Borovan.media
Obchod exkluzivními informacemi
 

Kmotríkova mediální a prodejní síť PressMedia udržela tržby nad 600 miliony

15:59, 6. 12. 2017

Silný hráč na trhu distribuce a prodeje tisku a knih, společnost PressMedia (kromě jiného provozovatel sítě prodejen GGT Tabák-Tisk), v loňském roce udržel výkon i přes pokles printového trhu a nepříznivé pohyby ze strany hlavního nájemce prodejních ploch, společnosti Lidl.

Tržby firmy, kterou ovládá slovenský miliardář Ivan Kmotrík (rovněž Grafobal Group), v roce 2016 dosáhly 607 milionů korun, v meziročním srovnání o 2 miliony méně. Drtivou většinu tržeb, 456 milionů korun, vygenerovaly prodeje zboží ve 53 prodejnách Tabák-Tisk. O rok dříve tento byznys utržil 451 milionů (46 prodejen). Vývoz českých časopisů a novin na Slovensko přinesl 121 milionů (o rok dříve 130 milionů).

Produkty osmi silných vydavatelů a nakladatelů (RF Hobby, Extra Publishing, Egmont, Burda Praha, Czech News Center, Burda Praha, Vltava Labe Media, Omega Publishing) vytvořily v přímém prodeji 67 procent hrubých výnosů.

Tržby byly v daném období ovlivněny i procesem rekonstrukcí prodejen Lidl, který je významným obchodním partnerem PressMedia. V roce 2016 Lidl ukončil z důvodu rekonstrukcí 8 pronájmů pro GGT Tabák-Tisk - 3 natrvalo, 5 prodejen GGT Tabák-Tisk bylo přesunuto do jiných objektů v lokalitě. Podle zástupců PressMedia to mělo loni za následek pokles obratu o 60 milionů a zisku o 4 miliony korun.

Na druhou stranu firma za uvedené období otevřela deset nových prodejen ( z toho dvě v Aholdu). Čistý zisk PressMedia v roce 2016 klesl ze 4,4 milionu na jeden milion korun (odpisy byly na úrovni 6 milionů).

Odběr newsletteru:

reklama

Odběr newsletteru:

Přihlášení

Krátce

  • Obscure Promotion: agentura do Brna přiveze koncert švédských metalistů In Flames. Akce se uskuteční v červenci v klubu Sono.

  • Vltava Labe Media: vydavatelství vlastněné Pentou pohltí dceřiné firmy - Annonce (vydavatelství inzertních titulů), Websitemaster (eStranky.cz) a Grand Real City (vydavatelství, zaměřené na realitní trh, Realcity.cz).

  • Fragile Media: agentura pro digitální marketing Daniela Kafky v roce 2017 utržila téměř 101 milionů korun, v meziročním srovnání o 6 milionů více. Čistý zisk dosáhl 4,1 milionu korun, stejně jako o rok dříve.

Hit dne

Amorphis: Amongst Stars

  • Na turné

    Mandrage
    05. 10.24. 11.
  • Castingy

    Česká televize, útvar Výroby TS Brno, vypsala výběrové řízení na pozici výkonný producent. Předpokládaný datum nástupu září 2017. Podrobnosti na webu Kavčích hor.

Recenze

Deadpool 2

Větší, drzejší, bláznivější, potřeštěnější, vyšší frekvence hlášek - to ano. Ale vtipnější? To je otazník. Zatímco u jedničky Deadpool (2016) byl poměr akce, vtipů pro mainstreamové publikum a vtipů/hlášek pro zasvěcené/erudované dokonale vyvážený, u dvojky se vybalancování výrazně vychýlilo ve prospěch autistického pobavení samotných tvůrců bez ohledu na publikum.

Navíc chybí uměřenost - pokud řeknete určitý vtip jednou za dvě minuty, ještě to funguje. Pokud dost podobných gagů nasázíte vedle sebe za stejný čas třeba dvacet, tak to působí značně kontraproduktivně. A pokud k tomu přidáte dost vachrlatý a řídký hlavní příběh (jeden teenager neví co se sebou a hledá své místo ve světě), leckterý divák se nezbaví neodbytného pocitu, že autoři Deadpool 2 se tak trochu stali obětmi vlastního úspěchu.

Škoda přeškoda odchodu talentovaného režiséra "jedničky" Tima Millera, který původně pracoval i na Deadpool 2. Evidentně měl větší cit pro proporce a jedinečnou (dez)interpretaci superhrdinských pravidel než režisér "dvojky" David Leitsch.

Aby nebylo mýlky, Deadpool 2 je povedená, vtipná, zábavná a místy hodně originální záležitost. Jenom prostě první Deadpool nasadil laťku hodně vysoko a Leitschovu týmu se jí nepodařilo přeskočit. Navíc se celá adaptace stala předvídatelnější a tím trochu nudnější. A to i přes celou řadu skvělých vtipů a scén.