Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální „atomový kufřík“ Penty účetně prodělal přes 100 milionů

16:53, 8. 11. 2017

Investiční skupina Penta (foto), která na podzim 2015 koupila vydavatelství Vltava-Labe-Media a Astrosat Media (nyní pod souhrnným názvem Vltava Labe Media - VLM), má po ruce první výsledková čísla ze své investice na mediálním, zejména printovém trhu.

Zfúzovaná Vltava Labe Media za rok 2016 (první ucelený rok pod novým majitelem, konsolidované cifry) účetně prodělala 130 milionů korun. Odpisy přitom činily 221 milionů korun, nákladové úroky 87 milionů. Tj. provozně je firma v zisku přes 150 milionů. Tržby dosáhly 2,36 miliardy korun. Celkový reklamní příjem u Deníků narostl o 8,1 procenta a u magazínů o 4,7 procenta (včetně online).

Meziroční srovnání je zavádějící vzhledem k odlišenému uspořádání a proběhlé restrukturalizaci a fúzi. V průběhu roku 2016 došlo ke spojení Vltava-Labe-Media, Astrosat Media a Tablet Media do jedné entity. Součástí konsolidačního celku jsou další dceřinky či podíly Websitemaster, AdActive, Webfarm nebo První novinová společnost. Hlavním produktem VLM (přezdívaného jako mediální "atomový kufřík" Penty) je deník Deník, který vychází v 71 mutacích, dále časopisy National Geographic, Story, Vlasta, Týdeník Květy. Za celý rok vydavatelství prodalo 67,5 milionu kusů novin a časopisů.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • FTV Prima: obchodní podíly mateřských firem GES Media Europe, GES Media Asset a THR Media v druhé komerční televizi jsou zastaveny ve prospěch Československé obchodní banky. Stejně tak podíly THR Media a GES Media Europe v sesterském mediazastupiteství Media Club.

  • Brutal Assault: další várka kapel, nasmlouvaných pro další ročník velkého metalového festivalu - Katatonia, Mysticum, Shadow of Intent a Cattle Decepitation.

  • Rebuy Stars: casino Savarin v centru Prahy bude od 5. prosince dějištěm turnaje Prague Xmas Poker. Pořádající skupina Rebuy Stars připravila pro  hlavní turnaj celkovou odměnu ve výši 5 milionů korun.

  • Profimedia.cz: velká fotobanka, kterou ovládá miliardář Igor Rattaj, v roce 2018 utržila 72 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 7 milionů. Čistý zisk meziročně klesl z 24 milionů na 15 milionů korun.

  • Asociace pro elektronickou komerci: oborová organizace odhaduje, že v následujících čtyřech týdnech utratí Češi v on-line obchodech přes 20 miliard korun. Nejvíce pak v týdnu od 9. prosince. Podle odhadů dosáhnou obraty nejvyšších hodnot za jeden den během dvou pondělků, a to konkrétně 9. a 16. prosince.

  • Anifilm: po osmnácti ročnících v jihočeské Třeboni se festival animovaného filmu nyní stěhuje do severočeského Liberce (květen 2020). Akce letos přivítala přes 9 tisíc návštěvníků, kteří mohli shlédnout přes 500 soutěžních i doprovodných filmů. Speciálních přednášek a prezentací se zúčastnilo přes 1500 filmových a herních profesionálů.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.