Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Soud zamítl žalobu PR agentury Bison & Rose na vydavatelství Mafra

Další kapitola v dlouhé válce mezi vlivnou PR agenturou Bison & Rose na jedné straně a vydavatelstvím Mafra ze svěřenského fondu Andreje Babiše a samotným Babišem na straně druhé.

Městský soud v Praze dnes odmítl žalobu Bison & Rose (BR) na Mafru kvůli dvěma článkům z února loňského roku - "Sobotkovi lidé koupili podezřele levně hotel" a "Zlatá vejce Sobotkových dravců". První z textů se věnuje nákupu horského hotelu Kladenka spolumajiteli BR, druhý pak zase údajnému propojení spolumajitele BR Miloše Růžičky (foto), advokáta Radka Pokorného a politika Bohuslava Sobotky (ČSSD). Podle soudu oba články nezasáhly do dobré pověsti Bison & Rose. Mafra se tak PR agentuře nemusí omlouvat a nemusí jí platit 6 milionů korun.

Soudkyně Helena Nebesařová přitom výslovně zdůraznila, že soud posuzoval čistě možný zásah uvedených článků do pověsti právnické osoby. Neposuzoval tedy případný zásah textů do práv fyzických osob a spolumajitelů BR Miloše Růžičky nebo Jiřího Bise. Proti dnešnímu rozhodnutí soudu je možné odvolání k Vrchnímu soudu.

V jiném sporu zase zaznamenala dílčí úspěch PR agentura. Na její návrh vydal krajský soud v Praze 4. září předběžné opatření, kterým Babišovi uložil "povinnost zdržet se tvrzení, kterými by přímo či nepřímo označil žalobce za lobbistickou agenturu, lobbisty, manipulátory, provokatéry, ovlivňovatele či ovladatele České televize, vydavatelství Economia, a.s., Ministerstva vnitra ČR nebo předsedy vlády České republiky Bohuslava Sobotky".

Faktem je, že spolumajitel Bisonů Růžička je poradcem ministra vnitra Milana Chovance, což agentura přiznává. Dříve firma rovněž pracovala pro řadu státních či polostátních organizací jako pražský Dopravní podnikLetiště PrahaČepro nebo ČEZ.

Odběr newsletteru:

Vaší pozornosti doporučujeme:

Vydavatelství Mafra posiluje na internetu, spustí čtyři nové online seriály

Mediální dům Mafra majetkově vstoupil do prodejce vstupenek Ticketportal

PR agentura Bison & Rose, válčící s Babišem, zvedla čistý zisk na 23 milionů

Vlivná komunikační skupina připsala nové podíly minoritářům

Nová bitva v první miliardářské lize: Andrej Babiš versus Ivo Lukačovič

Babišovci z Mafry spouštějí zajímavý program akvizic na showbyznysovém trhu

Vlivná skupina kolem Bison & Rose pokračuje v restrukturalizaci, dokončena by měla být letos

Mafra bude cílit online reklamu podle věku a pohlaví, nabídne nové formáty inzerce

PR agentura AMI Communications má dva nové account directory

Velká PR agentura Bison & Rose expanduje na Slovensko

Rákosník zcela ovládl menší PR agenturu Rubikon Public Relations

Čížkovo vydavatelství Strategic Consulting zvedlo tržby na 46 milionů

Vydavatelství Mafra začne streamovat seriálovou srandu Vesničan

O public relations rozpočet Československé obchodní banky se budou starat Bison&Rose a PR.Konektor

Vydavatelství Mafra začalo prodávat reklamu na serveru Penize.cz

Balšínkovo vydavatelství Echo Media pokračovalo ve ztrátovém hospodaření

Čásenského vydavatelství Reportér magazín loni prodělalo 5 milionů

Bakalovo vydavatelství Economia otevírá nové televizní studio

Úspory klientů snížily income i celkový obrat PR agentury AMI Communications

Mediální dům Mafra navýšil podíl ve ztrátovém provozovateli obrazovek LED Multimedia

Svěřenský fond Andreje Babiše inkasuje z vydavatelství Mafra přes 100 milionů

Osobní nepřítel šéfa ČT Dvořáka, miliardář Babiš, vyhrál parlamentní volby

Babiš nesmí označovat PR agenturu Bison&Rose za provokatéry a ovladatele Bohuslava Sobotky

Agentura spolutvůrce Babiše Petra Topinky zvedla tržby o 4 miliony korun

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Internet Info: internetové vydavatelství má nového produktového ředitele - od 1. srpna se jím stal Erik Dvořák. Ten donedávna působil na pozici šéfa Online divize vydavatelství Mladá fronta. Produktový tým se rozšiřuje i několik dalších bývalých zaměstnanců Mladé fronty.

