Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Česká pobočka mobilního operátora Vodafone zvedla čistý zisk na tři čtvrtě miliardy

18:04, 16. 11. 2017

Český Vodafone (na fotce současný ředitel Jiří Báča, nastoupil v březnu 2017) již potřetí v řadě za sebou navyšuje ekonomický výkon, a to i přes nárůst některých nákladů, například spotřeby služeb.

Výnosy mobilního operátora za uplynulý fiskální rok (skončil v březnu 2017) meziročně stouply o 374 milionů na 14,28 miliardy korun. Naopak klesly tržby z prodeje telefonů a mobilního příslušenství ze 780 milionů na 635 milionů korun. Na konci fiskálního období společnost registrovala 3,61 milionu zákazníků (o rok dříve 3,42 milionu).

Čistý profit se navýšil (po čtvrté v řadě) o 14 procent na 745 milionů korun. Celý zisk byl převeden na účet nerozděleného zisku z minulých let. Mateřská Vodafone Group si zároveň za dané období vycucla z české pobočky 844 milionů za "odborné konzultační, vývojové služby a služby centra sdílených služeb" (o rok dříve to bylo 752 milionů).

Odpisy za daný fiskální rok přitom dělaly 2,57 miliardy korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) tak za fiskální rok 2016/2017 stoupl o cca 100 milionů na více než 3,6 miliardy korun.

Odběr newsletteru:

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Rychlovky

  • Škoda Auto: Bernhard Maier k 31. červenci 2020, po téměř pěti letech v čele společnosti, opouští pozici předsedy představenstva. Jeho nástupce bude zvolen při prvním zasedání představenstva v srpnu 2020.

  • Vodafone: kmitočty, na kterých funguje starší mobilní síť 3G, mobilní operátor uvolní pro modernější 4G LTE a 5G. Celoplošné vypnutí 3G je naplánováno na březen 2021. "Díky uvolnění frekvencí dokážeme zvyšovat rychlost i kvalitu naší sítě. Je to zároveň cesta k rychlejšímu rozšíření nejmodernější technologie 5G. Právě sítě páté generace otevřou spotřebitelům i firmám technická řešení, která dosud nebyla možná," uvedl Milan Zíka, viceprezident pro technologie českého Vodafone.

  • The Ship: konzultační společnost CGL (vládní a parlamentní lobbing), First Partners (majoritní vlastník je poradenská společnost Clay & Wurmfeld Petra Hlínky a Pavla Peška), Petr Pařízek, Rostislav Starý a Jaroslav Duroň startují novou agenturu The Ship. Ta klientům nabídne propojení komunikace s veřejností a spolupráci s politickou reprezentací. Agenturu společně povedou Daniel Klíma, ředitel CGL, a Petr Pařízek, vedoucí týmu korporátní komunikace v PR.Konektor.

  • Zásilkovna: logisticko-technologická firma navýšila počet výdejních míst v Česku, kde si lidé mohou vyzvednout zásilky, na více než 3 tisíce. V letošním roce plánuje Zásilkovna navýšit jejich počet až na 4 tisíce. Výdejní místa bude rozšiřovat také v zahraničí, především na Slovensku (cíl pro 2020 je 1200), Maďarsku (790) a Rumunsku (800). Celkově by skupina Packeta, majitel Zásilkovny, měla na konci roku 2020 mít kolem 6800 výdejních míst.

  • Mighty Sounds: 16. ročník letního festivalu (punk, rock‘n’roll, reggae, hc, ska a rockabilly), přesunutý z roku 2020, proběhne 9. až 11. července 2021 na letišti Aeroklubu Tábor. Drtivá většina kapel z line-upu pro rok 2020 již potvrdila svou účast i v roce 2021, oznámily bez další podrobnosti pořadatelé.

  • Rixo.cz: do online pojišťovací služby z podnikatelského impéria Jiřího Šmejce se doposud registrovalo na 18 tisíc klientů. Na počátku roku to bylo 10 tisíc klientů. Zatímco v lednu zákazníci nahrávali v průměru 10 pojišťovacích smluv denně, nyní je to až 300 smluv za den. Služba chce mít do 3 let 5 procent pojišťovacího trhu v Česku.

Recenze

Bourák

Tohle je mimořádně smutné - nový film Bourák renomovaných tvůrců Ondřeje Trojana (režie) a Petra Jarchovského (scénář) aspiruje na pozici nejvíce nesmyslného a nejzbytečnějšího českého snímku posledních let. Hned vedle ultra obávaného titulu Poslední plavky (2008).

Těžko říci, kdo se na výsledném fiasku Bouráka podílel více, zda Trojanova režie či Jarchovského scénář. Zatímco Trojan má na kontě výborné filmy jako Želary, Občanský průkaz a s přimhouřením očí snad i Toman, Jarchovský je nevyzpytatelný, podepsán je pod řadou zdařilých (Občanský průkaz), ucházejících (Pupendo, Musíme si pomáhat), ale i totálně nepovedených věcí (U mě dobrý, Nevinnost, Líbánky). Spíše to bude tak fifty fifty.

Ve filmu o jakémsi zastydlém vyznavači rock`n`rollu a rockabilly nefunguje téměř nic. Režie upachtěná, bez nápadu, invence, jak od nějakého žáka základní školy, příběh (pokud se dá o něčem takovém hovořit) plochý, plytký, nudný, postavy podivné, nezajímavé a jednající nelogicky, dialogy tahají za uši svojí umělostí a plakátovitostí, vtipné momenty skoro žádné. Hudba zapomenutelná, nevýrazná, což je u rocknrollového filmu, který by měl sršet energií, dvojnásob tristní.

Skutečně to musí být frustrující pocit, mít k ruce tak talentované herce jako je Ivan Trojan, Kristýna Boková anebo Jiří Macháček, a nabídnout jim tak podivnou splácaninu. Bourák uštědřil již tak dost pochroumané značce český film další ránu - ve světě nikoho nezajímá a v Česku odpuzuje čím dál více lidí. A to, že na Bouráka finančně přispěl filmový fond, jen podtrhuje celou tu bídu.