Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Soud zamítl žalobu PR agentury Bison & Rose na vydavatelství Mafra

Další kapitola v dlouhé válce mezi vlivnou PR agenturou Bison & Rose na jedné straně a vydavatelstvím Mafra ze svěřenského fondu Andreje Babiše a samotným Babišem na straně druhé.

Městský soud v Praze dnes odmítl žalobu Bison & Rose (BR) na Mafru kvůli dvěma článkům z února loňského roku - "Sobotkovi lidé koupili podezřele levně hotel" a "Zlatá vejce Sobotkových dravců". První z textů se věnuje nákupu horského hotelu Kladenka spolumajiteli BR, druhý pak zase údajnému propojení spolumajitele BR Miloše Růžičky (foto), advokáta Radka Pokorného a politika Bohuslava Sobotky (ČSSD). Podle soudu oba články nezasáhly do dobré pověsti Bison & Rose. Mafra se tak PR agentuře nemusí omlouvat a nemusí jí platit 6 milionů korun.

Soudkyně Helena Nebesařová přitom výslovně zdůraznila, že soud posuzoval čistě možný zásah uvedených článků do pověsti právnické osoby. Neposuzoval tedy případný zásah textů do práv fyzických osob a spolumajitelů BR Miloše Růžičky nebo Jiřího Bise. Proti dnešnímu rozhodnutí soudu je možné odvolání k Vrchnímu soudu.

V jiném sporu zase zaznamenala dílčí úspěch PR agentura. Na její návrh vydal krajský soud v Praze 4. září předběžné opatření, kterým Babišovi uložil "povinnost zdržet se tvrzení, kterými by přímo či nepřímo označil žalobce za lobbistickou agenturu, lobbisty, manipulátory, provokatéry, ovlivňovatele či ovladatele České televize, vydavatelství Economia, a.s., Ministerstva vnitra ČR nebo předsedy vlády České republiky Bohuslava Sobotky".

Faktem je, že spolumajitel Bisonů Růžička je poradcem ministra vnitra Milana Chovance, což agentura přiznává. Dříve firma rovněž pracovala pro řadu státních či polostátních organizací jako pražský Dopravní podnikLetiště PrahaČepro nebo ČEZ.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Vydavatelství Mafra posiluje na internetu, spustí čtyři nové online seriály

Mediální dům Mafra majetkově vstoupil do prodejce vstupenek Ticketportal

PR agentura Bison & Rose, válčící s Babišem, zvedla čistý zisk na 23 milionů

Vlivná komunikační skupina připsala nové podíly minoritářům

Nová bitva v první miliardářské lize: Andrej Babiš versus Ivo Lukačovič

Babišovci z Mafry spouštějí zajímavý program akvizic na showbyznysovém trhu

Vlivná skupina kolem Bison & Rose pokračuje v restrukturalizaci, dokončena by měla být letos

Mafra bude cílit online reklamu podle věku a pohlaví, nabídne nové formáty inzerce

Velká PR agentura Bison & Rose expanduje na Slovensko

Rákosník zcela ovládl menší PR agenturu Rubikon Public Relations

Čížkovo vydavatelství Strategic Consulting zvedlo tržby na 46 milionů

Vydavatelství Mafra začne streamovat seriálovou srandu Vesničan

O public relations rozpočet Československé obchodní banky se budou starat Bison&Rose a PR.Konektor

Vydavatelství Mafra začalo prodávat reklamu na serveru Penize.cz

Balšínkovo vydavatelství Echo Media pokračovalo ve ztrátovém hospodaření

Čásenského vydavatelství Reportér magazín loni prodělalo 5 milionů

Bakalovo vydavatelství Economia otevírá nové televizní studio

Úspory klientů snížily income i celkový obrat PR agentury AMI Communications

Mediální dům Mafra navýšil podíl ve ztrátovém provozovateli obrazovek LED Multimedia

Svěřenský fond Andreje Babiše inkasuje z vydavatelství Mafra přes 100 milionů

Osobní nepřítel šéfa ČT Dvořáka, miliardář Babiš, vyhrál parlamentní volby

Babiš nesmí označovat PR agenturu Bison&Rose za provokatéry a ovladatele Bohuslava Sobotky

Agentura spolutvůrce Babiše Petra Topinky zvedla tržby o 4 miliony korun

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Moloko film: produkční firma (majitelé Miloš Lochman, Karel Chvojka) v roce 2018 utržila téměř 52 milionů korun. V meziročním srovnání to je o 42 milionů více. Čistý zisk se zvedl ze 100 tisíc na půl milionu korun.

