Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Soud zamítl žalobu PR agentury Bison & Rose na vydavatelství Mafra

Další kapitola v dlouhé válce mezi vlivnou PR agenturou Bison & Rose na jedné straně a vydavatelstvím Mafra ze svěřenského fondu Andreje Babiše a samotným Babišem na straně druhé.

Městský soud v Praze dnes odmítl žalobu Bison & Rose (BR) na Mafru kvůli dvěma článkům z února loňského roku - "Sobotkovi lidé koupili podezřele levně hotel" a "Zlatá vejce Sobotkových dravců". První z textů se věnuje nákupu horského hotelu Kladenka spolumajiteli BR, druhý pak zase údajnému propojení spolumajitele BR Miloše Růžičky (foto), advokáta Radka Pokorného a politika Bohuslava Sobotky (ČSSD). Podle soudu oba články nezasáhly do dobré pověsti Bison & Rose. Mafra se tak PR agentuře nemusí omlouvat a nemusí jí platit 6 milionů korun.

Soudkyně Helena Nebesařová přitom výslovně zdůraznila, že soud posuzoval čistě možný zásah uvedených článků do pověsti právnické osoby. Neposuzoval tedy případný zásah textů do práv fyzických osob a spolumajitelů BR Miloše Růžičky nebo Jiřího Bise. Proti dnešnímu rozhodnutí soudu je možné odvolání k Vrchnímu soudu.

V jiném sporu zase zaznamenala dílčí úspěch PR agentura. Na její návrh vydal krajský soud v Praze 4. září předběžné opatření, kterým Babišovi uložil "povinnost zdržet se tvrzení, kterými by přímo či nepřímo označil žalobce za lobbistickou agenturu, lobbisty, manipulátory, provokatéry, ovlivňovatele či ovladatele České televize, vydavatelství Economia, a.s., Ministerstva vnitra ČR nebo předsedy vlády České republiky Bohuslava Sobotky".

Faktem je, že spolumajitel Bisonů Růžička je poradcem ministra vnitra Milana Chovance, což agentura přiznává. Dříve firma rovněž pracovala pro řadu státních či polostátních organizací jako pražský Dopravní podnikLetiště PrahaČepro nebo ČEZ.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Vydavatelství Mafra začne streamovat seriálovou srandu Vesničan

O public relations rozpočet Československé obchodní banky se budou starat Bison&Rose a PR.Konektor

Vydavatelství Mafra začalo prodávat reklamu na serveru Penize.cz

Balšínkovo vydavatelství Echo Media pokračovalo ve ztrátovém hospodaření

Čásenského vydavatelství Reportér magazín loni prodělalo 5 milionů

Bakalovo vydavatelství Economia otevírá nové televizní studio

Úspory klientů snížily income i celkový obrat PR agentury AMI Communications

Mediální dům Mafra navýšil podíl ve ztrátovém provozovateli obrazovek LED Multimedia

Svěřenský fond Andreje Babiše inkasuje z vydavatelství Mafra přes 100 milionů

Osobní nepřítel šéfa ČT Dvořáka, miliardář Babiš, vyhrál parlamentní volby

Babiš nesmí označovat PR agenturu Bison&Rose za provokatéry a ovladatele Bohuslava Sobotky

Agentura spolutvůrce Babiše Petra Topinky zvedla tržby o 4 miliony korun

Deníky miliardáře Křetínského loni prodaly v průměru o 17 tisíc kusů za den méně

Vydavatelství Mafra posiluje na internetu, spustí čtyři nové online seriály

Mediální dům Mafra majetkově vstoupil do prodejce vstupenek Ticketportal

PR agentura Bison & Rose, válčící s Babišem, zvedla čistý zisk na 23 milionů

Vlivná komunikační skupina připsala nové podíly minoritářům

Nová bitva v první miliardářské lize: Andrej Babiš versus Ivo Lukačovič

Babišovci z Mafry spouštějí zajímavý program akvizic na showbyznysovém trhu

Vlivná skupina kolem Bison & Rose pokračuje v restrukturalizaci, dokončena by měla být letos

Mafra bude cílit online reklamu podle věku a pohlaví, nabídne nové formáty inzerce

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Media Club: primácké mediazastupitelství poprvé zprovoznilo kanál pro programmatický nákup televizní reklamy. Prvním klientem, který nakoupil TV inzerci prostřednictvím programmatické platformy, byla agentura Red Media. Ta je nakoupila pro klienty Bonami a Zoot.

  • TV Nova: nový premiérový díl seriálu Dáma a král v neděli 11. února vidělo 1,293 milionu diváků ve skupině 4+.

  • Česká spořitelna: rozšířila portfolio agentur, se kterými spolupracuje, o content agenturu. Ve dvoukolovém výběrovém řízení ze sedmi přihlášených zvítězila agentura C3 Creative Code and Content, pražská pobočka stejnojmenné německé agentury. Kreativní agenturou banky i nadále zůstává agentura Young & Rubicam.

Hit dne

Novinka od A Perfect Circle: Talk Talk

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.