Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Napínavé finále: český kinotrh za 10 měsíců překročil 1,6 miliardy, náskok se snížil na desítky milionů

09:32, 27. 11. 2017

Tak jdeme do finále: zatímco posledních pár měsíců to vypadalo, že letošní objem tuzemského kinotrhu hravě překročí rekordní čísla za rok 2016, souhrnné výsledky za leden až říjen tak přesvědčivé nejsou.

Češi za prvních 10 měsíců za kinolístky utratili 1,634 miliardy korun, v meziročním srovnání to představuje nárůst o pouhých 46 milionů. Při porovnání leden až září 2017/2016 přitom náskok činil 103 milionů korun. Za celý rok 2016 hrubé tržby kin překročily 2 miliardy korun. Od ledna do října 2017 filmové hitovky do kin přilákaly 12,433 milionu diváků, o rok dříve za stejné období to přitom bylo 12,272 milionu.

Z říjnových filmových novinek v peněženkách diváků nejvíce zabodovala komiksová adatpace Thor: Ragnarok (foto), která do konce desátého měsíce utržila 26 milionů korun. Návštěvnost přesáhla 165 tisíc diváků. Slušně si vedly i snímky Blade Runer 2049 se 17 miliony, Sněhulák a Bajkeři (oba se 13 miliony korun).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Obscure Promotion: agentura do Brna přiveze koncert švédských metalistů In Flames. Akce se uskuteční v červenci v klubu Sono.

  • Vltava Labe Media: vydavatelství vlastněné Pentou pohltí dceřiné firmy - Annonce (vydavatelství inzertních titulů), Websitemaster (eStranky.cz) a Grand Real City (vydavatelství, zaměřené na realitní trh, Realcity.cz).

  • Fragile Media: agentura pro digitální marketing Daniela Kafky v roce 2017 utržila téměř 101 milionů korun, v meziročním srovnání o 6 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4,1 milionu korun, stejně jako o rok dříve.

Hit dne

Amorphis: Amongst Stars

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.