  • Tři sestry: vystoupí v neděli 22. prosinci na předvánočním velkém koncertu v pražské Malé sportovní hale společně s Alkeholem a Syny výčepu. V únoru 2020 pak zahájí klubové Vinyl Tour, mapující první tři alba souboru.

  • DigitalAd: začala nabízet klientům inzertní možnost sponzoringu free WiFi hotspotů na vlakových nádražích. Na projektu agentura spolupracuje s ČD – Telematika, která dodává internetový signál. DigitalAd na hotspotech exkluzivně nabízí reklamní prostor. V roce 2020 by se projekt měl rozšířit do velkých nákupních center a do sítí čerpacích stanic.

  • Info.cz: většinu vydavatelské firmy Info.cz Online Media bude vlastnit šéfredaktor Michal Půr, zbytek pak další členové redakce.

  • FTV Prima: druhá komerční televize dokončila stěhování z pražské Palmovky do budovy ve Strašnicích na Vinohradské ulici.

  • Ceny Anděl: 29. ročník cen České hudební akademie se bude konat 31. března 2020 v nové pražské hale O2 universum. Titulárním partnerem cen se stala Coca-Cola.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne

    Trailer k novému filmu Petra Zelenky Modelář.

Recenze

Petr Čornej: Jan Žižka

Jeden z pomyslných vrcholů letošní knižní sezóny v Česku. Přední český historik Petr Čornej po letech práce vydává objemnou (téměř 900 stran) biografii proslulého Jana Žižky v roce, kdy se připomíná 600. výročí výbuchu husitské revoluce. Po monumentální práci Josefa Pekaře, vydané v letech 1927 až 1933, je Čornejova kniha druhé nejrozsáhlejší dílo, které doposud bylo o Žižkovi napsáno.

Neporažený válečník Žižka v biografii vystupuje jako "odvážný, statečný, impulsivní a hluboce věřící polní velitel", jehož rozporuplné skutky motivovala upřímná oddanost husitskému pojetí božího zákona i touha odčinit osobní poklesky. Autor vnímá "husitskou dobu v širokém mezinárodním kontextu jako pozoruhodný, velký i tragický pokus nalézt cestu z labyrintu krize pozdně středověké Evropy."

Knihu Čornej vybavil podtitulem "Život a doba husitského válečníka". Přičemž ona "doba" je důležitější, než se na první pohled zdá. Šíře Čornejova záběru při vyčerpávajícím popisu Žižkova života a skutků a jejich kontextu je ohromující. Jen poznámkový aparát čítá 100 stran (!) plus dalších 40 stran seznamu pramenů. Čornej výborně kombinuje vysokou odbornost a erudovanost s přístupností pro alespoň trochu znalého čtenáře. Napínavě a moderně napsaná publikace tedy zavalí a inspiruje čtenáře množstvím faktů a souvislostí, není však úmorná a ubíjející.

Co je sympatické, že i přes množství nastudovaných pramenů autor k látce přistupuje s pokorou a s vědomím, že některé věci s odstupem stovek let není možné s určitostí popsat. Tedy jen "možná", "snad", "asi" nebo "s velkou pravděpodobností". Znamení Čornejovy vnitřní vědecké poctivosti. A další plus - sympatické odideologizování Jana Žižky. Tedy žádný téměř komunistický voják nebo kacířský lapka a rabiát. Nadčasová a autoritativní záležitost, která by neměla chybět v knihovně žádného milovníka české historie.