reklama
reklama
Borovan.media
Exkluzivní byznysové informace
 

Outdoorový hráč JCDecaux, Městský mobiliář spadl do mnohamilionové účetní ztráty

09:18, 11. 12. 2017
Reklama/PR Aleš Borovan

Hráč na trhu s venkovní reklamou, JCDecaux, Městský mobiliář (majitel francouzský koncern JCDecaux Group), který provozuje reklamu na městském mobiliáři v Praze (cca 1500 ploch) a na letišti Václava Havla, se loni musel prát s nepříznivým vývojem hospodaření.

Tržby firmy (na fotce ředitel Pavel Slabý) klesly o 15 milionů na 209 milionů korun. Firma přitom vykázala pokles ve dvou hlavních segmentech. Na citylightech v Praze (smlouva do roku 2021) spadly prodeje meziročně o 7 milionů na 122,4 milionu. Na reklamních plochách na letišti Václava Havla se tržby snížily z důvodů rekonstrukcí letištního areálu o 2,5 milionu na 39 milionů korun. Podle zástupců firmy na pražském mobiliáři došlo k výrazně nižší poptávce po prodeji ploch v rámci velkých sítí (270 až 360 ploch). Zákazníci začali preferovat menší sítě s 90 až 180 plochami.

Účetní ztráta se prohloubila z 1,8 milionu na téměř 19 milionů v roce 2016. Provozně by však JCDecaux, Městský mobiliář měl být stále v plusu - odpisy byly loni na úrovni přes 25 milionů, EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) za rok 2016 tak překročil 7 milionů korun.

Pro letošní rok vedení společnosti počítá v segmentu městský mobiliář se stagnací, popřípadě mírným nárůstem tržeb v prvním pololetí 2017. Na plochách na letišti Václava Havla za 1H2017 došlo meziročně k nárůstu prodejů o 56 procent.