reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Tržby mediálních domů Křetínského a spol. přesáhly 2 miliardy

Mediální aktiva trojice miliardářů Daniel Křetínský-Patrik Tkáč-Roman Korbačka, zastřešená vehiklem Czech Media Invest a řízená Libuší Šmuclerovou (foto), v loňském roce navýšila výkon téměř o 200 milionů korun.

Za výrazným skokem je z větší části akviziční operace, díky které Křetínský a spol. loni získali část mediálních titulů Mladé fronty (E15F.O.O.D, Betynka, Dieta, Moje psychologie, Lidé a země ad.), z menší části pak organický nárůst. Souhrnné tržby dvou mediálních domů Czech News Center (CNC; Blesk, Aha!, Reflex atd.) a CN Invest (tituly koupené od Mladé fronty) v roce 2016 dosáhly 2,033 miliardy korun, z toho 150 milionů připadá na CN Invest. V roce 2015 samotný CNC utržil 1,843 miliardy.

Čistý zisk CNC loni klesl ze 45 milionů na 19 milionů korun. Odpisy přitom činily 358 milionů korun, nákladové úroky přesáhly 101 milionů korun. Provozní zisk před odpisy za stejné období dosáhl 282 milionů, v meziročním srovnání o 9 procent méně. Podle zástupců vydavatelství "snížení provozního zisku souvisí zejména s investicemi do nových online projektů a poklesem novinového trhu". Firma kromě jiného v listopadu 2016 spustila nový zpravodajský portál Info.cz.

Sesterský CN Invest skočil v roce 2016 ve ztrátě přes 87 milionů korun, odpisy za dané období dělaly 16 milionů. Prodej reklamy pro CN Invest zajišťuje právě CNC.