Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Německé produkce letos vloží do natáčení v Česku dalších 800 milionů

13:27, 24. 11. 2017

Česká republika stále zůstává populární cílovou destinací pro projekty německých filmových a televizních produkcí. Podle údajů filmového fondu se zde letos natočí/začíná točit 14 německých TV seriálů a filmů.

Souhrnná výroba těchto projektů představuje dohromady 400 natáčecích dnů a útratu přes 850 milionů korun. "Německé televizní produkce jsou v těchto letech našimi nejvěrnějšími klienty a Německo jasně vede nad jinými zeměmi co do počtu zahraničních projektů, které se u nás točí," uvedla ředitelka fondu Helena Bezděk Fraňková.

Zde představujeme některé německé projekty, vyráběné v letošním roce v Česku:

  • osmidílný seriál Das Boot (vychází ze stejnojmenného fantastického filmu Wolfganga Petersena z roku 1981). Natáčení od konce srpna 2017, 104 natáčecích dnů. Útrata 360 milionů korun z celkového rozpočtu 25 milionů eur. Točit se bude až do února 2018, kromě českých lokací také ve Francii, Německu a na Maltě. Koprodukce mnichovské Bavaria Fiction, Sky Germany a Sonar Entertainment, výkonná produkce v Česku Stillking Films
  • dvě epizody do nové kriminální řady Der Prag-Krimi, 42 natáčecích dnů, útrata 37 milionů korun. Výkonná produkce Schiwago Film Praha
  • příprava natáčení druhé řady seriálu Charité o osudech stejnojmenné berlínské nemocnice, 60 natáčecích dnů, útrata 80 milionů. Natáčení prosinec 2017 až březen 2018, výkonná produkce Mia Film
  • dvoudílný thriller Walpurgisnacht (foto), pro ZDF. Natáčení říjen až prosinec 2017. Útrata 62 milionů korun. Až na německé hlavní herce, režiséra a kameramana je štáb obsazen českými filmaři, kostýmní výtvarnicí je Simona Rybáková, filmovou architektkou Adéla Háková, uměleckou maskérkou Linda Eisenhamerová a mistrem zvuku Robert Dufek. Výkonná produkce Wilma Film
  • scény pro kriminální řadu Helen Dorn. Útrata 20 milionů, 15 natáčecích dnů. Výkonná produkce Wilma Film

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Nakladatelství Slovart: v roce 2017 utržilo 80 milionů korun, stejně jako o rok dříve. Čistý zisk mírně klesl z 1,6 milionu na 1,5 milionu korun.

  • Media Bohemia: velká mediální skupina pohltí několik svých dceřinek, které provozují menší rádia - Rádio Černá Hora II., Radio Dobrý den (Rock Radio), AZ Rádio (Hitrádio City) a František Vostál (Hitrádio Vysočina).

  • Svoboda Press: obří tiskárny ovládané německou skupinou Euro-Druckservice v roce 2017 utržily 1,595 miliardy korun. V meziročním srovnání to představuje pokles o 94 milionů korun. Čistý zisk se zvedl z 26 milionů na 29 milionů korun. Zisk před zdaněním, odpisy, úroky a amortizací (EBITDA) dosáhl na úroveň 156 milionů korun (o rok dříve to bylo 177 milionů).

Hit dne

Laibach: The Whistleblowers.

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Ant-Man a Wasp

V porovnání s nedávno uvedenými epickými Avengers: Infinity War působí aktuální přírůstek marvelovského světa Ant-Man a Wasp spíše jako chudý příbuzný. Je ovšem pravda, že první filmový Ant-Man (2015) vyzníval v porovnání s dalšími marvelovskými hrdiny ještě zakřiknutěji.

Bohužel režisér Peyton Reed ani napodruhé nedokázal vymyslet nějaký výraznější klíč, jak ze zmenšujícího se a zvětšujícího se chlapíka vykřesat zajímavé dobrodružství či vizuálně přitažlivé scény. Ústřední dvojice hrdinů (Paul Rudd a Evangeline Lilly) působí mdle, nevýrazně, v jakékoliv společné scéně je přehraje zkušený pardál Michael Douglas. Scott Lang/Ant-Man by si rozhodně zasloužil poněkud důkladnější pozornost nějakých nadanějších scenáristů.

Filmu chybí nějaký silnější příběh, ústřední motiv. Přece jenom po apokalypse z posledních Avengerů je drobná záchranná mise jednoho člověka poněkud málo. Hlavní záporák, obchodník se zbraněmi, je plochá, plakátovitá postavička bez šťávy a kontextu. Rovněž sekvence z kvantových polí, kde by člověk čekal nějaký výraznější výtvarný/designový počin, svou nekomplikovaností trochu připomínají 90. léta.

Jinými slovy: v porovnání s ostatními marvelovskými bijáky je Ant-Man a Wasp spíše průměr, byť možná z hlediska hlášek asi nadprůměr. A přesto, díky závěrečné scéně, je Ant-Man a Wasp další kostičkou z velké stavby Marvel Universe, kterou si hardcore fanoušci asi nenechají ujít.