Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Tržby mediálních domů Křetínského a spol. přesáhly 2 miliardy

Mediální aktiva trojice miliardářů Daniel Křetínský-Patrik Tkáč-Roman Korbačka, zastřešená vehiklem Czech Media Invest a řízená Libuší Šmuclerovou (foto), v loňském roce navýšila výkon téměř o 200 milionů korun.

Za výrazným skokem je z větší části akviziční operace, díky které Křetínský a spol. loni získali část mediálních titulů Mladé fronty (E15F.O.O.D, Betynka, Dieta, Moje psychologie, Lidé a země ad.), z menší části pak organický nárůst. Souhrnné tržby dvou mediálních domů Czech News Center (CNC; Blesk, Aha!, Reflex atd.) a CN Invest (tituly koupené od Mladé fronty) v roce 2016 dosáhly 2,033 miliardy korun, z toho 150 milionů připadá na CN Invest. V roce 2015 samotný CNC utržil 1,843 miliardy.

Čistý zisk CNC loni klesl ze 45 milionů na 19 milionů korun. Odpisy přitom činily 358 milionů korun, nákladové úroky přesáhly 101 milionů korun. Provozní zisk před odpisy za stejné období dosáhl 282 milionů, v meziročním srovnání o 9 procent méně. Podle zástupců vydavatelství "snížení provozního zisku souvisí zejména s investicemi do nových online projektů a poklesem novinového trhu". Firma kromě jiného v listopadu 2016 spustila nový zpravodajský portál Info.cz.

Sesterský CN Invest skočil v roce 2016 ve ztrátě přes 87 milionů korun, odpisy za dané období dělaly 16 milionů. Prodej reklamy pro CN Invest zajišťuje právě CNC.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Anifilm: po osmnácti ročnících v jihočeské Třeboni se festival animovaného filmu nyní stěhuje do severočeského Liberce (květen 2020). Akce letos přivítala přes 9 tisíc návštěvníků, kteří mohli shlédnout přes 500 soutěžních i doprovodných filmů. Speciálních přednášek a prezentací se zúčastnilo přes 1500 filmových a herních profesionálů.

  • Febiofest: od chystaného 27. ročníku jsou novými programovými řediteli filmového festivalu Nikolaj Nikitin a Marta Švecová, programovým konzultantem se pak stal bývalý ředitel Mezinárodního filmového festivalu Berlinale Dieter Kosslick.

  • Basinfirefest: obnovený metalový a rockový festival (místo konání Spálené Poříčí) hlásí první jména pro ročník 2020 - Jinjer, Pro-Pain, Van Canto, Pipes and Pints nebo Debustrol. Předprodej lístků byl spuštěn 11. listopadu.

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.