Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Německé produkce letos vloží do natáčení v Česku dalších 800 milionů

13:27, 24. 11. 2017

Česká republika stále zůstává populární cílovou destinací pro projekty německých filmových a televizních produkcí. Podle údajů filmového fondu se zde letos natočí/začíná točit 14 německých TV seriálů a filmů.

Souhrnná výroba těchto projektů představuje dohromady 400 natáčecích dnů a útratu přes 850 milionů korun. "Německé televizní produkce jsou v těchto letech našimi nejvěrnějšími klienty a Německo jasně vede nad jinými zeměmi co do počtu zahraničních projektů, které se u nás točí," uvedla ředitelka fondu Helena Bezděk Fraňková.

Zde představujeme některé německé projekty, vyráběné v letošním roce v Česku:

  • osmidílný seriál Das Boot (vychází ze stejnojmenného fantastického filmu Wolfganga Petersena z roku 1981). Natáčení od konce srpna 2017, 104 natáčecích dnů. Útrata 360 milionů korun z celkového rozpočtu 25 milionů eur. Točit se bude až do února 2018, kromě českých lokací také ve Francii, Německu a na Maltě. Koprodukce mnichovské Bavaria Fiction, Sky Germany a Sonar Entertainment, výkonná produkce v Česku Stillking Films
  • dvě epizody do nové kriminální řady Der Prag-Krimi, 42 natáčecích dnů, útrata 37 milionů korun. Výkonná produkce Schiwago Film Praha
  • příprava natáčení druhé řady seriálu Charité o osudech stejnojmenné berlínské nemocnice, 60 natáčecích dnů, útrata 80 milionů. Natáčení prosinec 2017 až březen 2018, výkonná produkce Mia Film
  • dvoudílný thriller Walpurgisnacht (foto), pro ZDF. Natáčení říjen až prosinec 2017. Útrata 62 milionů korun. Až na německé hlavní herce, režiséra a kameramana je štáb obsazen českými filmaři, kostýmní výtvarnicí je Simona Rybáková, filmovou architektkou Adéla Háková, uměleckou maskérkou Linda Eisenhamerová a mistrem zvuku Robert Dufek. Výkonná produkce Wilma Film
  • scény pro kriminální řadu Helen Dorn. Útrata 20 milionů, 15 natáčecích dnů. Výkonná produkce Wilma Film

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Deník N: v tuto chvíli čistě online medium, které ovládá skupina multimilionářů v čele se Silke Horákovou a Jaroslavem Horákem, od 7. ledna odstartuje tištěné vydání.

  • NetMonitor: od nového roku by měl začít měřit i data o mobilních aplikacích. Do pilotního výzkumu jsou zapojeny mediální domy Economia, Mafra a Czech News Center. První čísla by měla být dle plánu již za leden 2019.

  • Seznam.cz: firma Iva Lukačoviče spustil nástroj pro měření brandových video kampaní v Česku Brand lift/Sbrandlift. Inzerenti tak mohou sledovat vliv kampaní na Seznam.cz na jednotlivé atributy značky a vyhodnotit si celou kampaň v reklamní síti.

Hit dne

Michal Hrůza: Nad světem (Nezapomínej)

  • Na turné

    Lucie
    13. 11.30. 11.
  • Castingy

    Televize Barrandov shání zájemce o účast na natáčení pořadu Soudce Alexandr. Věk 20 až 70 let. Termín 22. a 23. září.

Recenze

Aquaman

Po rozpačitém prvním větším představení Aquamana v rozpačité Lize spravedlnosti (2017) přichází pořádná nálož v podobě samostatného filmu "vodního může". Aquaman je další ukázkou trendu, který bude v kinech bohužel asi stále častější - gejzír přeplácaných a křečovitě okázalých digitálních efektů naprosto zadupává do země jakýkoliv příběh a stavbu filmu.

Stejně jako Smrtelné stroje, Valerian a město tisíce planet nebo Jupiter vychází je i Aquaman dobrou pozvánkou do kin pro ty, kteří se chtějí jen pokochat nezkrotnou vizuální fantazií tvůrců, explozí barev, tvarů, fantaskních tvorů, rostlin, staveb atd., halabala na sebe naházených bez smyslu, omezení a promakanějšího záměru.

První půl hodinu je takový koncept ještě zábavný, pak však začíná toporně vyprávěný a selankovitý příběh čím dál více a více vadit. Zvláště, pokud představitel Aquamana Jason Momoa není bůhvíjaký herec (ale to asi nikdo nečekal, že) a pokud scenáristé David Leslie Johnson-McGoldrick a Will Beall opravdu hodně šetřili vtipnými hláškami.

Je to vlastně docela nepříjemný regres. Pokud poslední Avengers anebo Logan: Wolverine ukázali, že i komiksová adaptace může být "dospělé" umění, pak je Aquaman opět návrat mezi neškodnou dětskou zábavu. S hodně barvičkami, blýskavými cingrlártky, ale bez jakéhokoliv přesahu, snahy o nadčasovost nebo ambice vyprávět velký příběh.