  • Deník N: levicový internetový deník, který spoluvlastní skupina vlivných miliardářů a multimilionářů, od roku 2018 až doposud (1H 2020) prodělal 49 milionů korun. Vyplývá to z vyjádření ředitele vydavatelství Jána Simkaniče. "Naši provozní ztrátu přitom průběžně snižujeme a v druhém čtvrtletí roku 2020 už byla měsíčně nižší než jeden milion korun. Jde o velice pozitivní trend, a pokud by se vše vyvíjelo jako dosud, měli bychom šanci dosáhnout vyrovnaného hospodaření už v průběhu příštího roku, tedy o rok dříve, než jsme plánovali," tvrdí Simkanič.

  • Nakladatelství CREW: velká knižní firma, specializovaná na komiksy, rozjíždí novou ediční řadu Legendy. Ta představí ty největší komiksové ikony Marvelu a DC. Prvním titulem se stane Wolverine: Znovuzrození. Další chystané tituly: Návrat temného rytíře, Arkham: Pochmurný dům v pochmurném světě nebo Batman: Temné zrcadlo.

  • A11: do inzertního vydavatelství, zaměřeného na regionální a lokální tituly, nastoupila jako team leader Adéla Zajíčková (ex-Mladá fronta). Na starosti bude mít kromě stávajících lokálních a B2B titulů i obchod nových magazínů, které vydavatelství chystá na podzim.

  • Scholz & Friends: reklamní agentura v roce 2019 utržila přes 56 milionů korun. V meziročním srovnání to je nárůst o 5 milionů. Čistý zisk klesl z 580 tisíc na 220 tisíc korun.

  • Samba.ai: český startup, který se věnuje personalizaci a automatizaci marketingu pomocí umělé inteligence (personalizace e-commerce), expanduje do zahraničí. Po prvotních spolupracích s klienty z Velké Británie nebo severní Evropy otevírá pobočku v USA, v Palo Altu v San Jose. Od expanze na největší marketingový trh si slibuje nejen růst obchodu a klientů, ale také nové příležitosti pro rozvoj produktu.

Recenze

Havel

Režisér, producent a scenárista Stanislav Horák se již u svého debutu Domácí péče (2015) uvedl na poměry české kinematografie jako nadprůměrně citlivý, inteligentní autor, s citem pro detail, drobnokresbu postav a hlubší roviny příběhu, a především jako talentovaný vypravěč. To samé platí pro novinku Havel, která mapuje životní osudy českého dramatika, disidenta a prezidenta Václava Havla mezi lety 1968 a 1989.

Tak v první řadě je třeba uvést, že tento celovečerní film není dokument ani historický snímek. Možná úsměvná poznámka, ale ne všichni to pochopili. A tak je filmovému Havlovi zmateně a hnidopišsky vyčítáno, že jakousi petici Dubčekovi k podpisu donesl někdo jiný, Havel se s Jirousem seznámili jinak či že Havlova milenka ztvárněná Bárou Seidlovou v této podobě neexistovala. Jenomže to zde není podstatné. Mnohem důležitější je, že se Horákovi z bohatého kvasu disidentova života podařilo vyloupnout srozumitelný, silný a přehledný příběh o důležitosti morálky a svědomí i navzdory většině (zvláště dnes v době nenávistných Fb a twitterových lynčů) a o přerodu bohémského autora ve výjimečnou politickou figuru.

Základní hrací hřiště Havlova skutečného života přitom nebylo opuštěno. Navíc Horák přihodil některé méně známé nebo nepopulární detaily z dramatikova života, viz Havlovo selhání během prvního věznění nebo posedle egoistický vztah k ženám, které reálného Havla sympaticky deikonizují a polidšťují. A pak je tu fantastický výkon Viktora Dvořáka v hlavní roli. Zde je jasný aspirant na Českého lva za rok 2020. Dvořák je až mrazivě přesný (a to i díky povedenému líčení, masce atd.), přitom nepřehrává, nekarikuje, nepitvoří se. To je hlavní divácký tahák na jeden z nejzajímavějších českých filmů letošního roku.