Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Napínavé finále: český kinotrh za 10 měsíců překročil 1,6 miliardy, náskok se snížil na desítky milionů

09:32, 27. 11. 2017

Tak jdeme do finále: zatímco posledních pár měsíců to vypadalo, že letošní objem tuzemského kinotrhu hravě překročí rekordní čísla za rok 2016, souhrnné výsledky za leden až říjen tak přesvědčivé nejsou.

Češi za prvních 10 měsíců za kinolístky utratili 1,634 miliardy korun, v meziročním srovnání to představuje nárůst o pouhých 46 milionů. Při porovnání leden až září 2017/2016 přitom náskok činil 103 milionů korun. Za celý rok 2016 hrubé tržby kin překročily 2 miliardy korun. Od ledna do října 2017 filmové hitovky do kin přilákaly 12,433 milionu diváků, o rok dříve za stejné období to přitom bylo 12,272 milionu.

Z říjnových filmových novinek v peněženkách diváků nejvíce zabodovala komiksová adatpace Thor: Ragnarok (foto), která do konce desátého měsíce utržila 26 milionů korun. Návštěvnost přesáhla 165 tisíc diváků. Slušně si vedly i snímky Blade Runer 2049 se 17 miliony, Sněhulák a Bajkeři (oba se 13 miliony korun).

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn7

Odběr newsletteru:

reklama
reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Publicis One: do contentové agentury Newcast nastoupil od listopadu Šimon Wohlrab na pozici digital consultant. Bude odpovědný za správu sociálních sítí, webů a contentu vybraných klientů.

  • O2 Czech Republic: operátor investuje stovky milionů do proměny svých prodejen (design plus způsob obsluhy zákazníků) po celém Česku. Do konce roku firma otevře prvních deset obchodů v nové podobě, během dvou let se změní všech stávajících 150 prodejen. Obchody O2 navštíví cca půl milionu zákazníků měsíčně.

  • Live Nation: koncertní agentura v dubnu 2018 uskuteční v Brně koncert písničkáře Boba Dylana.

Hit dne

Konečně trailer k Jurasic World: Fallen Kingdom. V kinech v červnu 2018.

  • Na turné

    Priessnitz
    04. 12.17. 12.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Derek Thompson: Hitmakeři

Nevšední publikace s velmi ambiciózním záměrem. Americký autor Derek Thompson se v knize pokouší poodhalit, proč se z některých produktů zábavního/kulturního průmyslu (knihy, film, TV show, písně, PC hry atd.) stanou globální hity a proč obdobné konkurenční pokusy naopak skončí v zapomnění. Na pomoc si bere psychologii, ekonomii, sociologické výzkumy spotřebitelů, analýzy sociálních sítí a dalších distribučních kanálů, dokonce anatomii.

Byť poučení i nepoučení čtenáři tuší, že hledání zákonitostí a principů, vedoucích k byznysovému úspěchu v zábavním průmyslu, je vzhledem k chaotické povaze industrie tak trochu alchymií a hledáním svatého grálu, přesto lze knihu s podtitulem Tajemství popularity v éře rozptylování s klidným svědomím doporučit. A to jak běžnému čtenáři, tak i řadě fachmanů z oboru.

Jednak se Thompsonovi podařilo mluvit s řadou zajímavých hráčů, popisuje několik nepříliš známých aspektů showbyznysu (například testovací firmy HitPredictor, SoundOut, posuzující chytlavost skladeb), jednak se jedná o mimořádně bystrého a všímavého autora s nadprůměrnými analytickými schopnostmi a jednak kniha zkoumá řadu příkladů z doby nedávné (kupříkladu Padesát odstínů šedi, Savan Kotecha, Hvězdné války, Šílenci z Manhattanu nebo Hra o trůny - foto). S výjimkou povinné politicky korektní vsuvky kvalitní a inteligentní četba pro každého, kdo chce trochu nakouknout do zákulisí globálního zábavního průmyslu.