Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Zavoralův e-shop Alza.cz míří k rekordním tržbám přes 20 miliard

13:21, 30. 11. 2017

Již nyní je jasné, že obří e-shop Alza.cz miliardáře Aleše Zavorala letos zažije ekonomicky rekordní rok. Celkové roční tržby 2017 míří někam k číslu 21 miliard korun.

Vyplývá to z dosavadního vývoje ekonomických výsledků firmy za rok 2017. Provozní firma Alza.cz (na fotce místopředseda představenstva Tomáš Havryluk) překročila ke konci listopadu obrat 20 miliard korun za posledních 365 dní (klouzavý rok, tedy prosinec 2016 až listopad 2017). Jenom obrat Alzy během marketingové akce Black Friday meziročně vzrostl o 43 procent. Denní obrat v rámci "černého pátku" poprvé v historii společnosti překročil 200 milionů korun.

Celkově si zákazníci během těchto dní koupili 1,1 milionu kusů zboží. Nejvíce se prodávaly mobilní telefony (přes 55 tisíc kusů) a televize (přes 12 tisíc kusů). Další vysoce prodávané zboží v rámci Black Friday byly notebooky, herní konzole, hry, domácí spotřebiče a bílá technika (například pračky). Alza má nyní na skladech připraveno 123 tisíc unikátních produktů, celkem přes 5 milionů kusů zboží. Pro děti je nachystáno přes čtvrt milionu kusů hraček.

Tržby Alza.cz v roce 2016 dosáhly 17,4 miliardy korun (bez DPH). To v meziročním srovnání představovalo nárůst o 22 procent. Hospodářský výsledek za rok 2016 firma nesdělila, v roce 2015 to byl čistý zisk přes 568 milionů korun.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Media Club: primácké mediazastupitelství poprvé zprovoznilo kanál pro programmatický nákup televizní reklamy. Prvním klientem, který nakoupil TV inzerci prostřednictvím programmatické platformy, byla agentura Red Media. Ta je nakoupila pro klienty Bonami a Zoot.

  • TV Nova: nový premiérový díl seriálu Dáma a král v neděli 11. února vidělo 1,293 milionu diváků ve skupině 4+.

  • Česká spořitelna: rozšířila portfolio agentur, se kterými spolupracuje, o content agenturu. Ve dvoukolovém výběrovém řízení ze sedmi přihlášených zvítězila agentura C3 Creative Code and Content, pražská pobočka stejnojmenné německé agentury. Kreativní agenturou banky i nadále zůstává agentura Young & Rubicam.

Hit dne

Novinka od A Perfect Circle: Talk Talk

  • Na turné

    Mandrage
    02. 2.03. 3.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Prezident Blaník

Narychlo spíchnutá záležitost, která trpí bohužel mělkým scénářem a přívalem samoúčelných sprosťáren. Tvůrci povedené online série Kancelář Blaník Marek Najbrt, Robert Geisler, Benjamin Tuček atd. neodolali výjimečné příležitosti prezidentských voleb a pokusili se celkem svižné internetové dílko se stopáží cca 7 až 10 minut na díl přetavit v celovečerní film.

Celé chvályhodné snaze škodí evidentní uspěchanost projektu, neschopnost přijít s alespoň trochu sofistikovanějším příběhem naroubovaným na skutečné volby, které proběhly jen před pár dny, plus jasné přihlášení se autorů k protizemanovskému táboru. Zatímco jedním z hlavních faktorů úspěchu a příjemné vtipnosti "původního" Tondy Blaníka je palba napříč celou českou politicko - lobbisticko - byznysovou scénou ve stylu padni komu padni, hlavním cílem celovečeráku je i přes oficiální vyjádření tvůrců Miloš Zeman a spol. To  jakoby přiškrtilo až doposud spolehlivý a nápaditý "vtipovod" Najbrta a spol. a zploštilo postavu samotného Blaníka - z původně mazaného lobbisty je nyní tupý a sprostý buran.

A těch několik dobrých fórů, které ale příznivce původního seriálu příliš nepřekvapí, je navíc spolehlivě upozaděno nesmyslnou vulgaritou, která o několik set procent překračuje ještě snesitelnou mez, nastavenou v původní Kanceláři Blaník. Ostatně, i do sloganu filmu se bůhvíproč prodralo slovo "čů..k". Je s otazníkem, proč takový přisprostlý a prvoplánovitý snímek finančně podpořila Česká televize, která se tak ráda ohání "náročnější" dramaturgií. Snaha za každou cenu napravit pochybení s odmítnutím původní online série zacílila vedle. Celkově promarněná příležitost.