Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Mediální „atomový kufřík“ Penty účetně prodělal přes 100 milionů

16:53, 8. 11. 2017

Investiční skupina Penta (foto), která na podzim 2015 koupila vydavatelství Vltava-Labe-Media a Astrosat Media (nyní pod souhrnným názvem Vltava Labe Media - VLM), má po ruce první výsledková čísla ze své investice na mediálním, zejména printovém trhu.

Zfúzovaná Vltava Labe Media za rok 2016 (první ucelený rok pod novým majitelem, konsolidované cifry) účetně prodělala 130 milionů korun. Odpisy přitom činily 221 milionů korun, nákladové úroky 87 milionů. Tj. provozně je firma v zisku přes 150 milionů. Tržby dosáhly 2,36 miliardy korun. Celkový reklamní příjem u Deníků narostl o 8,1 procenta a u magazínů o 4,7 procenta (včetně online).

Meziroční srovnání je zavádějící vzhledem k odlišenému uspořádání a proběhlé restrukturalizaci a fúzi. V průběhu roku 2016 došlo ke spojení Vltava-Labe-Media, Astrosat Media a Tablet Media do jedné entity. Součástí konsolidačního celku jsou další dceřinky či podíly Websitemaster, AdActive, Webfarm nebo První novinová společnost. Hlavním produktem VLM (přezdívaného jako mediální "atomový kufřík" Penty) je deník Deník, který vychází v 71 mutacích, dále časopisy National Geographic, Story, Vlasta, Týdeník Květy. Za celý rok vydavatelství prodalo 67,5 milionu kusů novin a časopisů.

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Dynamix Media: OOH společnost, pronajímající reklamní plochy v obchodních centrech, v roce 2016 utržila přes 25 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 5 milionů. Čistý zisk v daném období vyskočil z 1,4 milionu na 4,2 milionu korun.

  • AMC Networks International: rozšiřuje distribuci Film+ na Slovensku. Od 1. března bude tento TV kanál díky přesunům do základních balíčků dostupnější pro zákazníky operátorů Slovak Telekom a DIGI Slovakia.

  • CETIN: podnik Petra Kellnera uzavřel dohodu se společností Český bezdrát (Petr Benýšek a Benedikt Pánek) o spuštění IPTV platformy EriTV. Ta nabídne až 150 TV programů včetně inteligentních funkcí archivu, časového posunu, nahrávání pořadů atd. Došlo tak k rozšíření spolupráce obou stran, která od půlky 2017 na základě nové velkoobchodní smlouvy zahrnovala internetové připojení.

Hit dne

Video ke 4. výročí hry World of Tanks.

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.