzniknout v koprodukční spolupráci Německa, Itálie a Francie, zemí, ve kterých se vedle tehdejšího Československa Junková nejvíce proslavila. Počítá se i s natáčením na tamních lokacích a obsazením zahraničních herců.

Série by měla mít 4 epizody po 90 minutách, vyprávět bude o životě a kariéře Junkové v letech 1920 až 1938. Skaunic nyní začíná oslovovat televize na tuzemském trhu, jednou z nich bude velmi pravděpodobně Česká televize. Současně se začínají vyrábět repliky dobových automobilů. "Realizace je podmíněna uzavřením mezinárodní koprodukce a v tomto případe dokonce více zemí. Zdá se, že náš předpoklad o mezinárodnosti teto látky pro filmové zpracování se potvrdil a dohody jsou reálné. S nadstandardem výroby samozřejmě souvisí velké finanční prostředky. Řadově jsou to desítky milionů korun na jeden díl. Některé naše vstupy, které již nyní máme k dispozici, jsou však velmi problematicky vyčíslitelné a realizace bez nich nemyslitelná. Mám na mysli například repliky závodní Bugatti 35, jejíž výroba trvá velmi dlouho a stoji několik milionů," uvedl Skaunic.

Vedle seriálu v rámci oslav výročí by na podzim 2020 měl vstoupit do kin i dlouhometrážní dokumentární film, na který naváže mezinárodní putovní výstava přibližující osobnost Elišky Junkové i velké automobilové závody její doby.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.