Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Producent Skaunic vyvíjí TV seriál o závodnici Elišce Junkové, jeden díl má stát desítky milionů

22:06, 29. 10. 2017

Na českém producentském trhu začíná vznikat nový televizní seriál, který se inspiruje osudy jedné z nejslavnějších automobilových závodnic Elišky Junkové (1900 - 1994).

Dílo vzniká v týmu producenta/produkčního Zdeňka Skaunice (foto) a pod hlavičkou společnosti Filmové ateliéry (Skaunic zde vlastní 51 procent). Scénář píše spisovatel Pavel Kosatík (České století, Defenestrace) za dramaturgické spolupráce Zuzany Vojtíškové a Pavla Taussiga. Seriál by měl vzniknout v koprodukční spolupráci Německa, Itálie a Francie, zemí, ve kterých se vedle tehdejšího Československa Junková nejvíce proslavila. Počítá se i s natáčením na tamních lokacích a obsazením zahraničních herců.

Série by měla mít 4 epizody po 90 minutách, vyprávět bude o životě a kariéře Junkové v letech 1920 až 1938. Skaunic nyní začíná oslovovat televize na tuzemském trhu, jednou z nich bude velmi pravděpodobně Česká televize. Současně se začínají vyrábět repliky dobových automobilů. "Realizace je podmíněna uzavřením mezinárodní koprodukce a v tomto případe dokonce více zemí. Zdá se, že náš předpoklad o mezinárodnosti teto látky pro filmové zpracování se potvrdil a dohody jsou reálné. S nadstandardem výroby samozřejmě souvisí velké finanční prostředky. Řadově jsou to desítky milionů korun na jeden díl. Některé naše vstupy, které již nyní máme k dispozici, jsou však velmi problematicky vyčíslitelné a realizace bez nich nemyslitelná. Mám na mysli například repliky závodní Bugatti 35, jejíž výroba trvá velmi dlouho a stoji několik milionů," uvedl Skaunic.

Vedle seriálu v rámci oslav výročí by na podzim 2020 měl vstoupit do kin i dlouhometrážní dokumentární film, na který naváže mezinárodní putovní výstava přibližující osobnost Elišky Junkové i velké automobilové závody její doby.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Warhorse Studios: všechny podíly v herním studiu (Zdeněk Bakala, Martin Klíma a Daniel Vávra) přešly na rakouskou publisherskou firmu Koch Media.

  • Ticket Art Production: produkční a ticketingová firma v roce 2017 utržila přes 51 milionů korun, v meziročním srovnání o 31 milionů více. Čistý zisk dosáhl 20 milionů oproti ztrátě 700 tisíc v roce 2016.

  • Savage.tv: produkční firma v roce 2017 utržila 214 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 44 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4 milionů oproti mírné ztrátě v roce 2016. Ve sledovaném období firmu vlastnila Pavla Burgetová, na jaře 2018 ji získala společnost Stink CZ Daniela Bergmanna.

Hit dne

Trailer filmu Teroristka.

  • Na turné

    Mandrage
    24. 1.30. 3.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Alita: Bojový Anděl

Přes 16 let trvalo převést japonský cyberpunkový manga komiks spisovatele Yukito Kishira Alita: Bojový Anděl (mimochodem nedávno vyšel i v češtině) od prvotního nápadu na plátna kin. Velikán světové kinematografie James Cameron (Avatar, Titanic), který si vzal na bedra scénář a produkci, dlouhá léta dával vždy přednost jinému projektu.

Studio 20th Century Fox dala konečnou zelenou projektu až v průběhu roku 2016, poté co poněkud seškrtalo rozpočet a na režisérskou židli angažovalo Roberta Rodrigueze. Výsledek by se dal označit jako povedená, pokorná a citlivě provedená filmová adaptace, která zachovává ducha, atmosféru knižní předlohy a pokud se v něčem od originálu odchyluje, pak se jedná v drtivé většině o zdařilé obohacení původního příběhu.

Odklad podle všeho prospěl i vizuální stránce filmu. Inteligentní a kreativní užití pokročilých digitálních technologií a triků (Cameron je původně vyvíjel pro dokumentární film) při ztvárňování dystopického světa roku 2563 po blíže neupřesněné katastrofě patří k hlavním tahákům filmu. Tvůrčí dvojici Cameron - Rodriguez se podařilo zkombinovat panteon nejednoduchých a barvitých postav (jak hlavních hrdinů, tak i záporáků) budoucího světa se záplavou bravurně vymyšlených a nasnímaných akčních scén. A to včetně překvapivého konce (pro ty, kdo nečetli komiks) jedné z hlavních postav. Svižný, moderní a srdcařsky udělaný filmový přepis kultovní mangy, který neurazí znalce a potěší nové fandy.