Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kmotríkova mediální a prodejní síť PressMedia udržela tržby nad 600 miliony

15:59, 6. 12. 2017

Silný hráč na trhu distribuce a prodeje tisku a knih, společnost PressMedia (kromě jiného provozovatel sítě prodejen GGT Tabák-Tisk), v loňském roce udržel výkon i přes pokles printového trhu a nepříznivé pohyby ze strany hlavního nájemce prodejních ploch, společnosti Lidl.

Tržby firmy, kterou ovládá slovenský miliardář Ivan Kmotrík (rovněž Grafobal Group), v roce 2016 dosáhly 607 milionů korun, v meziročním srovnání o 2 miliony méně. Drtivou většinu tržeb, 456 milionů korun, vygenerovaly prodeje zboží ve 53 prodejnách Tabák-Tisk. O rok dříve tento byznys utržil 451 milionů (46 prodejen). Vývoz českých časopisů a novin na Slovensko přinesl 121 milionů (o rok dříve 130 milionů).

Produkty osmi silných vydavatelů a nakladatelů (RF Hobby, Extra Publishing, Egmont, Burda Praha, Czech News Center, Burda Praha, Vltava Labe Media, Omega Publishing) vytvořily v přímém prodeji 67 procent hrubých výnosů.

Tržby byly v daném období ovlivněny i procesem rekonstrukcí prodejen Lidl, který je významným obchodním partnerem PressMedia. V roce 2016 Lidl ukončil z důvodu rekonstrukcí 8 pronájmů pro GGT Tabák-Tisk - 3 natrvalo, 5 prodejen GGT Tabák-Tisk bylo přesunuto do jiných objektů v lokalitě. Podle zástupců PressMedia to mělo loni za následek pokles obratu o 60 milionů a zisku o 4 miliony korun.

Na druhou stranu firma za uvedené období otevřela deset nových prodejen ( z toho dvě v Aholdu). Čistý zisk PressMedia v roce 2016 klesl ze 4,4 milionu na jeden milion korun (odpisy byly na úrovni 6 milionů).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Anifilm: po osmnácti ročnících v jihočeské Třeboni se festival animovaného filmu nyní stěhuje do severočeského Liberce (květen 2020). Akce letos přivítala přes 9 tisíc návštěvníků, kteří mohli shlédnout přes 500 soutěžních i doprovodných filmů. Speciálních přednášek a prezentací se zúčastnilo přes 1500 filmových a herních profesionálů.

  • Febiofest: od chystaného 27. ročníku jsou novými programovými řediteli filmového festivalu Nikolaj Nikitin a Marta Švecová, programovým konzultantem se pak stal bývalý ředitel Mezinárodního filmového festivalu Berlinale Dieter Kosslick.

  • Basinfirefest: obnovený metalový a rockový festival (místo konání Spálené Poříčí) hlásí první jména pro ročník 2020 - Jinjer, Pro-Pain, Van Canto, Pipes and Pints nebo Debustrol. Předprodej lístků byl spuštěn 11. listopadu.

  • Václav Marhoul: za film Nabarvené ptáče získal na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v indické Kalkatě cenu Golden Royal Bengal Tiger pro nejlepšího režiséra. Na polském Mezinárodním filmovém festivalu Camerimage Marhoul získal cenu mezinárodní kritiky a kameraman Vladimír Smutný ocenění za kameru Bronze Frog.

  • FTV Prima: druhá komerční televize změnila sídlo z klasické Palmovky na novou adresu na Vinohradské ulici v pražských Strašnicích. To samé se týká mediazastupitelství Media Club.

  • Geometry Prague: aktivační agentura ze skupiny Ogilvy v roce 2018 utržila 153 milionů korun. V meziročním srovnání to je pokles o 23 milionů. Čistý zisk klesl ze 23 milionů na 12 milionů korun.

  • Na turné

    Visací zámek
    01. 11.07. 12.
  • Hit dne


    Trailer k seriálu The Witcher.

Recenze

Le Mans ´66

Každý tvůrce "automobilového" filmu bude mít tu smůlu (a z diváckého hlediska štěstí), že jeho snažení bude vždy srovnáváno a poměřováno s žánrovým etalonem, snímkem Rona Howarda Rivalové. Tento vynikající historický film o zápolení jezdů F1 Niki Laudy a Jamese Hunta takřka smrdí benzinem a řidičským šílenstvím a nastavuje vysokou laťku pro všechny následovníky.

Le Mans ´66, který vychází z legendárního soupeření vozů Ford a Ferrari na neméně legendárním závodu Le Mans, i přes všechno snažení zúčastněných, od zkušeného režiséra Jamese Mangolda (Logan: Wolverine, Walk The Line atd.) až po ústřední herce Matta Damona a Christiana Balea, při vší úctě benzínem nesmrdí. A to i přesto, že především Bale v roli svérázného závodníka Kena Milese exceluje. Skvělá kamera Phedona Papamichaela (Památkáři, Den zrady, 3:10 Vlak do Yumy), nadprůměrný scénář Mangoldův a hudba Marca Beltramiho.

To vše dává dohromady "jen" nadprůměrný film, solidní filmařinu, nikoliv klíč od brány k filmové extázi. Ať již je to tím, že soutěžení dvou automobilek není až tak strhují téma, nebo se Mangoldovi ze životopisů Milese a konstruktéra aut Carrolla Shelbyho nepodařilo vyextrahovat nadprůměrně silný příběh, Le Mans ´66 bude Rivalům vždy dýchat na záda z uctivé vzdálenosti. Byť prohrát s geniálními Rivaly není žádná ostuda a Mangoldův snímek se ve finále jeví býti zdatným a důstojným soupeřem.