reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Mediální „atomový kufřík“ Penty účetně prodělal přes 100 milionů

16:53, 8. 11. 2017

Investiční skupina Penta (foto), která na podzim 2015 koupila vydavatelství Vltava-Labe-Media a Astrosat Media (nyní pod souhrnným názvem Vltava Labe Media - VLM), má po ruce první výsledková čísla ze své investice na mediálním, zejména printovém trhu.

Zfúzovaná Vltava Labe Media za rok 2016 (první ucelený rok pod novým majitelem, konsolidované cifry) účetně prodělala 130 milionů korun. Odpisy přitom činily 221 milionů korun, nákladové úroky 87 milionů. Tj. provozně je firma v zisku přes 150 milionů. Tržby dosáhly 2,36 miliardy korun. Celkový reklamní příjem u Deníků narostl o 8,1 procenta a u magazínů o 4,7 procenta (včetně online).

Meziroční srovnání je zavádějící vzhledem k odlišenému uspořádání a proběhlé restrukturalizaci a fúzi. V průběhu roku 2016 došlo ke spojení Vltava-Labe-Media, Astrosat Media a Tablet Media do jedné entity. Součástí konsolidačního celku jsou další dceřinky či podíly Websitemaster, AdActive, Webfarm nebo První novinová společnost. Hlavním produktem VLM (přezdívaného jako mediální "atomový kufřík" Penty) je deník Deník, který vychází v 71 mutacích, dále časopisy National Geographic, Story, Vlasta, Týdeník Květy. Za celý rok vydavatelství prodalo 67,5 milionu kusů novin a časopisů.